Vento vetää vasemmalle, suuntaukset vai jousi?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

Vento vetää vasemmalle, suuntaukset vai jousi?

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 1.10.2008 12:34

Kävin kyselemässä Ventoon nelipyöräsuuntausta (ei kuulemma voi säätää kuin etupyöriä) kun on vääntänyt vasemman etujousen vaihdon jälkeen kovasti vasemmalle. Tuumasi vain, että tuskin on suuntauksissa mitään vikaa jos on vain toinen jousi vaihdettu, siitä se johtuu.

Mutta itse en löydä yhtään korkeuseroa etunurkista, vaikka helposti näissä meikäläisen mittauksissa parin millin erot häviääkin.

Mitäs raati ehdottaa. Voiko johtua kitupiikkimäisestä jousen vaihdosta jos molemmat etunurkat on yhtä korkealla maasta? Pitää vielä jatkaa näitä mittauksia silti, jos alusta on sattunut olemaan huono.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 1.10.2008 12:59

Ainahan jouset pitäisi vaihtaa molemmille puolille akselilla. Ja kun olet käyttänyt iskaripaketin irti niin väkisin camper-kulma muuttuu hieman.

Ja takakelkan kulkukulmaa voi säätää.

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 1.10.2008 13:51

Niinhän ne pitäisi, mutta onko sillä tässä tapauksessa merkitystä jos etukulmat kulkee lähes millilleen samalla korkeudella?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.10.2008 14:20

Camber-kulma ei vaikuta auton korkeuteen. Suoraan menemiseen kyllä.
AINA, kun tolppaa käytetään irrallaan, tulisi tehdä ainakin pyöränkulmien tarkastus. Ne kun tuppaa muuttumaan melkein väistämättä.
Etenkin, jos se edellinen säätö on tehty katkenneella/muuten viallisella jousella.

Ja onhan se jousi varmasti kunnolla paikallaan ja jousen ylälautanen ollut oikeassa asennossa, kun paketti on päräytetty kasaan? Tuo voi aiheuttaa myös puoltamista, jos jousi tai jousen ylälautanen ei ole oikeassa asennossa ja näinollen jousi väännättää pyöriä(pyörää) vinoon.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 1.10.2008 14:21

Ei, camber ja sen kautta aurauksessa heittoa.
Nelipyöräsuuntaus auttaa tähän varmasti..

Taka-akselin kulmatkin voi säätää, peltiliuskoilla/shimmiprikoilla akselin ja navan väliin.

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 1.10.2008 14:45

Kuopataan ketju turhana. Nyt kun kävin uudestaan mittailemassa korkeutta niin olihan siellä 2 cm ero! Useampi kuukausi sitten kun jousen vaihdatin, olin aivan varma ettei korkeuseroa löytynyt. Näin sokean jätkän kyllä tulisi vissiin luopua autoilusta. Kylläpä tuli taas säästettyä oikeassa paikassa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa