golf iv 1.4 syylärin letkussa reikä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

juliuz
-
Viestit: 54
Liittynyt: 28.8.2016 17:01

golf iv 1.4 syylärin letkussa reikä

ViestiKirjoittaja juliuz » 16.9.2016 16:36

Huomasin että syylärille menevässä letkussa on reikä, ihme kyllä ei ole jäähdytysnestettä hävinnyt ollenkaan.

Tietääkö kukaan minkä paksuista letkua tuo on, sisähalkaisia siis? Ei onnistu mittaus kun kusee nesteet pihalle jos tuon irroittaa.

Vuotaa siis tuolta sinisen klemmarin alta, laitoin sen väliaikaisesti reiän päälle.
Kuva

Aikanaan kun saan uuden letkun, joutuu varmaan kaikki jäähdytysnesteet valuttaan pois?
Miten onnistuu sitten ilmaus, onko golffeissa syylärissä täyttökorkkia missään, vai miten järjestelmä ilmataan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: golf iv 1.4 syylärin letkussa reikä

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.9.2016 16:43

Eikö letku löydy varaosaputkasta ilman mittojakin?

Ja ilmannee itsensä.

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

Re: golf iv 1.4 syylärin letkussa reikä

ViestiKirjoittaja Nikozii » 16.9.2016 18:43

Letkussa on jossainpäin todennäköisesti valkoisella kirjattuna varaosanumero. Sillä merkkitiskiltä uutta letkua hakemaan, turha ruveta pelleilemään patenttien kanssa..

Ilmauksessa heität moottorin käymään ja sisälämppärin lämmöt täysille. (Sisälämppärillä "erillinen" kierto)
Kun moottori on lämmin, flekti lähtee pyörimään. Koko ajan katselet ettei nesteen pinta laske liian alas. Todennäköisesti jonkin verran hupenee sisäkierron puolelle, jos päässyt sieltä valumaan.
Antaa sen flektin hetken aikaa pyöriä. Neste lopulliseen tasoonsa ja homma on purkissa!

Mikäli ei jäähdytysnesteiden vaihdosta mitään huoltomerkintää /-tietoa, kannattaa ne uusia kaikki samalla. Montaa euroa ei kustanna..
Ja syylärissä pitäisi olla keulasta katsottuna oikealla puolella takana tyhjennysventtiili. Ainakin isomman kennon omaavassa gti:ssä on siinä.

E: Niin ja paisuntasäiliö löytyy oletettavasti vasemmalta sivusta heti kun pellin aukaiset. Kellertäväksi mennyt säiliö todennäköisesti punaista litkua täynnä. Mahdollisesti vihreää.

juliuz
-
Viestit: 54
Liittynyt: 28.8.2016 17:01

Re: golf iv 1.4 syylärin letkussa reikä

ViestiKirjoittaja juliuz » 16.9.2016 18:55

Nikozii kirjoitti:Letkussa on jossainpäin todennäköisesti valkoisella kirjattuna varaosanumero. Sillä merkkitiskiltä uutta letkua hakemaan, turha ruveta pelleilemään patenttien kanssa..

Ilmauksessa heität moottorin käymään ja sisälämppärin lämmöt täysille. (Sisälämppärillä "erillinen" kierto)
Kun moottori on lämmin, flekti lähtee pyörimään. Koko ajan katselet ettei nesteen pinta laske liian alas. Todennäköisesti jonkin verran hupenee sisäkierron puolelle, jos päässyt sieltä valumaan.
Antaa sen flektin hetken aikaa pyöriä. Neste lopulliseen tasoonsa ja homma on purkissa!

Mikäli ei jäähdytysnesteiden vaihdosta mitään huoltomerkintää /-tietoa, kannattaa ne uusia kaikki samalla. Montaa euroa ei kustanna..
Ja syylärissä pitäisi olla keulasta katsottuna oikealla puolella takana tyhjennysventtiili. Ainakin isomman kennon omaavassa gti:ssä on siinä.

E: Niin ja paisuntasäiliö löytyy oletettavasti vasemmalta sivusta heti kun pellin aukaiset. Kellertäväksi mennyt säiliö todennäköisesti punaista litkua täynnä. Mahdollisesti vihreää.


Sain leikattua letkusta tuon haljenneen kohdan pois, joten uutta ei tarvinnut ostaa.

Enpä arvannut ilmauksen yhteydessä laittaa tuota sisäkiertoa päälle, toki lämmöt oli koko ajan päällä.
Flekti ei lähtenyt pyörimään, vaikka auto kävi 20min tyhjäkäynnillä ja välillä annoin kierroksiakin. Lämmöt pysyi koko ajan tasan 90C, kuten aina ajaessa on tuo 90C lämmöt.

Milloin flektin sitten pitäisi pyöriä?

Ilmaus taisi kuitenkin onnistua loppupeleissä, ainakin tulee lämmintä kabiiniin mutta pitää vielä seurailla häviääkö nesteitä

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

Re: golf iv 1.4 syylärin letkussa reikä

ViestiKirjoittaja Nikozii » 16.9.2016 20:25

Eipä tuo niin vakavaa jos se ei täysillä ollut. Todennäköisesti silti neste liikkui siellä jonkin verran jos noin kauan käynnissä on ollut.

Flekti lähtee päälle kun (syylärissä olevan?) lämpötila-anturin lukema nousee riittävän korkeaksi.
Jos oli viileä keli niin ei tuollainen pikkukone välttämättä puhallusta tarvitse pitääkseen nesteen oikeassa lämpötilassa. Pelkkä syylärin passiivinen jäähdytys riittää ilmeisesti.

Jos haluaa varmuuden että toimii oikein, vcds:llä saa luettua todellisen lämmön. Mittariston viisari kun antaa saman 90 astetta todellisen lämmön ollessa välillä 82-102, tai jotain tuonnepäin..
Termostaatin pitäisi 90 asteen kieppeillä aueta ja päästää syylärin läpi lämmin neste. Voit tarkistaa nuo syylärille menevät putket, ovatko lämpimiä koneen ollessa lämmin. Näin varmistuu ainakin termarin toiminta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa