Alkaa mennä aivan totaalisesti hermot tuon kakkosautona toimivan B4 -96 TDI Passatin kanssa. Virtalukon pohja olisi tarkoitus vaihtaa ja korjausoppaan mukaan on aivan pala kakkua, mutta sitten tuossa rattiakselissa tuli vastaan aivan järjetön sisäbooritettu holkki, joka ei lähde millään irti.
On jo koitettu ruuvitaltalla yms. vastaavilla kampeamalla, sitten volkkarin korjaamo-ohjeen mukaisesti ulosvetimellä ja viimeisenä kaasukäyttöisellä polttolampulla lämmittämällä. Holkeista vaan irtoaa palasia, kun niitä koittaa ulosvetimellä saada pois. Pian tuo rattiakselin pää alkaa olla niin raadellun näköinen, että se on käyttökelvoton. En ymmärrä miten suunnitteluvaiheessa on päädytty tähän älyttömään ratkaisuun - miksi ei samaa asiaa ole voitu hoitaa esim. mutterilla.
Onko ideoita irrottamisen suhteen?
Passat 35i ohjausakselin holkki ei irtoa millään!
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 35i ohjausakselin holkki ei irtoa millään!
Viimeksi muokannut Madfexx, 2.8.2011 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse olen suosiolla hankkinut (käytettynä) ehjän holkin ja silpaissut Dremelillä holkin halki, jolloin se irtoaa kevyesti. Näin olen toiminut kahden edellisen virtalukon pohjan vaihdossa. Tuolla esim. juttua.
Kannattaa ennen murjomista kokeilla ottaa tukevilla lukkopihdeillä ote holkista ja alkaa kiskoa sitten irti.
En itsekään voi käsittää, miksi täsmälleen sama lukkopesä T4 pakuun vaihtuu noin kymmenessä minuutissa, kun Golffiin ja passattiin joutuu tekemään töitä monin verroin.
Kannattaa ennen murjomista kokeilla ottaa tukevilla lukkopihdeillä ote holkista ja alkaa kiskoa sitten irti.
En itsekään voi käsittää, miksi täsmälleen sama lukkopesä T4 pakuun vaihtuu noin kymmenessä minuutissa, kun Golffiin ja passattiin joutuu tekemään töitä monin verroin.
45 mm "Adapter sleeve" #191419514 löytyy ainakin näistä malleista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 38 vierailijaa