Alkaa ideat loppumaan jetan jarrujen kanssa. Jarrupolikimen liike on pitkä. Jarrut kuitenkin jaruttaa jo pienelläkin polkimen liikkeellä hiljaisessa vauhdissa testattuna. Hiekalla lukkojarrutuksessa etuset nappaa vähän aikasemmin lukkoon kun takaset. Tänään testailin tuoreella asfaltilla n. 60km/h vauhdista täydellä voimalla ja perä meni lukkoon, mutta etujarrut ei ollenkaan. Keulalla painava 20vt ja 02m 6v loota yhdistelmä.
Autossa on siis:
-Edessä 280mm levyt ja girling 54 satulat
-Takan mk2 levyt napoineen ja mk4 satulat
-22mm pääsylinteri ja 9" tehostaja (mk1 gtistä)
-Kaikki uudet jarruputket ja letkut (paitsi etujarruletkut)
-Takajarruputkien välissä 3/15 jarrupaineen alentimet mitä suositellaan tähän setuppiin
-Taka-akselilla myös painon mukaan säätyvä jarrupaineventtiili
Yllä olevat osat pitäisi olla täysin yhteenkäypäisiä?
Järjestelmä ilmattu monta kertaa.
Pääsylinteri on uusi. Satulat käytettyjä, mutta niissä ei näy vuotoja ja männät liikkuu herkästi. Tuntuisi siis että etujarruille ei tule tarpeeksi voimaa, mutta miksi?
mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 2.6.2011 13:18
Re: mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa
villi veikkaus pääsylkky liian pieni kolmos ja nelos gtissä on 23mm sylkky
EDIT. fixus antaa 23.8mm sylkylle kokoa
EDIT. fixus antaa 23.8mm sylkylle kokoa
Re: mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa
kyllä 22mm pääsylinteri pitäisi olla riittävä. Esim itsellä tälläerää 4mäntä brembot ja 22mm sylinteri, hyvin toimii ja pysähtyy.
Miksi taakse 2x rajoitin? jos ne jotenkin sotkee toisiaan? eikö pelkkä kuorman mukaan säätyvä riittäisi? ja jos sen vielä säätäisi mahdollisimman löysäksi
Miksi taakse 2x rajoitin? jos ne jotenkin sotkee toisiaan? eikö pelkkä kuorman mukaan säätyvä riittäisi? ja jos sen vielä säätäisi mahdollisimman löysäksi
Re: mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa
Mutta jos 2x rajoittimet, niin miksi takapää lukkiutuu ennen etupäätä asfaltilla?
Jos vaihtaa isomman pääsylinterin niin ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa takapyörien aikaisempaan lukkiutumiseen? Polkimen pitkään liikerataan se kyllä auttaisi ja näköjään netistä luettuna moni on käyttänyt t4 25,4mm pääsylinteriä.
Jos vaihtaa isomman pääsylinterin niin ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa takapyörien aikaisempaan lukkiutumiseen? Polkimen pitkään liikerataan se kyllä auttaisi ja näköjään netistä luettuna moni on käyttänyt t4 25,4mm pääsylinteriä.
Re: mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa
Mettalainen kirjoitti:villi veikkaus pääsylkky liian pieni kolmos ja nelos gtissä on 23mm sylkky
EDIT. fixus antaa 23.8mm sylkylle kokoa
mulla on ralliautossa etupääsylinterinä 0.625" sylinteri ja satulat isoilla männillä (halkasijoita en nyt muista) ja 2kpl mäntiä yhessä satulassa ja hyvin toimii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa