Täytyisi hankkia kakkiksen rinnalle dieseli kulkine ja olen katsellut '98 Octaviaa 1.9 Tdi:nä ja "porrasperä" korimallina.
Minkäslaisia kokemuksia foorumilaisilla on ko. autosta? Onko auto sisätiloiltaan IV-Golfin tasolla (kun sama pohjalevy) vai isompi/pienempi?
Omat kokemukset tuohon 1.9 Tdi koneeseen on hyvin positiivisia ja aika kestävä moottorihanb tuo ilmeisesti on?
Mitäs tyyppivikoja/ominaisuuksia Ocussa on? Muutenkin kaikki tarpeellinen tieto Ocusta puolesta ja vastaan on hyvinkin tervetullutta =)
Skodalla en ole koskaan ajanut, mutta eiköhän tuo ole samantasoinene ajaa kun IV-Golfi ja Borakin?
Octavia 1:n omistajia?
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla on tollanen -03 HB ja se on kyllä ainakin kontin koolta huomattavasti suurempi, kuin IV golffi. Varsin tyypillistä noissa tuntuu olevan takaluukun kannen maalivauriot siinä "kahvan" ympärillä.
Muutenpa ei pahaa sanottavaa kyllä, ja senpä johdosta tuo omakin vaihtuu tässä parin viikon sisään uuteen Octavia II Sport combiin.
Lämpötila-anturi taitaa olla ainoo osa mikä on tarvinnut tuohon omaan vaihtaa, noin niinkuin ylimääräsenä.
Muutenpa ei pahaa sanottavaa kyllä, ja senpä johdosta tuo omakin vaihtuu tässä parin viikon sisään uuteen Octavia II Sport combiin.
Lämpötila-anturi taitaa olla ainoo osa mikä on tarvinnut tuohon omaan vaihtaa, noin niinkuin ylimääräsenä.
ite oon ainakin tykänny. äänieristyshän noissa on aika heikko jos boraan vertaa, vaikka kyllä tuollakin pärjää hyvin. siitä sitten seuraa että 1.9 TDI voi olla aika meluisan tuntuinen sisälle tyhjäkäynnillä. Takaluukku tuntuu omassakin olevan altis maalivaurioille luukun alareunasta ja listan alta. taitaa jo kertaalleen olla maalattu ja keväämmällä tulee taas uusi maali. jos autosta löytyy kattoluukku, kannattaa puhdistaa sen viemärit paineilmalla ja tarkistaa että takakontissa pyöräkoteloiden takana, verhouksen alla putket on paikallaan lattian läpiviennissä. myös jos on katolla luukun muovinen tuuliohjain, kajarit on aika aneemiset ja varustelusta riippuen niitä ei takana välttämättä edes ole. öljypohja on aika alhaalla ja altis iskuille joten suosittelen panssaria. ohjaamossa on tilaa aika tarkasti saman verran mitä borassa ja golfissa, mutta takaloosteri on huimasti suurempi. semmonen juttu vielä että farkun ja hb:n kontti on saman kokoinen väliverhoon/hattuhyylly asti, farkussa yläpuoli on luonnollisesti korkeampi. muuten mitat on samat.
-
- -
- Viestit: 69
- Liittynyt: 28.1.2004 18:23
HB oli joskus itselläni vm. 2000. Takaluukku + tavaratila on kyllä autoon nähden mahtava.
Mutta isoin miinus autossa oli takapenkkien tila. Tenavien penkkejä kun on rivissä niin joutui jo ajoasennosta tinkimään.
Ja äänentoiston tuossa jo joku mainitsikin.
Jarrulevyjen kanssa oli hiukan ongelmia. Ei tuntunut suorana pysyvän.
Mutta kaiken kaikkiaan hintaisekseen hyvä laitos.
Mutta isoin miinus autossa oli takapenkkien tila. Tenavien penkkejä kun on rivissä niin joutui jo ajoasennosta tinkimään.
Ja äänentoiston tuossa jo joku mainitsikin.
Jarrulevyjen kanssa oli hiukan ongelmia. Ei tuntunut suorana pysyvän.
Mutta kaiken kaikkiaan hintaisekseen hyvä laitos.
Kokemusta on HB -vm03 110hv tdi. Ajoin autolla n:30000-35000 km. Moottori oli erittäin sopivan tehoinen. Myytäessä auto oli mittarissa 130000km ja koko ajan kuului oikealta edestä napse monttuun ajaessa. Sanoin katsastusmiehelle asiasta, mutta hän ei löytänyt vikaa. Kulutus oli todella pientä tai ajotietokone oli optimistinen, muistaakseni kesällä mentiin rajoitusten mukaan tankillisella (55l) n:1100-1200km. Suurempia vikoja ei autossa ollut. Tavaratila oli järkyttävän kokoinen, mutta takatilat pienet.
Kahdesta kokemusta. 320 tkm -00 66kw hb ollut isäukolla ja itsekin olen sillä paljon ajanut. Kahdeksan vuotta ilman huoliia. Määräaikaishuollot vain ja joku nivel + pyörän laakerit. Ittellä sitten vuoden päivät ollut tuo 81 kw farkku samaa vuosikertaa, tosin ilmastoinnilla, vakkarilla ja muulla ihmehipleellä. Kansi koneistukseen ja kaikki kilkkeet kertaalleen vaihtoon vesipumpun hirtettyä kiinni. Alapallo... raidetangon päät ja muuta kulutusosaa. Ei mitään ihmeitä siis tuota harmillista vesipumpun aiheuttamaa riesaa lukuunottamatta. Ajettavuudesta pidän kun alustan päivittää (itselläni korotettu). Tavaratila suuuuuuuri, takajalkatilat pienet. Verhoilumatskut vähän sitä sun tätä. Molemmat diiselkoneet miellyttäviä. Ja se panssari kannattaa hankkia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa