Miten käy, kun nuo talvivanteet on niin huonossa maalissa, jos niille tarjois hionnan jälkeen vähän paukkupurkista maalia? Onko aluille jotain tiettyä omaa maalia, vai pysyyköhän normi maalit jos alle laittaa pohjamaalia, ja toki ensin karhentaa? Maalarille en noita vie, kun vanteiden arvo on varmaan alempi ku maalarin palkka :D
Ajattelin tässä kun ilmat lämpiää, tehdä homman jos ei muutakaan tekemistä ole.
Kannattaako suihkia lakkaa myös? Monta kerrosta maalia/lakkaa olisi ehkä hyvä?
Alupallojen maalaus kilikalilla?
Valvoja: ffp jäsenet
Hyvin onnistuu. Itse olen vedellyt 3 varvia teutoranttimaalia ja pari settiä lakkaa niskaan. Lakkaaminen on aika tarkkaa hommaa, koska liian aikaisin vedetty lakka vetää maalin kurttuun ja liian myöhään vedetty lakka ei pinnassa pysy. Kannattaa luke mitä niissä puteleissa lukee.
Kannattaa myös ostaa sekä lakka että maali samaa merkkiä--->ei tule yllätyksiä.
Kannattaa myös ostaa sekä lakka että maali samaa merkkiä--->ei tule yllätyksiä.
AT -sprayt on mun mielestä hyvää maalia kun on aikas paksua eli peittää hyvin, tuon merkin vannehopea on vaan turhan tummaa, näyttää kuivana pohjamaalilta.
80-150 karkeudella vaan hapettumat ja irtomaali pois, pohjamaali, kevyt vesihionta jos tarvetta.
Sitten väri ja heti lakka perään. Pohjamaalia riittää 1 pullo 4 vanteeseen mutta väriä ja lakkaa kannattaa olla 2 purkkia.
80-150 karkeudella vaan hapettumat ja irtomaali pois, pohjamaali, kevyt vesihionta jos tarvetta.
Sitten väri ja heti lakka perään. Pohjamaalia riittää 1 pullo 4 vanteeseen mutta väriä ja lakkaa kannattaa olla 2 purkkia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”