1,9 tdi ja kevyt viritys/parantelu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jacka Heineken
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.7.2017 21:30

1,9 tdi ja kevyt viritys/parantelu

ViestiKirjoittaja Jacka Heineken » 21.7.2017 5:53

Se on moro.

Omistuksessa on vm 2004 golf farkku, 1,9 tdi moottorilla. Kilsoja on mittariin tullut jo 305 000 km.

Pitkään ollut haaveissa, että moottoria ja itse asiassa koko autoa rupeaisin pikku hiljaa "parantamaan", tehoa otettaisiin koneesta enemmän irti. Kaikki korjattu ja vaihdettu tekniikka on tähänkin asti tehty ajatuksella, vähintään yhtä hyvää tai parempaa, kuin alkuperäiset osat ( lähinnä alustan ja jarrujen osat tähän mennessä ).

Suuriin parannuksiin ja tehon ottoihin ei rahat riitä, edes pitkällä aikavälillä. Ja projektissa edetään ajatuksella: ostetaan ne osat, jotka todennäköisesti seuraavaksi hajoaa / kannattaa uusia. Moottori halutaan pitää edelleen kestävänä, kulutuskaan ei mielellään paljoa nouse.

Tähän mennessä alla mainitut osat ovat orkkiksia. Eli, se mitä olen lukenut, niin jossain vaiheessa saattaapi mennä nokka? Turbo? Kannet? Suuttimet? Kytkin? Pakoputket? Pakosarjat? ym vaihtoon hajoamisen/kulumisen takia? ( no suuttimet ei kait niinkään, mutta ne kannattaa vaihtaa, tehoja lisätäkseen, ymmärtääkseni ). Mitä muita vaihdettavia osia, joilla vaikutetaan tehoihin, tulee mieleen?

Mikä olisi teidän mielestä etenemisjärjestys, jos katsotaan asiaa ns kiireellisyysjärjestyksessä, eli mikä hajoaa/vaatii vaihtoa todennäköisesti ensimmäisenä? Entä missä vaiheessa on pakko kajota softa puolelle? Nyt koneessa on powerbytessä tehty kevyt softaus.

Kaikesta infosta ja ajatuksista kiitollinen!

Ystävällisin terveisin!
Jacka Heineken

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa