Abs valo sammuu normaalisti käynnistyksen jälkeen mutta syttyy kun autolla ajaa kovempaa kuin n.10km/h.
Eli vikakoodit kannattaa luettaa mutta voisiko olla akselien abs kehällä tai anturissa vika kun syttyy liikkeessä vasta.
Jos ajaa aivan hiljaa niin absit toimii ja toimisen jälkeen valo syttyy jääden palamaan.
Onko kellään ollut vastaavaa?
Kiitos! edit:
Luulin, että kaikki tietävät:). Urpo kun olen:). Beetle 1.9 tdi 1998. Epäilen itsekin anturi/kehä vikaa kun valo syttyy yli 20 km/h nopeudessa tai kun jarruja käyttää reilummin alle tuon nopeuden. Tosiaan vikakoodeja lukemaan ja operoimaan.
Kiitos,anteeksi + kiitos vinkeistä
Abs valo sammuu syttyy
Valvoja: ffp jäsenet
Abs valo sammuu syttyy
Viimeksi muokannut roadster, 28.3.2008 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
No asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta ei kai autosi ole Passat 3B?
Jos on, olisiko tuosta apua:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94686
Jos on, olisiko tuosta apua:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94686
Noilla pohjatiedoilla ei paljon todellakaan pysty veikkaamaan, mutta voi olla ihan anturivika tai sellaisessa jossa irrallinen ABS kehä, niin kehä irronnut tai liian kaukana anturista yms. Itsellä teki samaa kun ei ollut takana toisella puolen tuota kehää. Myös sellaisessa autossa jossa ei ollut yhtä anturia vika oli sama, eli valo syttyi vasta auton liikkuessa. Vikakoodit auttaisivat paljon ja tieto mistä autosta kyse ;)
Sinulla on ilmeisesti ajotietokone ja autocheck eli kun ajaa yli n.10km/h se ajaa jonkun tarkistuksen ja huomaa, että ABS:ssä ei ole kaikki kohdillaan.
Eli vikana anturi rikki, liian kaukan hammaskehältä, johto poikki ja worst case scenariona ABS-yksikkö sökö.
Itsellä oli anturi liian kaukana kehältä, mutta silloin ABS-valo paloi kokoajan...ainoastaan kun vian kuittasi, niin se syttyi uudestaan kun ylittyi tuo nopeus. Mutta luin vikakoodit, että tiesi kumpi puoli ja otin anturin irti, putsasin ja laitoin takaisin ja vika oli poissa...oli ilmeisesti iskari/jousien vaihdon yhteydessä noussut ylöspäin tuo anturi. Takaisin laitossa tällainen nyrkkisääntö, että anturi pohjaan ja millin pari takaisin, niin ei ole liian lähellä eikä liian kaukana.
Eli vikana anturi rikki, liian kaukan hammaskehältä, johto poikki ja worst case scenariona ABS-yksikkö sökö.
Itsellä oli anturi liian kaukana kehältä, mutta silloin ABS-valo paloi kokoajan...ainoastaan kun vian kuittasi, niin se syttyi uudestaan kun ylittyi tuo nopeus. Mutta luin vikakoodit, että tiesi kumpi puoli ja otin anturin irti, putsasin ja laitoin takaisin ja vika oli poissa...oli ilmeisesti iskari/jousien vaihdon yhteydessä noussut ylöspäin tuo anturi. Takaisin laitossa tällainen nyrkkisääntö, että anturi pohjaan ja millin pari takaisin, niin ei ole liian lähellä eikä liian kaukana.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa