Nastarenkaista juttua
Valvoja: ffp jäsenet
Nastarenkaista juttua
Kitkarenkaista näytti jo topicci olevan, joten perustetaan nastagummeille omansa.
Onko foorumilaisilla kokemuksia Conti VinterWiking 2 renkaista? Miten meluisat ja pysyvätkö nastat kiinni yhtä talvea pitempään?
Nyt alla Hakkapeliitta viitoset ja ainakin meteliä piisaa. Myöskin jonkinlaista vaeltelua havaittavissa. Tällä hetkellä tarkoitus vaihtaa misukkaan tai contiin ja kokemuksia kuunnellaan.
Onko foorumilaisilla kokemuksia Conti VinterWiking 2 renkaista? Miten meluisat ja pysyvätkö nastat kiinni yhtä talvea pitempään?
Nyt alla Hakkapeliitta viitoset ja ainakin meteliä piisaa. Myöskin jonkinlaista vaeltelua havaittavissa. Tällä hetkellä tarkoitus vaihtaa misukkaan tai contiin ja kokemuksia kuunnellaan.
No ei tuo ole mitenkään vetotavasta riippuvaista. Nyt alla HKPL Q:t ja talvella RSi:t, kummallakaan ei "normaaleita" suomen teillä ilmeneviä uria edes huomaa.Luulenpa että etuvetosilla on aina jonkinverran vaeltelemista urissa.
On aika paljon kiinni pyöränkulmista, rengaskoosta ja rengaspaineistakin tuo urissa veteleminen.
No tässähän on varmasti oikea paikka kysyä onko kenelläkään kokemusta Kleber Kapnor 5- nastarenkaasta? Pitäs käyttökatiskaan saada jotkin talvikumit jotta pääsee töissä käymään. Ei ainakaan ole hinnalla pilattu kun 185/65/15 kierros 290€ asennettuna. Pinta näytti aivan samalta Misukan X-ice North kanssa ja myyjä sujuvasti kehui renkaiden olevan Michelinin valmistamat. Uusimmassa TM:ssä nuo eivät olleet mukana mutta kommenteja otetaan vastaan.
http://www.kleber.fi/KleberFI/front/aff ... 2005183758
http://www.kleber.fi/KleberFI/front/aff ... 2005183758
Tuo kun myyjät kehuu että tuntemattomamman merkin renkaat on tehty jossain ison merkin tehtaalla, kannattaa ihan jättää omaan arvoonsa. Luonnollisestihan jos ne olisivat tehty yhtä hyvin, olisi merkkikin ihan se päämerkki. Esimerkiksi kunnon talvirengasmuotit maksaa ihan jumalattomasti, ja kuluvat todella nopeaan loppuun.
Kleber on tosiaan tehty micheliinin tehtailla..kapnor ilmeisesti ivalon rungolla..viime talvena itellä pyöri kapnor 5:t eikä moittimista ollu..välillä tuntu että pitoa on liikaa......:D niin ja misukka on ilmeisesti muuttanu hieman tota norttia..sivuttaispitoo lisää..tästä tosin en päätäni lyö pantiksi kuten en muistakaan jutuistani..;)
Viime syksynä ostin Vinterwiking 2 nastarenkaat ja ainakin olivat todella paljon hiljaisemmat kuin edelliset hakkapeliitta 4:set. Ainuttakaan nastaa ei lähtenyt koko talvena vaikka kilometrejä tuli noin 15tkm. Silloin myyjä muistaakseni lupas nastojen kiinnipysyvyystakuun. Ne nastat ei ollut kyllä kovin kauan pyramidin mallist vaan kuluivat neliskanttisiksi melko nopeaa, mutta pito oli hyvä siitä huolimatta. Ihan hyvät talvikumit, suosittelen.
Viikon ollu alla nuo Kleber Kapnor 5:set. Edellisien autojen alla ollut Nokian Q/HKPL2:sta, Bridgestone Noranzaa ja Goodyear UG500:sta. Ei ihan hullummat renkaat tuon hintasiksi, pito loistava ja äärirajoille ajettuna pito häviää johdonmukaisesti eikä rengas aiheuta mitään äkkinäisiä tilanteita. Meteliä vähän pitävät, erityisesti paljaalla asfaltilla 50-70km/h nopeudessa kantautuu pienoinen vollotus mutta samaa tekee myös "merkkirenkaat".
Eielen pistin HKPL Vitoset alle, ja kyllä on pito aivan käsittämätöntä luokkaa.. Tosin voi johtua myös siitä että vertailupohjana jotkin 9 vuotta vanhat Contit, joissa kyllä pintaa ja nastoja piisasia, mutta kovat kuin mitkä, eikä pitoakaan oikeen ollut, kun nastat oli kuitenkin melkolailla palloiksi kuluneet.
Melutaso on juu samaa luokkaa kuin vanhoillakin kumeilla, mutta onneksi on popit kunnossa :) Myöskin vetelyä havaittavissa, joten ehkä voisi koittaa tarkastaa ilmanpaineita? Tällä hetkellä 185/55 15 kumissa palttiarallaa 2,3 kiloa..
Täytyy vähän lainata aiemmin kirjoitettuja..
Samaa voin siis lyhyiden käyttökokemusten jälkeen sanoa Nokialaisista. Eivät ole toki halvimmat, mutta kyllä niissä vaan on pidotkin hyvät!
Melutaso on juu samaa luokkaa kuin vanhoillakin kumeilla, mutta onneksi on popit kunnossa :) Myöskin vetelyä havaittavissa, joten ehkä voisi koittaa tarkastaa ilmanpaineita? Tällä hetkellä 185/55 15 kumissa palttiarallaa 2,3 kiloa..
Täytyy vähän lainata aiemmin kirjoitettuja..
pito loistava ja äärirajoille ajettuna pito häviää johdonmukaisesti eikä rengas aiheuta mitään äkkinäisiä tilanteita
Samaa voin siis lyhyiden käyttökokemusten jälkeen sanoa Nokialaisista. Eivät ole toki halvimmat, mutta kyllä niissä vaan on pidotkin hyvät!
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No perskeles, aurorat oli tarkoitus farmariin ostaan kun ovat halvimmat. Kaveri osti nordman 2 audi 80 eikä ole moittinut. Merkkirenkaisiin ei viitsi enää sijoittaa, vuonna -00 ostin nokia hp10 joilla ajelin 5 talvea ja kesän perään eli maksoivat itsensä. Muijan ventossa alla max talven ajetut ivalot ja tautinen pito.
Ventossa on kesäkumeina vikingit ja märkäpito olematon, kaasulla saa 55kw sutimaan märällä asfaltilla, farmarissa taas aurorat ja sama kone mutta ei hevillä pyöritä.
Ventossa on kesäkumeina vikingit ja märkäpito olematon, kaasulla saa 55kw sutimaan märällä asfaltilla, farmarissa taas aurorat ja sama kone mutta ei hevillä pyöritä.
Paljonhan se on kiinni mikä auto on kyseessä. Eli jos jollain renkailla ei ole pitoa niin jossain esim. painavammassa kiesissä saattaa pito riittää. Tosin Mk2 Jetta+Aurorat ei toiminut pätkääkään. Vaikka oli suht uudet ja nastat tallessa niin pakko oli hakea hakkapeliitat. Eli Aurorat kiertäisin itse kaukaa. Rahan säästäminen kunnollisten talvirenkaiden ostamisvaiheessa on musta väärää säästämistä. Se on pieni turvallisuuden lisä kun satsaa kunnon renkaisiin eikä sitä kannata musta ajatella niin, että kun on 200€ auto (mk2 golffi) niin siihen ei voisi ostaa kunnon renkaita. Sellaiset kun saa 300-400:lla eurolla.
Paino merkkaa paljon renkaiden pidossa, mulla oli ennen noita nokia hp10 gislaved nord frost 2 ja pitoa ei ollenkaan, vanha kiisseli meni hienosti sivuluisua ja joka paikassa kiinni. Työkaveri osti mersuunsa testivoittaja misukat ja moittii sivuttaispitoa. Kauppasin tälläkin foorumilla yli puoli vuotta uusia ivaloja audin aluilla hintaan 450e (kumit 350e) mutta eipä kellekkään kelvannut, viikko sitten joku vanhempi ukko haki pois -91 coupeen ja hintaa joutui vieläkin pudottamaan eli autokaupoissa ei renkailla rahoiksi lyö ja näillä näkymin farmari vaihtuu keväällä jonka takia en viitsi 400e renkaisiin sijoittaa. Tasapainotutin tuossa 2 sarjaa talvikumeja ja hinnaksi tuli 56e, kallista, elämä on.
Mulla oli vanhassa Leonissa (TS) Pirellin Winter carvingit 225/45/17, ajoin kolme talvea ja taisi olla kolmannen talven jälkeen yhteensä kolme nastaa irronnut, joten ne oli hyvät ainakin omasta mielestä (tosin ei se pito enää kolmantena talvena yhtä hyvä ollut, vaikka nastat olikin tallella).
Nyt on nykyisessä autossa myös Pirellin carvingit (205/55/16). Kyseisessä mallissa on ilmeisesti jotain vähän muutettu viime mallista, muuta hyviltä nämäkin tuntuu.. Ainoa joka ihmetyttää on nastat, jotka näyttävät olevan paljon lähempänä pintaa.. Luulin että asettuisivat sisäänajon jälkeen syvemmälle, mutta ainakaan mitään ei oo vielä tapahtunut.. Toivotaan parasta, ja pelätään pahinta, toivottavasti ei ainakaan sen takia nastat katkeilisi..
Nyt on nykyisessä autossa myös Pirellin carvingit (205/55/16). Kyseisessä mallissa on ilmeisesti jotain vähän muutettu viime mallista, muuta hyviltä nämäkin tuntuu.. Ainoa joka ihmetyttää on nastat, jotka näyttävät olevan paljon lähempänä pintaa.. Luulin että asettuisivat sisäänajon jälkeen syvemmälle, mutta ainakaan mitään ei oo vielä tapahtunut.. Toivotaan parasta, ja pelätään pahinta, toivottavasti ei ainakaan sen takia nastat katkeilisi..
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Itellä oli edelliset Pirellin Winter Carvingit, joilla ajoin 2 talvea (n.35tkm). Muutamia nastoja hävis ja pito ei ollut kovin hyvä enää tuon jälkeen. Pintaa oli kuitenkin kohtuudella. Nyt laitoin Contin Winter Viking 2 ja pito on loistava eikä pahemmin metelöi. Hiljaisemmat ovat kuin Pirellit. Koko molemmissa 195/65/15.
Googletin tässä hintoja ja aika suuria eroja on alan liikkeiden välillä. Hinnat Vaasan lähistöltä, koko 175-65-14 ja töineen:
-Nokia hp4 330-435e
-Nokia hp5 380-463e
-Michelin x-north 350-410e
-Kleber kapnor 5 295-344e
Semperit, good Year, Nordman, Aurora, Kleber, Gislaved -renkaat saa 250-350e hintaan.
Mitkä olis hyvät tuon farmarin alle? Ajan vuodessa 15000km josta työmatkaa puolet ja pääosin suolattua pikitietä.
-Nokia hp4 330-435e
-Nokia hp5 380-463e
-Michelin x-north 350-410e
-Kleber kapnor 5 295-344e
Semperit, good Year, Nordman, Aurora, Kleber, Gislaved -renkaat saa 250-350e hintaan.
Mitkä olis hyvät tuon farmarin alle? Ajan vuodessa 15000km josta työmatkaa puolet ja pääosin suolattua pikitietä.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 6.11.2006 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS kirjoitti:No ei tuo ole mitenkään vetotavasta riippuvaista. Nyt alla HKPL Q:t ja talvella RSi:t, kummallakaan ei "normaaleita" suomen teillä ilmeneviä uria edes huomaa.
On aika paljon kiinni pyöränkulmista, rengaskoosta ja rengaspaineistakin tuo urissa veteleminen.
Ja vetely myös kiinni itse renkaista, ei pelkästään tuossa ^ mainituista seikoista...
Pyöreäreunainen kumi vetelee aina vähemmän kuin sellanen teräväreunainen.
Halvalla ei varmaan hyvää saa, eikä siihen hintaluokkaan mihin tarvisin kunnolla pitävät nastarenkaat :(
200-250e jos sais olikohan se 185/65r14 vai mitä tossa omegassa... Alla on jotku miljoona vuotta vanhat paskat ku ei varaa uusiin ja noi vanhat saattaa posahtaa ajossa ku on jotenki kummasti tuntunu kuluvan melkein halki, ihan ku ois pyörittäny veitsen päällä tms...
200-250e jos sais olikohan se 185/65r14 vai mitä tossa omegassa... Alla on jotku miljoona vuotta vanhat paskat ku ei varaa uusiin ja noi vanhat saattaa posahtaa ajossa ku on jotenki kummasti tuntunu kuluvan melkein halki, ihan ku ois pyörittäny veitsen päällä tms...
Kyllä noista pinnatuistakin yllättäjiäkin löytyy, tuttu osti turbo saappiin encoret ja pitoa oli hyvin, tosin lottopeliähän pinnattujen kanssa on että mitkä saa. Äijä osti aikoinaan hiaceen jokku pinnatut matadorit ja muutaman talven oli alla kunnes alkoi rungot ratkeilemaan, pintaa ja nastoja kyllä oli. Itellä oli joskus mersussa eko-turbot kokoa 195-65-15 ja ei mihinkään päässyt, aina kiinni. Myin ne serkkupojalle volvoon ja hommasin jotkut pinnatut kokoa 185 r14 joissa riitti pitoa ja olivat alla monta talvea.
Ajattelin tuohon farmariin joko nordman, hp2, hp4 tai kapnor 5 kun ovat suunnilleen samoissa hinnoissa. Hiljaiseksi ja pitäväksi kehuttu continental kyllä kiinnostaa mutta hinta nousee heti noin 400 euroon.
Ajattelin tuohon farmariin joko nordman, hp2, hp4 tai kapnor 5 kun ovat suunnilleen samoissa hinnoissa. Hiljaiseksi ja pitäväksi kehuttu continental kyllä kiinnostaa mutta hinta nousee heti noin 400 euroon.
Polossa pyörii alla tällä hetkellä scasonin pinnatut kumit.
Pitoa on kyllä vaikka muille jakaa, mutta siihen ne hyvät ominaisuudet jää esim. meteliä pitää aivan vitusti.
Oli kyllä nuo ominaisuudet tiedossa kun renkaita ostin, se vain riippuu mistä kukin tykkää.
Eli jos olisin halunnut hiljaiset kumit jotka ei pidä, niin olisin ostanu kitkat...
Niin ja totta tuokin että runkovikaahan pinnatuissa saattaa olla, muttei sekään niin haittaa kun yks rengas maksaa noin 40e ettei se mikään konkurssi ole jos yhdestä kylki halkee.
Pitoa on kyllä vaikka muille jakaa, mutta siihen ne hyvät ominaisuudet jää esim. meteliä pitää aivan vitusti.
Oli kyllä nuo ominaisuudet tiedossa kun renkaita ostin, se vain riippuu mistä kukin tykkää.
Eli jos olisin halunnut hiljaiset kumit jotka ei pidä, niin olisin ostanu kitkat...
Niin ja totta tuokin että runkovikaahan pinnatuissa saattaa olla, muttei sekään niin haittaa kun yks rengas maksaa noin 40e ettei se mikään konkurssi ole jos yhdestä kylki halkee.
Joo mutta kun hiacesta paukkui kuukauden välein ja lopuksi kaikki paskana, kuitti hukassa (3vuoden takuu) eli 1 talvi niillä huoletta ajettiin, ja kannattaa ne rengastyötkin muistaa, ei nekään enää halpaa ole. 4 kumia pois vanteilta 20e, 4 kumia vanteille + tasapainotus 40e, 4 kumia tasapainotus 25e, 4 renkaan rahti vanteineen 50e.
renkaiden sisäänajo?
Nokian hakkapelitta 4:sta pelkkää hyvää sanottavaa. Pito on todella hyvä ja yhdestäkään en ole nähnyt nastaa lähtevät, vaikka noita meillä ollut ainakin 6:ssa autossa. Kestää hyvin ajaa myös jäärataa.
En tiedä sitten vaikuttaako nastojen kiinni pysymiseen huolellinen sisäänajo kuinka paljon. Yleensä on ajettu ekat 500km maantietä, välttäen kiihdyttelyä, jarruttelua ja +90km/h nopeutta.
Ja tosta vetelystä vielä... Viime viikolla meni isä ukon Suberbin alle uudet hakkis 4:t ja siinä huomas kuinka uutena renkaat veteli älyttömästi ja auto luikerteli kuin käärme. Nyt vajaa tuhat kilsaa myöhemmin, kun sisäänajo ajettu ja nastat on asettuneet, menee auto kuin kiskoilla, eikä vetelyä enää tapahdu.
En tiedä sitten vaikuttaako nastojen kiinni pysymiseen huolellinen sisäänajo kuinka paljon. Yleensä on ajettu ekat 500km maantietä, välttäen kiihdyttelyä, jarruttelua ja +90km/h nopeutta.
Ja tosta vetelystä vielä... Viime viikolla meni isä ukon Suberbin alle uudet hakkis 4:t ja siinä huomas kuinka uutena renkaat veteli älyttömästi ja auto luikerteli kuin käärme. Nyt vajaa tuhat kilsaa myöhemmin, kun sisäänajo ajettu ja nastat on asettuneet, menee auto kuin kiskoilla, eikä vetelyä enää tapahdu.
Passatin alla yhden talven ajetut Good Year UG500:t. Wanhaa kitkarengasmiestä ropina vähän häiritsee (vaikka onkin nastarenkaaksi hiljainen) mutta onneksi passatti on hiljainen auto.
Pidon suhteen isäukon 9-5:ssa saabissa olevat misukan X-Ice kitkat tuntuu yhtä hyviltä mutta ovat tietysti paljon hiljaisemmat.
Pidon suhteen isäukon 9-5:ssa saabissa olevat misukan X-Ice kitkat tuntuu yhtä hyviltä mutta ovat tietysti paljon hiljaisemmat.
Mistäs Espoo/Helsinki/Vantaa alueelta olisi edullisinta hankki kunnon nastakumit.
Continental ContiWinterViking 2
Nokian Hakkapeliitta 5
Michelin X-Ice North
Ehkä jotkut noista ja koossa 195 65 R15..
Täytyy ottaa tietenkin puhelinkin kouraan ja soitella, mutta jos joku olisi juuri löytänyt erityisen edullisesti..?
Continental ContiWinterViking 2
Nokian Hakkapeliitta 5
Michelin X-Ice North
Ehkä jotkut noista ja koossa 195 65 R15..
Täytyy ottaa tietenkin puhelinkin kouraan ja soitella, mutta jos joku olisi juuri löytänyt erityisen edullisesti..?
Ei oo muuten Hankookkaan mikään erikoinen, joten Auroraan suhtaudun jo todella varauksella.
Passatissa toista talvea alla Hankookin i-Piket (195/65/15 nasta). Pito vois olla huonompikin, joskin parempiakin on vastaan tullut. Melua näistä ei kyllä lähde, eli hiljaiset kyllä on. Runko vaan on tosi letku. Pelais varmaan paljon paremmin, jos ajais koko talven lumikeleillä, mutta kun täällä rantaviivassa toi lumi on vähän kortilla.
Seuraavat taitaa olla Contit.
Passatissa toista talvea alla Hankookin i-Piket (195/65/15 nasta). Pito vois olla huonompikin, joskin parempiakin on vastaan tullut. Melua näistä ei kyllä lähde, eli hiljaiset kyllä on. Runko vaan on tosi letku. Pelais varmaan paljon paremmin, jos ajais koko talven lumikeleillä, mutta kun täällä rantaviivassa toi lumi on vähän kortilla.
Seuraavat taitaa olla Contit.
Tyttöystävän Coltissa on Contit toista talvea alla ja pito on todella hyvä. Melusta on paha sanoa kun ei tuo mitsu niin hiljanen auto muutenkaan oo. Kokokin on aika pieni nykyautoihin verrattuna (175/70R13)
Ocussa on Ivalot (195/65R15), todennäköisesti toista talvea alla, pito on vähän huonompi kuin noilla Conteilla, mutta kuitenkin yllättävän hyvä testimenestyksiin nähden. Muistissa on vielä sukulaisen -01 Corolla jossa noi ivalot ei toiminu yhtään, ocussa taas siis tuntuu toimivan.
Itse ostaisin x-ice northit tai contit seuraavaks. Halpisrenkaita en missään nimessä ostaisi vaikkakin ajan enimmäkseen motarilla, joka on sulana suurimman osan talvesta.
Ocussa on Ivalot (195/65R15), todennäköisesti toista talvea alla, pito on vähän huonompi kuin noilla Conteilla, mutta kuitenkin yllättävän hyvä testimenestyksiin nähden. Muistissa on vielä sukulaisen -01 Corolla jossa noi ivalot ei toiminu yhtään, ocussa taas siis tuntuu toimivan.
Itse ostaisin x-ice northit tai contit seuraavaks. Halpisrenkaita en missään nimessä ostaisi vaikkakin ajan enimmäkseen motarilla, joka on sulana suurimman osan talvesta.
Suunnittelin pärjääväni tämän talven noilla golffin alla pyörivillä -02 vuoden nokia ykkösillä mutta nyt alkaa pito olla niin kadoksissa eikä sivuttaispitoa ollenkaan että täytyy kummit investoida. Vaihtoehtoina olis Nokia 4 330e, Kleber Kapnor 5 295e ja Nordman2 (nokia) jotain 250e. Koko siis 175/65/14.
Tuossa yks päivä rupesin miettimään mihinkä tuloksiin päästäisiin yhdistelemällä eri rengastyyppejä/malleja/valmistajia. Nykyään kun useimmat autot on etuvetoisia niin luulisi että kokeilemalla ja ammattitaidolla löytyisi parempi kokoonpano kuin "kaikki samaa mallia." Eteen panostaa parhaat nastat mitä löytyy ja taakse jotku sivuttaispitävät halpikset.
Tai sitten ostaa vaan suosiolla sen nelivedon.
Tai sitten ostaa vaan suosiolla sen nelivedon.
Nykypäivän kumeista en muuta tiedä mutta tuore rengas pitää joskin poikkeuksia voi olla. Kyllä sen talvirenkaan paras pito on 3 talvea ja sen jälkeen heikkenee.
Noita golffin kumeja entinen omistaja on pässinä säilyttänyt kesät ulkona kuusen juurella eli kovathan ne on. Talvirenkaat pitäis keväällä pestä suolasta ja säilyttää pimeässä ja kosteassa tilassa, EIKÄ ESIM PANNUHUONEESSA.
Noita golffin kumeja entinen omistaja on pässinä säilyttänyt kesät ulkona kuusen juurella eli kovathan ne on. Talvirenkaat pitäis keväällä pestä suolasta ja säilyttää pimeässä ja kosteassa tilassa, EIKÄ ESIM PANNUHUONEESSA.
itse sijoitin tammikuussa nokian hkpl 5 185/55r15 kakkiksen alle ja pakko sanoa että tyytyväinen olen ollu :) sisäänajon aikana yhestä katoili nastoja muutama mutta ku reilu 1000 kilsaa ajoin niin ei oo ainaskaan silmämääräsesti kadonnu viel.. ja tuon sisäänajon aikana harjoiteltiin liukkailla ajoa jäällä :)
ens talveksi joko hkpl 5 tai contit
ens talveksi joko hkpl 5 tai contit
Toisessa autossa nyt kaksi talvea ajetut Michelin X-ice Northit 225/50r17-koossa ja ei voi kuin hämmästellä miten hyvin ovat kestäneet,vähintään 60tkm ne ovat nyt olleet alla. Nyt lopputalvesta huomaa parhaan terän kadonneen,mutta pintaa n.4-5mm ja paria nastaa lukuunottamatta kaikki muut ovat pysyneet paikallaan. Antaa nyt olla pitkälle kevääseen alla ja syksyllä täsmälleen samanlaiset uudet alle.
Renkaista
Encore on merkki pinta on Maranconen .
Ostin renkaat 2004 syksyllä halpuuden vuoksi (100€) kierros ja oon niillä ajanut vasta yli 40 000 km. ja kulutuspinta ja nastat näyttää siltä, että joudun ne heittämään korpuksi kuivuneena joskus roskiin. Kulutuspintaa on jäljellä 7mm. ja kaikki nastat hyvässä kunnossa ja tallessa.
Halvat on renkaitten puolesta olleet kilometrit, eikä ikinä oo tarvinnut miettiä liikkeelle lähtöä huonoa pitoa peläten. Niillä on ajettu eteklässä ja pohjoisessa. kolmen ensimmäisen talven aikana sellaisia jopa 2500km. viikkoreissuja. Ekaksi Audilla yksi talvi, sinä vuotena 100 000km. Seuraavaksi Talbot dieselillä talvi ja vuoden ajot 100 000, sen jälkeen jetta dieselillä talvi 100 000kmn vuotuisen ajelun sisään. Tänä talvena kilometrit on jäänyt alle 10 000km mutta renkaista ei pinta, eikä nastat edelleenkää oo vioittuneet. Viimetalven ajoin Suzukilla , mutta tämän talven taas näillä vanhoilla pinnoitetulla tähänpäivään asti katsastuksineen. Korjaaja, joka asensi nää renkaat ihmetteli viikko sitten: "vieläkö nää pinnoitetut renkaat on sulla ajossa ja näin pahuksen hyvät edelleen"
Joten se pinnoitettujen renkaitten "laadusta" Minusta EkoTurbo Kestilässä teki hyviä pinnoituksia. vanteissa ei oo "kantavuuskuormaa" tasapainotuslyijyä ja yli satasenkin haipakkaa saapi päästellä niin paljon, kun uskaltaa eikä tarvii "jäniksen" kyydissä olla.. Lumipenkkojen väli on riittänyt liikkumiseen.. Ainut "vika" renkaissa on +10km/h mittarivirhe, joka ajattaa huimilla mittarinäytöillä 80 alueella 100, satasella 120, mikä taas syöttää peevelisti löpöä, nykyisellä bensa kärryllä, kun sen kympin päälle sallitun ajan jatkuvasti, jos ei joku hannari oo tien tukkona. Toisaalta talvirenkaat kestää, täällä, missä on kunnon talvi, eikä asvaltti oo suolalla sulatettu paljaaksi.
Ostin renkaat 2004 syksyllä halpuuden vuoksi (100€) kierros ja oon niillä ajanut vasta yli 40 000 km. ja kulutuspinta ja nastat näyttää siltä, että joudun ne heittämään korpuksi kuivuneena joskus roskiin. Kulutuspintaa on jäljellä 7mm. ja kaikki nastat hyvässä kunnossa ja tallessa.
Halvat on renkaitten puolesta olleet kilometrit, eikä ikinä oo tarvinnut miettiä liikkeelle lähtöä huonoa pitoa peläten. Niillä on ajettu eteklässä ja pohjoisessa. kolmen ensimmäisen talven aikana sellaisia jopa 2500km. viikkoreissuja. Ekaksi Audilla yksi talvi, sinä vuotena 100 000km. Seuraavaksi Talbot dieselillä talvi ja vuoden ajot 100 000, sen jälkeen jetta dieselillä talvi 100 000kmn vuotuisen ajelun sisään. Tänä talvena kilometrit on jäänyt alle 10 000km mutta renkaista ei pinta, eikä nastat edelleenkää oo vioittuneet. Viimetalven ajoin Suzukilla , mutta tämän talven taas näillä vanhoilla pinnoitetulla tähänpäivään asti katsastuksineen. Korjaaja, joka asensi nää renkaat ihmetteli viikko sitten: "vieläkö nää pinnoitetut renkaat on sulla ajossa ja näin pahuksen hyvät edelleen"
Joten se pinnoitettujen renkaitten "laadusta" Minusta EkoTurbo Kestilässä teki hyviä pinnoituksia. vanteissa ei oo "kantavuuskuormaa" tasapainotuslyijyä ja yli satasenkin haipakkaa saapi päästellä niin paljon, kun uskaltaa eikä tarvii "jäniksen" kyydissä olla.. Lumipenkkojen väli on riittänyt liikkumiseen.. Ainut "vika" renkaissa on +10km/h mittarivirhe, joka ajattaa huimilla mittarinäytöillä 80 alueella 100, satasella 120, mikä taas syöttää peevelisti löpöä, nykyisellä bensa kärryllä, kun sen kympin päälle sallitun ajan jatkuvasti, jos ei joku hannari oo tien tukkona. Toisaalta talvirenkaat kestää, täällä, missä on kunnon talvi, eikä asvaltti oo suolalla sulatettu paljaaksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa