golf 3 ajonesto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pauke85
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.1.2011 12:53

golf 3 ajonesto

ViestiKirjoittaja pauke85 » 27.12.2013 20:14

nyt tarvittais apuja golfin ajonestonkanssa. eli onko kellään kytkentäkaavioo kyseisestä kapistuksesta tai tietoa toimintatavasta. eli

tarkoitus siirtää 94vuoden 3d koppaan 97 vuoden stw AGG tekniikka. tekniikan luovuttaja on lähes kokonainen auto. mutta osittain purettu. nyt kone ja keulan johtosarja on erillään ja ajonestoboksista tulevien johtojen merkitykset ja määrämpäät ovat hakusessa boksista tulee harmaa johto jossa ruskea liitin. tämä menee ecun johtosarjaan. sitten tulee musta johto jossa musta liitin ja harmaa/sini johto jossa harmaa liitin. näiden 2 johdon merkitys tarvis selvittää...

pauke85
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.1.2011 12:53

lisäys

ViestiKirjoittaja pauke85 » 28.12.2013 20:18

Kuva

Kuva

tuossa vielä kuvaa kyseisestä ajonestolaitteesta

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 30.12.2013 19:14

En tarkemmin ole tutustunut mutta kun mk3 laitoin cordoban ahu koneen niin immosta eculle menevä johto poikki ja kytkin sen ahu koneen moottorin johtosarjaan karvaan joka meni eculle. sitten vaan sopeutus. K-line menee ton immon kautta sitten muualle. siihen on muistaakseni tuo harmaa ja harmaa valkoinen. en muista kummin päin. Sitten on vain virransyöttö ja tuon lukurenkaan sähköt.

Mitään ihmeempää kytkistä ei ole.

pauke85
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.1.2011 12:53

ViestiKirjoittaja pauke85 » 4.1.2014 15:56

nyt on tekniikka paikallaan ja se karu pettymys kun ei tuu kipunaa eikä pumppu lähe pyörimään.

vcds antaa vikakoodiksi 00546 - data wiring fault 27-00 - imlpausible signal.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 4.1.2014 18:48

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00546

-Miten laitoit kytkennän?
-Sopeutitko immon ja ecun keskenään kun sait kytkennän valmiiks.
-Mitä vikakoodia immo näyttää?

Possible Solutions

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Immobilizer Control Module (J362)
Check Immobilizer Control Module (J362) Coding, Baud Rate Setting
Check/Replace Immobilizer Control Module (J362)

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 5.1.2014 13:27

Immoboksin 6 napaisesta liittimestä.
1=virta
2=ecun pinniin 43
3=K-linja
4=maa
6=maa

pauke85
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.1.2011 12:53

ViestiKirjoittaja pauke85 » 5.1.2014 17:44

kytkennät on vastaavasti kuin oli luovuttajassa. immoboksiin ei pääse tekeen muutoksia. jostainsyystä hukannut avaimen tiedot. ja avain koodia ei ole tiedossa. tiedä sitten saisiko uudella avaimella koodattua boksin uudelleen.

lisäksi vcds ei löydä moottorinohjausta ollenkaan. moottorin johtosarjan nipussa ei ole ollenkaan johtoa joka menisi jakopalikkaan josta piuhat menee obd pistokkeeseen

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 5.1.2014 22:30

Noissa mk3 pohjaisissahan menee OBD pistokkeesta K-line johto immolle.
kaikki OBD liikenne menee sitten immon kautta. Mulla on tässä tuusulassa 6k cordobasta tuollanen immo joka toimi ja vehje jolla saan koodattua avaimet tuollaseen immoon.

pauke85
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.1.2011 12:53

ViestiKirjoittaja pauke85 » 6.1.2014 13:03

muutetaan suunnitelmaa siten että haen tilalle 2E moottorin sähköineen. sovelletaan siitä kaikki tarvittava. tuo luovuttajakin toimi ennen kuin aloin purkaan vaikka osa sähköistä olikin purettu. mut käyntikuntoinen auto siis oli. jossain vaiheessa purkua vaan hukkas kaiki tiedot ja moottorinohjaustakaan ei lisenssinomaavalla vcds:ällä löydy.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 6.1.2014 16:06

lisäksi vcds ei löydä moottorinohjausta ollenkaan. moottorin johtosarjan nipussa ei ole ollenkaan johtoa joka menisi jakopalikkaan josta piuhat menee obd pistokkeeseen


epäilen että on tuon immon kytkentä nyt pielessä. Jos se o viturallaan niin ei löydy obd:n kautta mitään muitakaan moduleita.


Immohan tulee K-linjan osalta tyyliin


OBD------------IMMO------------ECU

Katkoviiva on K-line eli K-linja. eli OBD pistokkeelta kuuluu mennä 7 nastasta yksi johto immolle ja immolta K-line jatkaa muualle ecuihin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa