Auto Passat 1z koneella. Hommasin auton josta on jakohihnan kiristimen kierteet rikki. Kierteet ovat tapin päässä ja tähän tulee epäkesko kiristin 13mm mutterilla kiinni. Kietteet ovat nimen omaan tapista rikki, kiristyy mutta pyörii ennen momenttia tyhjää. Olen ajanut kiristimellä muutaman kymppitonnin mutteri jämäkällä kierreliimalla kiinni. Ei ole luotettava ratkaisu pitkälle ajalle.
Onko kellään tapahtunut vastaavaa? Mitä eri vaihtoehtoja on kierteiden korjaamiseksi?
Mikäli tekee uudet kierteet olemassa olevaan tappiin menee mutteri aika pieneksi. Onko tappi vahdettavissa ja jos niin miten? Katkaiseminen ja uuden pään hitsaaminen ei vaikuta hyvältä.
Kiitos vinkeistä.
Jakohihnan kiristimestä tapin kierteet rikki
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Jakohihnan kiristimestä tapin kierteet rikki
Käyt ostamassa uuden kiristimen tapin (oem osanro. N0144083) ja vaihdat sen rikkoutuneen tilalle.
Ihan normi kierteellä se pinnapultti on siinä kannessa.
Ihan normi kierteellä se pinnapultti on siinä kannessa.
Kiitos vinkistä.
Selvitin antamaasi eom- numeroa mutta ilmeisest numero on väärä. Ainakaan sen mukaan ei löydy tarvittavaa pinnapulttia.
Voisitko tarkistaa osanumeron?
Kiitos.
Selvitin antamaasi eom- numeroa mutta ilmeisest numero on väärä. Ainakaan sen mukaan ei löydy tarvittavaa pinnapulttia.
Voisitko tarkistaa osanumeron?
Kiitos.
Kyl Google haku tuolla numerolla tuotti ihan oikean näköisiä tuloksia.. Siis tappi jossa toisessa päässä M10 kierre ja toisessa M8.
Tulee monasti jakohihnasarjan mukana, eli monilla varmaan pyörii nurkkapielissäkin "ylimääräisiä".. Luultavasti myös mulla jossain romulaatikossa..
Tulee monasti jakohihnasarjan mukana, eli monilla varmaan pyörii nurkkapielissäkin "ylimääräisiä".. Luultavasti myös mulla jossain romulaatikossa..
-
- -
- Viesti:
Ja varaosakataloogikin löytää tuon osanumeron.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”