vw golf IV silotettu takakontti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

singosha
-

vw golf IV silotettu takakontti

ViestiKirjoittaja singosha » 29.8.2008 9:24

eli omassa autossani on tuo siloitettu takakontti mutta se ei pelaa niinkuin pitää. eli sen pitäisi aueta viiksestä painamalla ja sitten käsineen käydä vain nostamassa ylös. mutta kun viiksestä painaa niin luukku eu "pamahda" tarpeeksi auki vaan kontin avaamiseen tarvitaan kaksi ihmistä joista toinen painaa viiksestä ja toinen samaan aikaan vetää kontista. itse en ole tätä viritelmää rakentanut niin en tiedä sen toimintaperiaatetta. ennen tämä toimi kunnolla, nyt alkanut reistailemaan niin miten tuon "pamahduksen" saisi taas sellaiseksi että kontin saa aukeamaan kunnolla yksin. onko kellään tietoa mahdollisesti että toimiiko tuo jollain jousi periaatteella vai vastaavalla että joku osa on kulunut?

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.8.2008 9:35

vaihtaa tehokkaammat/uudet pumput?

singosha
-

mietin

ViestiKirjoittaja singosha » 29.8.2008 9:53

joo totakii vaihtoehtoo mietin mut ettei ne uuet pumput oo sit niin tehokkaat et jos satut ajaessa ku käytät pyyhkimiä ni painamaa viikseä vahingos väärää suuntaa ja kontti pamahtaa auki ylös asti... mut lähinnä se kiinosti et mitenhä toi on toteutettu

Juhi_
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 29.8.2008 10:04

Sitä on vaikea mennä sanomaan että miten se on toteutettu. Entäs jos laitat johtojen väliin viivereleen, jolloin lukko jäisi auki-asentoon joksikin aikaa.

Tai jos vaihdat ne uudet pumput, niin miksi sen aukaisun on pakko olla siinä viiksessä?

singosha
-

joo

ViestiKirjoittaja singosha » 29.8.2008 10:48

ajattelin ettei sitä toteutustapaa tarvitsisi muuttaa siitä viiksestä pois kun se siihen on jo rakennettu. että jos selviäisi se häiriö niin sen korjaisi

Hane_
-

ViestiKirjoittaja Hane_ » 30.8.2008 18:56

Mulla samalla tavalla toimiva takaluukku eli takalasin pesimen johtoihin kytketty. Aina ei tosiaan jaksa paukahtaa auki asti.
Mulla on onneksi kontin puolella manuaali käyttöinen johdon pätkä josta vetämällä tulee yleensä aukaistua ja varmasti aukee.
Uudet pumput vois olla ihan jees. Ei ne uudet sitä ylös asti jaksa avata et sitä pelkoa tuskin on! :)

Raimssi
-

ViestiKirjoittaja Raimssi » 31.8.2008 13:00

Minulla myös kyseinen viritys ja toteutus tehty solenoidilla.

Se solenoidi liikkuu aavistuksen ja vaijeri löystyy ja ei tällöin avaa aina luukkua niin ku pitäisi.
Eli luukun verhoilu pois ja tutkimaan

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”