Vastaako seuraava kuvaus kenenkään kokemuksiin?
Eli tyhjäkäynnillä alkoi kuulumaan ääni, josta tulee ensimmäisenä mieleen jokin pienikokoinen irronnut vahvahko pelti.. Ääni kuuluu tyhjäkäynnillä ja pienikin kierrosten nostaminen lopettaa sen..
Paikallistin äänen laturin ja kompuran alueelle.. Aiemmin on kuulunut kevyempi surina, jota olen epäillyt kiristäjän rullaksi, mutta nyt jos äänilähde om sama, rajoittuu se selvästi lähemmäksi laturia..
Näin kun reissunpäällä olen, niin olen suunnitellut laitattaa tuom varulta kuntoon.
Olisiko niin, että rullan vapaakytkimen vaihdolla pääsisi eroon epävarmuudesta? Vai tapaako nuo mennä niin totaalisesti, että olisi edes syytä 1000km. varmistamiseksi alkaa nyt etsimään kilkkeitä siihen?
Ääni todellakin lakkaa jo sadan kierroksen lisäämisellä..
Jos jotain muita ideoita äänen aiheuttajaksi on, niin tervetuloa niillekkin.
Golf v resonanssiääni tyhjäkäynnillä?
Valvoja: ffp jäsenet
Itse ostin vasta 86tkm ajetun Jetan ja samanlainen ääni kuului siitä. Tosin se hävisi tuossa äsken, ihan vastaavan kaltainen ääni oli. Epäilin itsekin laturin kiristäjää, öljypumpun laskin luvusta pois oman mielenrauhani vuoksi. Mutta ääni tosiaan on hävinnyt eikä kuulu enää ollenkaan, johtuneeko siitä, että auto on ollut jonkinlaisessa seisonnassa talven ja nyt vasta auto tykkää kun sillä ajetaan.. Jos ääni palautuu niin voi olla, että laitan uuden kiristäjän kun niin lähelle sitä se ääni paikantui.
Nyt alkoi hihna pitää sellaista rynkytystä että ei viitsinyt kuunnella.. Vaihdoin rullan, kiristimen ja remmin, koska kiristimen rullassa oli välystä ja onhan se melkoisessa selkäsaunassa viimeajat ollutkin.
Nyt ei kuulu mitään ylimääräistä ja hihna kulkee niin tasaisesti, että kiristin pysyy täysin paikallaan.
Varmaan pitäisi tuo rulla vaihtaa esim. 100tkm. välein, kun ei tuo ole noin nätisti pyörinyt miesmuistiin..
Nyt ei kuulu mitään ylimääräistä ja hihna kulkee niin tasaisesti, että kiristin pysyy täysin paikallaan.
Varmaan pitäisi tuo rulla vaihtaa esim. 100tkm. välein, kun ei tuo ole noin nätisti pyörinyt miesmuistiin..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”