Ilmastointi asiaa jälleen
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmastointi asiaa jälleen
No niin, koettelee hermoja Passatin ilmastointi. Asia on tavallaan ilmiselvä; se vuotaa. Mutta mistä? Alipaine testissä ei näy mitään. Ok, koska kaikki tietää, että alipainetesti ei oikeastaan tiedä mitään. No entä typpi? No sekään ei tiedä mitään, ei vuotoa 13barissa missään. Toki joku sanoi, että pitäisi testata 17 bariin ja pitää siellä jonkun aikaa. Vuoto on kuitenkin melkoinen, koska täytön jälkeen toimii n. päivän ja sen jälkeen ei mitään. Vikakoodi on tietenkin 318, mutta painekytkin on ok. Vuodonilmaisuaine ei näytä mitään, toki viisaat sanoo, että R134(vaimikäseoli) huuhtoo ko. ainetta pois. Oma veikkaus on joko täyttöliittimet tai kompressori, koska ne on ainoat asiat, jotka muuttuu testin jälkeen. Onko muilla ollut vastaavia mysteerejä? Pirun vaikea kun ei yhtään tiedä mistä korjata.
Kuinka kauan painetta pidettiin järjestelmässä, jos ehjä paine alkaa nousta kun painekoe tehdään autoon jonka moottoritila on ajon jäljiltä lämmin.
Onko kompressorin akselivuotoa tutkittu? Magneetti kytkimestä päätylevy pois.
Uv-lampulla kondensioveden poistoputken päästä.
Se on totta, että tuon vuodon pitäsi kuulua suhinana.
Onko kompressorin akselivuotoa tutkittu? Magneetti kytkimestä päätylevy pois.
Uv-lampulla kondensioveden poistoputken päästä.
Se on totta, että tuon vuodon pitäsi kuulua suhinana.
Onko kellään noita täyttöliittimiä vaihdettu? Kompressoria ei ole sen kummemmin tutkittu muuta kuin todettiin, että ei ainakaan typellä vuoda. Luulisi vuodon kyllä näkyvän ja kuuluvan, mutta ei. Alan kallistua tuohon kompuran vaihtoon, koska se on ainut liikkuva osa ja se ei liiku kummassakaan testissä. Toinen on tietenkin tuo täyttöliitin juttu. Pitää vielä arpoa, jos testaisi typellä, mutta kovemmalla paineella.
Jos ne täyttöliittimet vuotaa niin hyvin näkyy typellä + saippuavedellä.
Joskus myös tarkisteltu höyrystinvuotoja sillain että lisätty kylmäainetta + reilusti väriä sekaan, sitte samantien auto paikalleen pariksi tunniksi käymään ja ilmastointi päälle, jos höyrystin vuotaa reilusti niin kondensiovesi tulee vihertävänä maahan.
Joskus myös tarkisteltu höyrystinvuotoja sillain että lisätty kylmäainetta + reilusti väriä sekaan, sitte samantien auto paikalleen pariksi tunniksi käymään ja ilmastointi päälle, jos höyrystin vuotaa reilusti niin kondensiovesi tulee vihertävänä maahan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa