Leon 1P abs vika

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

janihh
-

Leon 1P abs vika

ViestiKirjoittaja janihh » 15.4.2016 18:04

Aiemmin talvella Seat Leoniin (1P) syttyi abs, luistonesto ja huutomerkki näyttöön ja aina käynnistäessä kuuluu kolme kovaa piippausta. Jarruneste oli laskenut minimin alle, lisäsin nestettä. Vika ei lähtenyt. Testerillä tuli vikakoodi 01130, joka viittaa pahasti abs ohjausyksikköön.
Kävin kaikki abs-anturit läpi (putsaus anturi/kehä) ja viikko sitten vaihdoin taakse jarrulevyt ja palat.
Icarsoftin testerillä seurailin antureita ajon aikana ja kaikilta antureilta tuli järkevää dataa. Testerin näytössä on kuitenkin hieman hämmentävä lukema Speed sensor, Front right (G45) kohdalla 216 73 230. Vaihdoin tuon anturin, mutta ei voittoa.(johtunee tuosta testeristä)
Olen nyt lueskellut useita foorumeita metsästäen hyviä ohjeita ja aionkin seuraavaksi tarkistaa ainakin repsikan abs-anturin johtosarjan kunnon.
Itse abs ohjausyksiköstä minulla ei ole minkäänsortin kokemusta, mutta tarkistan myös siihen tulevat piuhat kunhan pääsen montulle.

Nyt pyydänkin apua vastaavaan vikaan törmänneiltä?

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”