Ongelma octaviassa: Todella kova narina kääntäessä rattia vasemmalle, välillä myös oikealle kääntäessä. Kun vauhti kasvaa ääni häviää.
Vaihdettu yläpään laakerit ja kumit. Ääntä ei kuulu kun pyörä on irti ja paino laskettu alatukivarren päälle. Eihän tuohon kai oikein jää muuta kuin raidetanko? Voiko vika olla sen sisäpäässä vai pelkästää ulko?
Kohta hajoo pää tuohon narinaan, kaikki vinkit kelpaa!!
Narina rattiakääntäessä, Ocu 1
Valvoja: ffp jäsenet
Samanlaista narinaa täälläkin oli octaviassa. Vaihdatin jouset, iskarit ja yläpään laakerit kumeineen. Ei siinä vielä mitään, että kun ei iskarit toimineet kunnolla, niin vielä tuo narina kääntäessä sen lisäksi. Ja siitä iskarin yläpäästä se ääni mulla tuli. En tiedä liekö ääni jo kadonnut vai joko omat korvat suodattaa sen pois :) vuosi siis jo ajettu, ja EHKÄ joskus toisinaan vielä jotain pientä sieltä kuuluu, ei kuitenkaan paukahtele kuten vanhoilla osilla. Pitäiskö sinne asennuksessa heittää jotain rasvaa väliin tuon narinan estämiseksi? Itsellä jos ois talli, jossa rassata, niin selviäis tuokin...
Mulla transporterissa rattia käännellessä alhaisella nopeudella ja paikallaan ollessa nariseva ääni kuului murroksesta..kyllä..en olis minäkään uskonut sitä, jo olin että nyt on varmasti hammastanko vähintään pashana, mutta kun otin raidetangon irti navasta ja heiluttelin edes takaisin käsin, vika paikantui murrokseen. Eikun uus murros tilalle ja narina loppui. Vattumaisia on kyllä nuo erilaiset äänet, sekin ääni kuului auton sisään jotenkin niin ärsyttävän kovasti. Toivottavasti oli jotain apua vaikka ei sama auto olekkaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”