Mikä mahtais olla kyseessä tässä tapauksessa. Reilu vuosi sitten vaihdoin tohon Passattiin(-03) repsikan vetonivelen suojakumin.
Meni noin kuukausi kun alkoi kuulua metallista kahinaa etupäästä. Koska ei ihan heti selvinnyt mistä ääni kuuluu, niin ajattelin että ajellaan vielä niin kyllä se vika löytyy. No eipä ole löytynyt, sama kahina kuuluu yhä.
Erikoista tässä on se että kuuluu ainoastaan vasemmalle kaarrettessa, ratin ollessa käännettynä noin puoli kierrosta. Ratin kehältä katsottuna noin 5 cm matka millä ääni kuuluu. Lisäksi pitää olla veto päällä, jos höllää kaasun niin äänikin häviää.
Kellää vastavaa kokemusta???
Pyöränlaakeriko??
Valvoja: ffp jäsenet
Vetonivel tuli putsattua ja uudet rasvat vaihdettua suojakuminvaihdon yhteydessä.
On kuitenkin jo yli vuoden pitänyt samaa rohinaa, joten luulis laakerin jo antautuneen tässä ajassa. Minkäänlaista väljyyttä ei tunnu eikä rengasta ilmassa pyöritettäessä mitään ylimääräistä kuulu eikä tunnu. Kai se on vaan alettava vaihtamaan osa kerrallaan...
Ei vaan oikein itse pysty tota ääntä suoraan yhdistämään vetoniveleen, kuulostaa hiukan siltä kuin jarrulevy hankaisi kilpeen. Mitään jälkiä ei kuitenkaan näy.
On kuitenkin jo yli vuoden pitänyt samaa rohinaa, joten luulis laakerin jo antautuneen tässä ajassa. Minkäänlaista väljyyttä ei tunnu eikä rengasta ilmassa pyöritettäessä mitään ylimääräistä kuulu eikä tunnu. Kai se on vaan alettava vaihtamaan osa kerrallaan...
Ei vaan oikein itse pysty tota ääntä suoraan yhdistämään vetoniveleen, kuulostaa hiukan siltä kuin jarrulevy hankaisi kilpeen. Mitään jälkiä ei kuitenkaan näy.
Heitetään vielä halpa tarkistuskohde, eli jarrulevyn suojapelti. Pari kolme kertaa itsellä jäänyt rohisemaan jarrurempan tai muun vastaavan räpellyksen jälkeen. Lumiharjan päällä vaan oon vanteen välistä tyrkännyt sen kauemmas levystä. Oireet sulla kutakuinkin täsmäsivät vaikkakin vasta kuukauden päästä oli rohina alkanut kuulumaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”