Ostin pari vuotta sitten Boraan motonetin jarrulevysarjan, joistakin varoituksista huolimatta. Olisi pitänyt silloin uskoa.
Nyt olisi aika maksaa siitä virheestä lasku, eli uusia levyt taas.. Hommaanko minä nyt sitten nuo jarruosat marmoritiskiltä, Slamit.net -puodista vaiko mistä ??
Missä puodissa hinta/laatu sopusuhteessa profiilin kulkineeseen ja millaisissa hinnoissa pyöritään kaikkiin pyöriin levyt ja palat ja sitten pelkästään taakse kyseiset osat?
Jarrut uusiksi
Valvoja: ffp jäsenet
Paljonkohan on mahtanut tulla kilometrejä kahessa vuodessa.veikkaisin että aika paljon..
Kuinka kauan niitten levyjen pitäs sun mielestä kestää?
Luuletko tosiaan että tuplahintaset ja mahollisesti samalta linjalta tulleet levyt tekee autuaaksi? Mikään ei ole ikuista.Eikä auton pitäminen oo koskaan ollut ilmaista,käytti original teilea tahi tarvikekamaa...
Kuinka kauan niitten levyjen pitäs sun mielestä kestää?
Luuletko tosiaan että tuplahintaset ja mahollisesti samalta linjalta tulleet levyt tekee autuaaksi? Mikään ei ole ikuista.Eikä auton pitäminen oo koskaan ollut ilmaista,käytti original teilea tahi tarvikekamaa...
Ensinnäkin levyt mustaavat vanteita hemmetisti.
Toisekseen vain yksi neljästä levystä on "terveen" näköinen.
Molemmat etulevyt on kyllä kuluneet ihan ok, mutta ojat täynnä mustia läikkiä ??
Vasen takalevy ruvennut nyt viime aikoina ruostumaan ikäänkuin sisältäpäin ja levyn pinnasta irtoaa kerroksia paljastaen alta kirkkaan punaruskean ruosteen. Tässä kuseisessä levyssä on enää noin kolmannes kirkasta ja siis pitävää pintaa, loppu on kuopille syöpynyt em syystä. Tämän kyseisen jarrun satula avattiin tänään ja sen todettiin liukujen ym osalta toimivan normaalisti. Epäillään tosin jarrun olleen jossain vaiheessa jonkin verran päällä ja tuon syöpymän ja ruostumisen johtuvan osin levyn palamisesta..?
Jarrut pitävät, ainakin takapuolituntumalla, vielä ihan ok eikä ravista. Auto on äskettäin käytetty härällä ilman huomautuksia. Takajarrujen ero oli tosin lähellä maksimia.
Paloissa pintaa vielä reilusti ja eteen vasta äskettäin vaihdettu kulumisvaroittimen "lauettua".
Paloina ns alkup.
Autolla ajetaan 25-30t/v pääosin asfalttiteitä maakunnassa ja vain osa kaupunkiajoa.
Toisekseen vain yksi neljästä levystä on "terveen" näköinen.
Molemmat etulevyt on kyllä kuluneet ihan ok, mutta ojat täynnä mustia läikkiä ??
Vasen takalevy ruvennut nyt viime aikoina ruostumaan ikäänkuin sisältäpäin ja levyn pinnasta irtoaa kerroksia paljastaen alta kirkkaan punaruskean ruosteen. Tässä kuseisessä levyssä on enää noin kolmannes kirkasta ja siis pitävää pintaa, loppu on kuopille syöpynyt em syystä. Tämän kyseisen jarrun satula avattiin tänään ja sen todettiin liukujen ym osalta toimivan normaalisti. Epäillään tosin jarrun olleen jossain vaiheessa jonkin verran päällä ja tuon syöpymän ja ruostumisen johtuvan osin levyn palamisesta..?
Jarrut pitävät, ainakin takapuolituntumalla, vielä ihan ok eikä ravista. Auto on äskettäin käytetty härällä ilman huomautuksia. Takajarrujen ero oli tosin lähellä maksimia.
Paloissa pintaa vielä reilusti ja eteen vasta äskettäin vaihdettu kulumisvaroittimen "lauettua".
Paloina ns alkup.
Autolla ajetaan 25-30t/v pääosin asfalttiteitä maakunnassa ja vain osa kaupunkiajoa.
Kumma kun alkoi mustaamaan levyjen vaihdon jälkeen ja ei aiemmilla levyillä mustannut. Molemmilla käytössä alkup. palat. Paloja ei levyjen vaihdon yhteydessä uusittu, vaan oikaistiin hiomalla ja siksi pidin tuota mustaamista alkuun ihan normaalina, mutta kun se jatkuu vaan edelleen. Palathan ei kuitenkaan ole noissa ainoat kuluvat osat..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa