Moi,
1) Autossa sähköikkunat - kuskin oven ikkunahissa on ehjä, mutta kisko jossa ikkuna on kiinni, on ruostunut murenoiksi. Hain romikselta koko oven, kun halvalla sain. Kuuluuko ikkunan olla liimattu kiskoon kiinni, vai tuleeko se jotenkin puristamalla kuten MK3 golffissa? Mistä välistä ikkuna otetaan pois paikaltaan ja pitääkö irroittaa nostomekanismi paikaltaan. Äkkiseltään en keksinyt.
2) Moottorin vasen takatukikumi on hajonnut. Auto on 1.9 66kW TDI. Mistä välistä olette onnistuneet sorkkimaan tukikumin ruuvit auki. Otin pissapojan säiliön ja akun poissa, että näkisi edes jotain, mutta edelleen meinaa olla hankalaa saada mitään avaimia perille, erityisesti takempi ruuvi joka pitää tukikumin kuppia paikallaan on superhankalassa paikassa. Myös auton alapuolelta työskentely näytti ahdistavan hankalalta...
Vastauksia odotellen.
Passat 3A vm 1996 pari kysymystä
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 3A vm 1996 pari kysymystä
1) Kisko on jotenkin puristettu/liimattu lasiin kiinni. Lasin saa pois kun ottaa nostimen ensin pois ja sitten kaikki lasinohjaintiivisteet ikkunankehyksen ympäriltä, siitä yläkautta pujottelemalla lähtee.
2) Tukikumi lähtee yläkautta, tue moottori jollain ja ota ne kiinnytyskorvat ensin pois. Ahdas paikka mutta tehtävissä kyllä.
2) Tukikumi lähtee yläkautta, tue moottori jollain ja ota ne kiinnytyskorvat ensin pois. Ahdas paikka mutta tehtävissä kyllä.
Re: Passat 3A vm 1996 pari kysymystä
Nyt on molemmat hommat tehty.
1) Ikkuna tulee pois paikoiltaan aika helposti. Ratkaisevaa on huomata että oven sisäpuolella ikkunan sisälaidalla oleva lista pitää ottaa pois. Lähtee ihan vetämällä. Ikkuna pitää asettaa aika tarkasti paikalleen, että menee kiskolleen. Lisäksi pään vaivaa aiheutti vielä se että mekanismissa oven takareunassa oleva liku oli siirtynyt kiskon väärälle puolelle.
Suurin ongelma oli kuitenkin saada varaosaoven ikkuna alas, jotta ikkunakiskon ruuvit sai auki. Keksin sitten lopulta kytkennän jolla ikkuna laskee, tässä kun ei ollut suoria johtoja moottorille.
Tärkeää on huomata, että ikkunan nostomekanismia ei tarvi missään vaiheessa irroittaa.
2) Tämä oli tehtävä homma juu. Suurin ongelm on ruuvien avaaminen. Hyvillä työkaluilla se kuitenkin onnistuu. Otin vielä paisarin pois edestä, se auttoi kummasti. Lisäksi lukkopihdeillä pidin kiinni hajonneen kannakkeen ylälevystä, jotta sain kiinnityspultin auki. Etu tukikumia kannattaa myös avata vähän ja vaihdelaatikkoa nostaa ihan päästä, jotta saa maksimitilan vanhan kumin poistioon ja uuden paikalleen laittoon. MK3 golffissa on tämä(kin) homma huomattavasti helpompi, kun on enempi tilaa.
1) Ikkuna tulee pois paikoiltaan aika helposti. Ratkaisevaa on huomata että oven sisäpuolella ikkunan sisälaidalla oleva lista pitää ottaa pois. Lähtee ihan vetämällä. Ikkuna pitää asettaa aika tarkasti paikalleen, että menee kiskolleen. Lisäksi pään vaivaa aiheutti vielä se että mekanismissa oven takareunassa oleva liku oli siirtynyt kiskon väärälle puolelle.
Suurin ongelma oli kuitenkin saada varaosaoven ikkuna alas, jotta ikkunakiskon ruuvit sai auki. Keksin sitten lopulta kytkennän jolla ikkuna laskee, tässä kun ei ollut suoria johtoja moottorille.
Tärkeää on huomata, että ikkunan nostomekanismia ei tarvi missään vaiheessa irroittaa.
2) Tämä oli tehtävä homma juu. Suurin ongelm on ruuvien avaaminen. Hyvillä työkaluilla se kuitenkin onnistuu. Otin vielä paisarin pois edestä, se auttoi kummasti. Lisäksi lukkopihdeillä pidin kiinni hajonneen kannakkeen ylälevystä, jotta sain kiinnityspultin auki. Etu tukikumia kannattaa myös avata vähän ja vaihdelaatikkoa nostaa ihan päästä, jotta saa maksimitilan vanhan kumin poistioon ja uuden paikalleen laittoon. MK3 golffissa on tämä(kin) homma huomattavasti helpompi, kun on enempi tilaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa