Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Valvoja: ffp jäsenet
Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Olisiko iloa päivittää golf iv etujarrut 280mm malliin 288mm?
Vaatii ilmeisesti eri satulat, olkaakselit, navat ja kannakkeet myös kun kiinteät kannakkeet vm 1998, 1.9 tdi mallissa.
Vanhat vetoakselit, alapallot, raidetangot ja abs anturit varmaan käy?
Vaatii ilmeisesti eri satulat, olkaakselit, navat ja kannakkeet myös kun kiinteät kannakkeet vm 1998, 1.9 tdi mallissa.
Vanhat vetoakselit, alapallot, raidetangot ja abs anturit varmaan käy?
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Tekemisen iloa kenties? Mahdollinen jarrutehon parannus olisi pelkästään uusien palojen/levyjen ja herkistelyn ansiota, 4mm ei vaikuta yhtään mihinkään.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Ok hyvä tietää, ettei turhaan rupea tekemään kun hionosti pysähtyy noilla vakiollakin peruskäytössä, ajattelin vain kun kohta etulevyt/Palat menee vaihtoon että samalla olisi hieman paranneltu muutenkin.
Ei sitten järkeä laittaa n. 250 e osiin kiinni jos löytää käytettynä.
Mikä fiksuin tapa tehdä etujarrupöivitys katukäyttöön ?
Ei sitten järkeä laittaa n. 250 e osiin kiinni jos löytää käytettynä.
Mikä fiksuin tapa tehdä etujarrupöivitys katukäyttöön ?
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
288mm levyissä ja paloissa on huomattavan paljon suurempi kitkapinta-ala, ja ovat yleensä olleet tuntumaltaan paljon paremmat kuin 280mm osat. Kannattava muutos mielestäni, jos jarrujen käyttö on tavanomaista raskaampaa tai tykkää herkemmästä tuntumasta.
Normaaliin katukäyttöön en näe mitään järkeä parannella jarruja alkuperäisiä tehokkaammiksi, jos se kovin käyttö on kerran vuodessa 80 vauhdista hieman ripeämpi jarrutus oravan hypätessä tielle, saatika ymmärrä sitä ajatusta että "se vanne on vaan niin kiva täyttää jarrulla vaikken tällä niin lujaa jarruttelekaan". Mielestäni järkevintä on päivittää osia paremmiksi silloin, kun alkuperäiset osat eivät enää riitä tavalla tai toisella.
Normaaliin katukäyttöön en näe mitään järkeä parannella jarruja alkuperäisiä tehokkaammiksi, jos se kovin käyttö on kerran vuodessa 80 vauhdista hieman ripeämpi jarrutus oravan hypätessä tielle, saatika ymmärrä sitä ajatusta että "se vanne on vaan niin kiva täyttää jarrulla vaikken tällä niin lujaa jarruttelekaan". Mielestäni järkevintä on päivittää osia paremmiksi silloin, kun alkuperäiset osat eivät enää riitä tavalla tai toisella.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Tota pintaalan lisäystä juuri mietin että sillä saisi hivenen napakkuutta lisää.
Pitää katsoa jos hyvä käytetty setti osuu kohdalle.
Juu ei ajeta radalla ym. Hieman vain kutiteltu konetta niin kiva olisi myös hieman jarruja päivittää.
Pitää katsoa jos hyvä käytetty setti osuu kohdalle.
Juu ei ajeta radalla ym. Hieman vain kutiteltu konetta niin kiva olisi myös hieman jarruja päivittää.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
312mm setti sitten? Pitäis sekin kohtuu yleinen olla.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Juu pitää katsoa ja miettiä mistä alkaisi osia etsimään.
Kiva kun ei kiire/pakko.
Kiva kun ei kiire/pakko.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Kannattaa myös jarruja isontaessa pitää mielessä minkä kokoisia vanteita haluaa käyttää, ettei tuu esim talvirenkaita vaihtaessa yllätyksiä vastaan...
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Jos satut vaihtamaan nyt ne 288mm olka-akselit,ni hommaa esim. mk1 rs Octavian kannakkeet ni saat 312 levyt kiinni. 312 menee 16" vanteen sisälle nätisti.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Hyvä tietää että octavia kannake passaa jos esim bensa golf iv gtin olkaakselit laittaa.
Köykö mistä satulat sitten jos 312mm levyt/palat laittaa?
Ja rs ocu 1 spekseillä löytää varmaan hyvin tarvike palat/levyt.
Köykö mistä satulat sitten jos 312mm levyt/palat laittaa?
Ja rs ocu 1 spekseillä löytää varmaan hyvin tarvike palat/levyt.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Satulat pitäis olla ihan identtiset, samoin levytkin ja tätä myöten kannakkeetkin.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Yes näin funtsin kanssa
Kaikki osat helpoin samasta autos niin helpoin
Ja köy.
Käykö vetarit hyvin kaikkiin perus napiohin?
Kaikki osat helpoin samasta autos niin helpoin
Ja köy.
Käykö vetarit hyvin kaikkiin perus napiohin?
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Ihan sama onko olka-akselit Leon, toledo, octavia, bora, golf, a3, s3. Kaikki käy kunhan muistaa katsoa mk4 pohjalevyn autoja kun tehtiin suunnilleen 98-05 välissä. Tärkeintä on irroittava satulan kannake, silloin saa pulttaa kiinni 288mm lähtien niin isoa kun lompakko antaa periksi. 1.8t Leon on varmasti suomessa helpoin osien lähde, kun niitä myyty kaikkein eniten noista. Monesti tulee kannakkeet ja satulat mukana valmiina pakettina.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Vetarien suhteen esim. 3B(G) Passateissa oli kahta kokoa ulkonivelen boorituksilla jolloin navan laakerissakin on kahta eri reikää, kannattaa se vielä varmistaa ettei joudu vaihtamaan ulkoniveliä..
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
No se ongelma ei koske näitä mk4 pohjaisia autoja.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Hionoa, ei tarvitse sitten vetoakseleihin kajota.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Ja ilmeisesti haluat jatkaa vanhoilla tukivarsilla ja nivelillä, niin silloin jätät pois valikoimasta olka-akselit kun on peräisin yli 200hv 1.8t malleista kuten cupra r, TT, s3 ja keskität haun etuvetoisiin alle 200hv malleihin. Yli 200hv mallit on varustettu erilaisilla tukivarrilla ja nivelillä, niin sillon tulee lisää kuluja niistä.
Re: Golf iv etujarrupäivitys 280mm-288mm
Juuri näin.
Luinkin että jotkut laittaneet tt erilaisia tukivarsia ja Olkaakseleitakin noihin iv golfeihi.
Luinkin että jotkut laittaneet tt erilaisia tukivarsia ja Olkaakseleitakin noihin iv golfeihi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 33 vierailijaa