Appiukon rapea ranskalainen on jo pitkään vaihtanut huonosti kakkoselta isommille vaihteille ja vastaavasti taas 3/4/5 vaihteilta alaspäin. Pakki-1-2 ja 3-4-5 vaihdot toimivat niinkuin pitääkin. Pienellä vaihdekepin vatkauksella kuulemma menee nuo muutkin vaihdot vielä suht kivuttomasti. Tai meni siis. Pari päivää sitten ajeltiin loivaa mäkeä ylös ja auto mäkeen parkkiin. Tämän jälkeen ei vaihdetta enää saa vaihdettua pois, taitaa olla kolmonen nyt sisässä. Kytkintä luistattamalla autolla toki pääsee eteenpäin ja kytkin toimii siis loistavasti. Vaihdehaarukkaakin jo roplailin mutta ei auta, fyysisesti jossain on joku blokki.
Valistuneita arvauksia kenelläkään mikä tuolta on mennyt? Vaihdelaatikon tuosta tiputan joka tapauksessa, katsotaan sen jälkeen korjaako tuollaisia kukaan vai joutuuko hakemaan normiscenicistä etuvetoisen laatikon ja vaihtamaan sen tilalle..
Renault Scenic RX4 vaihde jäi jumiin, manuaalilaatikko kaput?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Renault Scenic RX4 vaihde jäi jumiin, manuaalilaatikko kaput?
Tämä homma ratkesi, laatikko otettiin pois autosta ja omalle pöydälle purettavaksi. Kolmos-nelosvaihteiden vaihteenvalitsinhaarukka oli kulunut sisäreunoiltaan löyhäksi useita millejä ja tämän vuoksi se valitsinvipu ei päässyt vapaasti kulkemaan ylös tai alaspäin vitosen tai 1-2 vaihteiden haarukoille koska ei ollut aina 100% kohdistettu muihin haarukoihin nähden. Tuo 3-4 haarukka myös jostain kumman syystä tehty pronssista tai jostain muusta seoksesta, oli messinkinen väriltään kun muut haarukat perinteisempää hopeista. Siihen hitsailtiin lisää tavaraa ja rälläköitiin takaisin alkuperäisiin mittoihinsa. Pelkkää haarukkaa ei saanut renulta varaosana vaan olisi joutunut ostamaan isomman kokonaisuuden jolle kertyi jo hintaa useita satasia.
Vaikken itse kasausoperaatiota tehnytkään niin kaikenkaikkiaan tuo oli ihan tehtävissä oleva homma ihan perus autonrassaajallekin, ei ollenkaan niin paha mitä tähän asti olen kuvitellut.
Vaikken itse kasausoperaatiota tehnytkään niin kaikenkaikkiaan tuo oli ihan tehtävissä oleva homma ihan perus autonrassaajallekin, ei ollenkaan niin paha mitä tähän asti olen kuvitellut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”