Vahashampoon hyöty?
Valvoja: ffp jäsenet
Vahashampoon hyöty?
Tommosta asiaa tossa mietin, että onko koskaan missään testattu tommosen vahashampoon hyötyä vahapinnan kestämisen suhteen?
Itse käytän monien valmistajien vahoja ja shampoita, mut jos esim. auto on vain vähän likainen, ja tulee puhtaaksi pelkällä vesipesulla, niin edesauttaisiko vahashampoon käyttö vahan kestoa? Itse epäilen, että pesuaine vain syö vahaa pois.
Tietysti joka vahapurkissa lukee, että jälkihoito tulee hoitaa saman valmistajan shampoolla, joka edesauttaa vahan kestoa ja kiiltoa, mut jos auto on vain vähän likanen, niin jotenkin tuntuu, et pelkkä vesi säilyttää vahan paremmin.
Tietysti jos auto on kovin likainen, niin pesuaine on ehdoton.
Ps. Nyt on Sonaxin Liquid wax testattu. Vaikutti hyvältä ja helppokäyttöiseltä vahalta. Aika paljon mielestäni samanlainen kun kultainen Autoglym. Kesto samaa luokkaa.
Itse käytän monien valmistajien vahoja ja shampoita, mut jos esim. auto on vain vähän likainen, ja tulee puhtaaksi pelkällä vesipesulla, niin edesauttaisiko vahashampoon käyttö vahan kestoa? Itse epäilen, että pesuaine vain syö vahaa pois.
Tietysti joka vahapurkissa lukee, että jälkihoito tulee hoitaa saman valmistajan shampoolla, joka edesauttaa vahan kestoa ja kiiltoa, mut jos auto on vain vähän likanen, niin jotenkin tuntuu, et pelkkä vesi säilyttää vahan paremmin.
Tietysti jos auto on kovin likainen, niin pesuaine on ehdoton.
Ps. Nyt on Sonaxin Liquid wax testattu. Vaikutti hyvältä ja helppokäyttöiseltä vahalta. Aika paljon mielestäni samanlainen kun kultainen Autoglym. Kesto samaa luokkaa.
Onko kokemuksia Turtle Wax Big Orange pesuaineesta? Tuommoinen pönttö maksaa alle 8€ joten olisi ainakin edullista.
Juu itse käytän vahoina ja pesuaineina pääasiassa Autoglymin punaista+kultaista ja pesu vihreällä, Sillon tällön tulee laitettua Turttlen Extreme sarjan vahaa ja pesuainetta. Äskettäin kokeilin myös Korrekin testivoittaja vahaa. Usein pesen myös Korrekin vahashampoolla tai Carlaken vahashampoolla. Uusin tuttavuus on tuo Sonaxin vaha+ vahashampoo.
Kaikki näistä on kyllä tehneet hyvää jälkeä, mut mietinkin just sitä, et kun nämä vahat usein sisältävät esim. carnauba-vahaa, niin onko aineen tarkoitus tarttua auton pintaan, vai ainoastaan olla pesemättä vanhaa vahaa pois?
Kyllähän se kiilto on toki parhaimmillaan sen ekan vahauksen jälkeisen vahashampoopesun jälkeen, mut maalipinta ei mun mielestä ole enää siinä vaiheessa niin liukas ja vesikään ei samalla tavalla helmeile kun vastavahatulla pinnalla.
Kaikki näistä on kyllä tehneet hyvää jälkeä, mut mietinkin just sitä, et kun nämä vahat usein sisältävät esim. carnauba-vahaa, niin onko aineen tarkoitus tarttua auton pintaan, vai ainoastaan olla pesemättä vanhaa vahaa pois?
Kyllähän se kiilto on toki parhaimmillaan sen ekan vahauksen jälkeisen vahashampoopesun jälkeen, mut maalipinta ei mun mielestä ole enää siinä vaiheessa niin liukas ja vesikään ei samalla tavalla helmeile kun vastavahatulla pinnalla.
Käyttelen Korrekin Teflox vahaa (nykyään nimi on joku muu) ja samaa vahaa sisältävää Korrekin vahapesuainetta (vanha nimi oli Teflox tuollakin). Kiilto tuntuisi kestävän melko pitkään ja paranee vahauksen jälkeen muutaman pesukerran aikana.
Pelkällä vedellä pesen tosi harvoin, uskoisin että maalipintakin tykkää vahalla ja pesuaineella "liukastetusta" pesulitkusta enemmän kuin pelkästä vedestä. Ei siitä vahasta varmasti ainakaan haittaa siinä pesuaineessa ole.
Pelkällä vedellä pesen tosi harvoin, uskoisin että maalipintakin tykkää vahalla ja pesuaineella "liukastetusta" pesulitkusta enemmän kuin pelkästä vedestä. Ei siitä vahasta varmasti ainakaan haittaa siinä pesuaineessa ole.
Se on kyl totta, et toi pesuaine liukastaa myös sitä maalipintaa, et pestessä varmaan tekee kyl ihan hyvää pinnalle.
Kattelin tuossa, et Carlaken ja Sonaxin vahapesuaineet on samanlaisissa pulloissa, ja ainekkin näyttää täsmälleen samalta. Hintoja en muista, mut eroja tuskin kovinkaan paljon ainakaan aineissa löytyy.
Kattelin tuossa, et Carlaken ja Sonaxin vahapesuaineet on samanlaisissa pulloissa, ja ainekkin näyttää täsmälleen samalta. Hintoja en muista, mut eroja tuskin kovinkaan paljon ainakaan aineissa löytyy.
Korrekin pesuaineet on toimineet ihan kivasti.Paskaisuudesta riippuen vahashampoota,vahapesu tai liuotinvahapesu.
Kaikki toimii tosin shampoota pääasiassa käytän ja joskus laiskuuttani vahapesua ja ennen vahausta tuolla liuotinvahapesu(nämä kaikki 3 on omissa purkeissaan)
Sitten vahaukseen glymin punainen+kulta vaikka näitä nyt on hypetettykin
ehkä vähän liikaa mutta onhan nuo todella hyvä yhdistelmä.
Vahailin tuossa ykspäivä lintan noilla ja ei tarvinnut kuin näyttää itikanraadoille purkkia niin hävisivät suunnilleen juosten keulasta,toimii!
Tuli tässä myös mieleen että meillä on duunissa eräs juntti joka pesee autonsa Fairyllä!EI NÄIN!
Lähtee kuulema paska hyvin.Noniin lähtee, mutta myös pigmenttiä maalista
eikä sen punainen auto ole enää kuin harmahtavan punainen.
Kaikki tyylillään.
Kaikki toimii tosin shampoota pääasiassa käytän ja joskus laiskuuttani vahapesua ja ennen vahausta tuolla liuotinvahapesu(nämä kaikki 3 on omissa purkeissaan)
Sitten vahaukseen glymin punainen+kulta vaikka näitä nyt on hypetettykin
ehkä vähän liikaa mutta onhan nuo todella hyvä yhdistelmä.
Vahailin tuossa ykspäivä lintan noilla ja ei tarvinnut kuin näyttää itikanraadoille purkkia niin hävisivät suunnilleen juosten keulasta,toimii!
Tuli tässä myös mieleen että meillä on duunissa eräs juntti joka pesee autonsa Fairyllä!EI NÄIN!
Lähtee kuulema paska hyvin.Noniin lähtee, mutta myös pigmenttiä maalista
eikä sen punainen auto ole enää kuin harmahtavan punainen.
Kaikki tyylillään.
Mitäs tämä "vahapesu" oikein meinaa ja miten se suoritetaan? Itse käytän tuota Big Orangea tällä hetkellä ja olisikin kiva testata jotain muuta välillä. EI tuo ainakaan mitään erikoisen tehokasta ole, mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee. Jokin kiiltoa oikeasti lisäävää ja vahaus tarvetta vähentävää ainetta olisi kyllä ihan kiva kokeilla. Olisi sitten vertailupohjaa enemmän.
Viimeksi muokannut Levis, 8.7.2005 0:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se vahapesu on aine joka sienellä levitetään huuhdeltuun autoon ja
huuhdellaan pois.Korrekilla sillä nimellä.
Tuli hommattua vahingossa tuota joskus mutta olen mä paskemmillakin jynssännyt.
Siitä pitäs jäädä sitten joku vahakerros auton pintaan mutta eihän tuo mikään kunnon vähän korvaaja ole.Vaivaa ei ainakaan ole normaalia pesua enempää.
huuhdellaan pois.Korrekilla sillä nimellä.
Tuli hommattua vahingossa tuota joskus mutta olen mä paskemmillakin jynssännyt.
Siitä pitäs jäädä sitten joku vahakerros auton pintaan mutta eihän tuo mikään kunnon vähän korvaaja ole.Vaivaa ei ainakaan ole normaalia pesua enempää.
Mulla on tapana laittaa joku pikavaha n. joka kolmas pesu. Tällaiset vaahtovahat on yllättävän hyvä, vaatii miltei samanalaisen poishinkkauksen kuin tavisvahat, kestää muutaman pesun ja antaa helkutin hyvän kiilloon. pohjana autossa pari kolme kertaa vuodessa Autoglym (ennen puna+kulta) Deep shine tummille väreille.
Mustia autoja ikäni pesseenä olen oppinut muutamia kikkoja: Mikäli kiinnikuivunutta likaa, aina liuotin ensin, yleensä vain listojen alapuolelle. Huuhtelu/esipesu paineella ja reilulla vedellä -> Autoglymin vihreällä pesu reilulla vedellä ja sienellä, sieni tulee kunnolla puhdistaa vedessä, ettei vaan siirtelee likaa pinnalla. Paineella huuhtelu, listat ja muut kunnolla että lika tulee myös välistä kunnolla pois. Kuivaus ensin glymin hydrabladella, sitten paineilmalla istat, rakoset, peilit yms jotta ei tule roiskeita liikkeellelähdettäessä, ovet hetkeksi auki, jotta niistä valuu vedet pois, samalla ovien sisäpuolten kuivaukset, sitten kunnon aidolla nahkasäämiskällä kuivaus, säämiskää tulee huudella vähitään pari kertaa kuivauksen aikana, ettei siihen jäänyt lika pääse naarmuttamaan pintaa.
Ennen vahausta kannattaa auto suhkuttaa kuivana ensin kunnon 50/50 liuotinseoksella, paineella pois ja sen jälkeen pestä esim miedolla astianpesuaineliuoksella.
Mustia autoja ikäni pesseenä olen oppinut muutamia kikkoja: Mikäli kiinnikuivunutta likaa, aina liuotin ensin, yleensä vain listojen alapuolelle. Huuhtelu/esipesu paineella ja reilulla vedellä -> Autoglymin vihreällä pesu reilulla vedellä ja sienellä, sieni tulee kunnolla puhdistaa vedessä, ettei vaan siirtelee likaa pinnalla. Paineella huuhtelu, listat ja muut kunnolla että lika tulee myös välistä kunnolla pois. Kuivaus ensin glymin hydrabladella, sitten paineilmalla istat, rakoset, peilit yms jotta ei tule roiskeita liikkeellelähdettäessä, ovet hetkeksi auki, jotta niistä valuu vedet pois, samalla ovien sisäpuolten kuivaukset, sitten kunnon aidolla nahkasäämiskällä kuivaus, säämiskää tulee huudella vähitään pari kertaa kuivauksen aikana, ettei siihen jäänyt lika pääse naarmuttamaan pintaa.
Ennen vahausta kannattaa auto suhkuttaa kuivana ensin kunnon 50/50 liuotinseoksella, paineella pois ja sen jälkeen pestä esim miedolla astianpesuaineliuoksella.
Onkos muilla muuten kokemusta tosta Glymin Deep Shinesta. Ite vedin golffin sillä läpi ja tuli ihan älyttömän hyvä. Musta auto kiilsi ilman mitään pyörrejälkijä yms muuta eli teki sen mitä lupas. Mutta seuraavana päivänä tuli vettä reilummin ja ajelin töihin ja kotiin motaria vesi sateessa ja aloin ihmettelemään kun on kaikki välit ja listat täys vahaa. Eli se vaha oli kuoriutunu pois siitä pinnasta ja nyt pari viikkoa myöhemmin vahasta ei oo enään tietoakaan maalipinnassa. Missäköhän oli vika? Onko tossa joku ihme vaha/silikooni pinnassa että toi glymi ei tarttunut? Pesin ennen vahausta auton ihan vaan auto shamppoolla mutta ei mulla missää muussa autossa tai muilla vahoilla ole koskaan näin käynnyt.
Mul on kyllä semmonen tilanne ton auton hoidon kanssa, et tällee kesäaikaankin jos vettä satelee paljon ja autoa "joutuu" pesemään pari kertaa viikossa, ni kyl mä vahailenkin sitte pari kertaa kuukaudessa. Tietysti sitte jos on hyvät kelit ni harvemmin. Talvella sama juttu. Varmaan monen mielestä vahaan turhan usein, mut ainaki on auto käytännössä aina puhdas ja älyttömän kiiltävä. Joka pesun yhteydessä hoidan myös muoviosat [jotka pitäs olla jo maalattu =)] Autoglymin tai Armor All:in hoitoaineilla.
Olen käyttäny vahana pääasiassa Autoglymin punasta+kultasta joka toimii mielestäni tosi hyvin. Usein olen laittanu pelkkää kultasta, joka on kyllä hyvin ylläpitäny kiiltoa. Viikko sitte laitoin pintaan Sonaxin Nano Pro Liquid Waxin, ja olen sitä mieltä et sillä tuli kiiltävämpi kun Glymillä.
Olen käyttäny vahana pääasiassa Autoglymin punasta+kultasta joka toimii mielestäni tosi hyvin. Usein olen laittanu pelkkää kultasta, joka on kyllä hyvin ylläpitäny kiiltoa. Viikko sitte laitoin pintaan Sonaxin Nano Pro Liquid Waxin, ja olen sitä mieltä et sillä tuli kiiltävämpi kun Glymillä.
Onkos muilla muuten kokemusta tosta Glymin Deep Shinesta. Ite vedin golffin sillä läpi ja tuli ihan älyttömän hyvä. Musta auto kiilsi ilman mitään pyörrejälkijä yms muuta eli teki sen mitä lupas. Mutta seuraavana päivänä tuli vettä reilummin ja ajelin töihin ja kotiin motaria vesi sateessa ja aloin ihmettelemään kun on kaikki välit ja listat täys vahaa. Eli se vaha oli kuoriutunu pois siitä pinnasta ja nyt pari viikkoa myöhemmin vahasta ei oo enään tietoakaan maalipinnassa. Missäköhän oli vika? Onko tossa joku ihme vaha/silikooni pinnassa että toi glymi ei tarttunut? Pesin ennen vahausta auton ihan vaan auto shamppoolla mutta ei mulla missää muussa autossa tai muilla vahoilla ole koskaan näin käynnyt.
Eli p*skakelit pikkuhiljaa lähestyy, niin onko jollain kokemusta tosta Deep Shinestä AG kullan kanssa yhdessä ?
Jonkun myyjän kuulin "juttelevan", että tossa DS:ssä olis noi AG kullan ominaisuudet jo itsessään... pessimisti kun olen, niin epäilen !
Mitä itse topicciin tulee, niin olen AG:n shampoon puolesta, kahden vuoden ajalta... pitää vaan ostaa se 5L pytty (hinta viime vuoden keväällä 38.50€), ettei tarvii säästellä annostuksessa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa