Potilas on siis 1.9td aaz golf vuosimallia -96 ja ongelman nimi on jarrut (edessä levyt, takana rummut). Vaihdoin taakse jarrukengät ja -sylinterit, koska en saanut takajarruja ottamaan tasaisesti käsijarrulla enkä polkimella. Nyt jarrut ottavat joka kulmasta melko tasasesti ja käsijarrukin pitää.
Ongelmana on kuitenkin tuo pehmeähkö jarrupoljin. Kun auto on sammuksissa, niin poljin ottaa varsin mukavasti ihan ylhäällä. Jarrut kyllä toimivat ajossakin ihan hyvin, mutta jos vaikka paikallaan (auto käynnissä) jarrua polkee reippaammin, niin poljin menee hitaasti lähes lattiaan asti (ei kuitenkaan ihan).
Ilmausta on tehty enemmän ja vähemmän. Takavasemmasta kulmasta en ihan takuuseen mene, koska sieltä tuntui aina pari ilmakuplaa tulevan ja tulevan vaikka kuinka ilmasi. Johtuuko tuo pohjaanpainuva pehmeähkö poljin siis ilmasta? Jos, niin miten ihmeessä saan loput ilmat ulos kun ei normaali ilmaus tunnu auttavan?
Vai löytyykö syy kuitenkin jarrupääsylinteristä tai jarrupaineen säätimestä? Sen verran on molemmilla hintaa, että ei viitsisi kuitenkaan turhaan ostaa ja vaihtaa. Jotain juttuja haun avulla lueskelin molemmista osista, mutta ajattelin kysästä josko joku osaisi antaa tarkan diagnoosin näiden oireiden perusteella.
III golfin pehmeä jarrupoljin
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä noita ilmattu on kolmenkin henkilön voimin nyt pari vuorokautta. Normaaleilla kotikonsteilla ei ainakaan tuon paremmin ilmaannu. Eïkös tuo jarrujärjestelmässä oleva ilma kuitenkin oireile niin, että poljin painuu eka vähän pohjaan ja nousee pumppaamalla. Mistäs tuo hitaasti pohjaan painuva poljin oireilee?
Yks keino on ostaa sellainen jarrujen ilmaussarja, jossa tulee pullo nestettä varten ja letku, jonka toisessa päässä on takaiskuventtiili...kaverin kanssa ilmailee jarrut normaalisti, mutta kytkee letkun ilmausruuviin...samalla näkee kirkkaan letkun läpi jos tulee ilmaa...ja voi pumpatakkin vaikka pullollisen nestettä jarrujärjestelmän läpi kun ei vedä ilmaa välissä...
Löysää jarrupaineen säätimen käyttövipu haarukastaan, hirtä se yläasentoon vaikka nippusiteellä ja kokeile taas ilmausta.
Heitän tähän samaan että minullakin on tuossa kakkoskoppasessa ihan sama vika kuin topicin aloittajallakin elikä poljin painuu pehmeesti pohjaan kun sitä painaa.Vaihdettu on taakse menevät jarruputket ja toinen jarrusylinteri ja myös tuo jarrupaineensäädin on uusi.
Silti vasemman pyörän tehot oli 0,5 ja oikean 1,1 katsastuksessa. Sama käsijarrulla.
Elikä tuo paineensäädin missä asennossa sen pitää olla ilmauksen ajan? Sisään painettuna mäntä vai ulos vedettynä niinpaljon kuin tulee ja lukitaan siihen? Olen koittanut sitä sillain että on ollut ns sisään painettuna vivusta mutta siltikin vasemmaltapuolen tulee välillä ilmakuplia.
Ilmausruuviin on ollut asennettuna kirkas muoviputki jonkamukaan sitä olen seurannut.
Tehnyt näitä kyllä ennemminkin mutta tämä kyllä vie voiton tekijästä:) VW Golf 1.8 CL -86
Silti vasemman pyörän tehot oli 0,5 ja oikean 1,1 katsastuksessa. Sama käsijarrulla.
Elikä tuo paineensäädin missä asennossa sen pitää olla ilmauksen ajan? Sisään painettuna mäntä vai ulos vedettynä niinpaljon kuin tulee ja lukitaan siihen? Olen koittanut sitä sillain että on ollut ns sisään painettuna vivusta mutta siltikin vasemmaltapuolen tulee välillä ilmakuplia.
Ilmausruuviin on ollut asennettuna kirkas muoviputki jonkamukaan sitä olen seurannut.
Tehnyt näitä kyllä ennemminkin mutta tämä kyllä vie voiton tekijästä:) VW Golf 1.8 CL -86
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa