AAZ ja heikko käynti
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ ja heikko käynti
Elikkäs vento aaz koneella käy todella huonosti ja lähtee heikosti käyntiin. Alkkun oireet olivat vain käynnistäessä ja vaihoin hehkut. Ei mitään vaikutusta. Alkoi sitten jonkin ajan päästä käymään huonosti tyhjäkäyntiä ja savuttaamaan. Nyt puhutaan diiselille ei tyypillisestä harmaasta savusta.
Ajaessa tuntuu, että jokin pytty jättäisi välistä. Tähän mennessä tarkastettu:
-Ajoitus, kaikki kolme ajoitus merkkiä kohdallaan. ei mitattu kellolla
-suuttimet, putkia löysätty yksi kerrallaan, kaikki vaikuttaa käymisees saman verran
-polttoainelinja, ei näyttäsi menevän ilmaa
Onko syöttöpumppu tullut tiensä päähän vai mistä lähtisi vikaa seuraavaksi etsimään? Syöttöpumpun korjaus taitaa olla ammattihommaa -> ei taida pystyä itse korjaamaan? Jos jollakin toimivaa syöttöpumppu, saa tarjota.
Ajaessa tuntuu, että jokin pytty jättäisi välistä. Tähän mennessä tarkastettu:
-Ajoitus, kaikki kolme ajoitus merkkiä kohdallaan. ei mitattu kellolla
-suuttimet, putkia löysätty yksi kerrallaan, kaikki vaikuttaa käymisees saman verran
-polttoainelinja, ei näyttäsi menevän ilmaa
Onko syöttöpumppu tullut tiensä päähän vai mistä lähtisi vikaa seuraavaksi etsimään? Syöttöpumpun korjaus taitaa olla ammattihommaa -> ei taida pystyä itse korjaamaan? Jos jollakin toimivaa syöttöpumppu, saa tarjota.
Viimeksi muokannut tjanhunen, 28.10.2007 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se ei se ajoitus kyllä oikeein ole voinut muuttua kun ne merkit on kohdallaan. Olen myös merkannut sen pumpun hihnapyörän asennon aikasemmin eikä sekään ollut muuttunut. Autolla ajettu n.390tkm. Turbo huollettu noin 50tkm sitten.
Suuttimet on kyllä yksi vaihtoehto. Luulis, että sen huomais kun ottaa suutinputkia yksitellen irti. Luulisi, että rikkoutunut suutin vaikuttaisi käyntiin vähiten kun ottaa putken irti.
Suuttimet on kyllä yksi vaihtoehto. Luulis, että sen huomais kun ottaa suutinputkia yksitellen irti. Luulisi, että rikkoutunut suutin vaikuttaisi käyntiin vähiten kun ottaa putken irti.
Vaihdettu nyt hehkut ja p-a suodatin. Ei toimi ja nyt rynkyttää lämpimänäkin hieman. "ryypyn" kun vetää päälle niin toimii ihan hyvin.
Voisiko sittenkin ajoitus olla pielessä? Mikä sen muuttais? onko alapyörä pettämässä? Loppuu konstit. prkle! Voisiko esim. suuttimissa/polttoaineessa olla jotain mikä aiheuttaa tämän? Tankkasin just vähän ennen oireiden alkua ST1 tankin täyteen.
Voisiko sittenkin ajoitus olla pielessä? Mikä sen muuttais? onko alapyörä pettämässä? Loppuu konstit. prkle! Voisiko esim. suuttimissa/polttoaineessa olla jotain mikä aiheuttaa tämän? Tankkasin just vähän ennen oireiden alkua ST1 tankin täyteen.
Kannattaa tarkistaa kampiakselin päässä oleva "kuningas pultti". Taitaa olla aika vakio vika. Sen rikkoutuessa menee ajotus sekasin. Viimeksi kun itsellä samanlaisia ongelmia niin oli juuri tuo kyseinen pultti katkennut. Omaan ongelmaan ei vielä löytynyt ratkaisua. Seuraavaksi tarkoitus ottaa suuttimet irti ja käytää testattavana.
Auto menossa tänään jakopää remonttiin ja samalla oikaistaan kampuranpää ja kasataan uudella "kunkku" pultilla ja alapyörällä. Jos ei tuu kuntoon niin seuraavaksi suutin huoltoon kans. Epäilen kyllä että tuossa mun tapauksessa ajoitus mettässä kun "ryypyn" vetää päälle niin pelaa ihan hyvin. Senhän ei vissiin muuta pitäisi tehdä kuin siirtää ajoitusta aikaisemmalle ja nostaa hieman tyhjäkäyntiä.
Toivottavasti sullakin vika löytyy. Onko sulla nyt tarkistettu/säädetty heittokellolla pumpun ajoitus? Olis varmaan halvempi ensin tarkastaa ajoitus kuin alkaa suuttimia remppaamaan. Mulle annettiin hinta arvio uusilla suutinkärjillä~300€ mutta pakko se on sinne sitten viedä jos ei jakopäärempalla/ajoituksella korjaannu.
Toivottavasti sullakin vika löytyy. Onko sulla nyt tarkistettu/säädetty heittokellolla pumpun ajoitus? Olis varmaan halvempi ensin tarkastaa ajoitus kuin alkaa suuttimia remppaamaan. Mulle annettiin hinta arvio uusilla suutinkärjillä~300€ mutta pakko se on sinne sitten viedä jos ei jakopäärempalla/ajoituksella korjaannu.
No niin!
Auto on taas ajossa ja kehrää kuin tuommoinen puoli miljoonaa ajettu AAZ voi kehrätä. Kunkkupultti oli ihan ok mutta jakopäässä alapyörä hajonnut ja rikkonut kiilankin siinä samalla. Jako oli ~1 hampaan pielessä mikä aiheutti käyntihäiriön. No ei muutakuin kasaan uusilla osilla oikaistuun kampuran päähän =alapyörä,pultit,remmi,kiristin ja tietenkin kunkkupultti.
No eikös perskeles se värinänvaimennin pyöräkin ollu ihan p*skana ja hiomon setä soitti että pitää uusia ja maksaa ~400€. Eipä auttanu kuin antaa lupa hakea uusi ja nyt tosiaan toimii tosi hienosti.
Täydet 10 pistettä annan seinäjoen moottorihiomon väelle. Auto haettiin pihasta ja korjattiin niin pikaisesti etten olisi ikinä uskonut nykyaikana onnistuvan. Eikä mitään oltu edes rikottu niinkuin yleensä muissa huoltopaikoissa ;=)
Auto on taas ajossa ja kehrää kuin tuommoinen puoli miljoonaa ajettu AAZ voi kehrätä. Kunkkupultti oli ihan ok mutta jakopäässä alapyörä hajonnut ja rikkonut kiilankin siinä samalla. Jako oli ~1 hampaan pielessä mikä aiheutti käyntihäiriön. No ei muutakuin kasaan uusilla osilla oikaistuun kampuran päähän =alapyörä,pultit,remmi,kiristin ja tietenkin kunkkupultti.
No eikös perskeles se värinänvaimennin pyöräkin ollu ihan p*skana ja hiomon setä soitti että pitää uusia ja maksaa ~400€. Eipä auttanu kuin antaa lupa hakea uusi ja nyt tosiaan toimii tosi hienosti.
Täydet 10 pistettä annan seinäjoen moottorihiomon väelle. Auto haettiin pihasta ja korjattiin niin pikaisesti etten olisi ikinä uskonut nykyaikana onnistuvan. Eikä mitään oltu edes rikottu niinkuin yleensä muissa huoltopaikoissa ;=)
Legendaarinen vikahan siinä oli. Kampiakselin hihnapyörän kiila oli kulunut ja ajotus heitti sen verran. Oli kuitenkin kuningaspultti ehjänä ja kireällä. Näköjään pääsee siitäkin huolimatta hakkaamaan sen kiilan paskaks. Pultti oli kiristetty edellisellä kerralla alfamerin kirjan mukaan 90Nm ja sen jälkeen 90 astetta. Onko tuo oikea kireys tuolle pultille? Eipä sitä oikein kireämmälle saa kun sitten kunnon varella. Nyt taas laitettu samaan kireyteen. Ei muuta ku leuka maassa kohti uusia pettymyksiä/vikoja.
Täytyy antaa iso kiitos sille saksalaiselle insinöörille joka tuon on suunnitellut. Miksi sitä kampiakselin päätä ei ole voitu boordittaa?
Näköjään pitäs AAZ koneen omistajana kantaa repullinen kampiakselin hihnapyöriä ja kuningaspultteja mukana.
Täytyy antaa iso kiitos sille saksalaiselle insinöörille joka tuon on suunnitellut. Miksi sitä kampiakselin päätä ei ole voitu boordittaa?
Näköjään pitäs AAZ koneen omistajana kantaa repullinen kampiakselin hihnapyöriä ja kuningaspultteja mukana.
Olispa kanssa kiva tietää mistä aineesta se laturin hihnaa pyörittävä värinänvaimenninpyörä on tehty?? hippasen yli 400€ tuollaisesta hihnapyörästä on mun mielestä hieman ylihinnoiteltu.
Vai olisko se ollut joku motorsport osa jolla sai AAZ muutettua 77 heppaseksi highpower versioksi jota myyty jonnekkin brasiliaan. :=)
Ei vaan. Hyvä moottorihan (kai) tuo muuten on. Virivaraakin on ja ne on helppo itekkin asentaa.
Mulla oli ennemmin G2 ja tykkäsin siitä kovasti mutta tämän nykyisen pasuunan jälkeen mikään ei voi mua vakuuttaa volsua laatuautona. Sähköt p*rseestä, ja moottori voi räjähtää milloin vaan. Katotaan nyt kauanko taas kestää. Auto ollut mulla hieman yli vuoden ja sinä aikana taitaa olla päivät yhden käden sormin laskettavissa kun on toiminut niinkuin odotan auton toimivan.
Vai olisko se ollut joku motorsport osa jolla sai AAZ muutettua 77 heppaseksi highpower versioksi jota myyty jonnekkin brasiliaan. :=)
Ei vaan. Hyvä moottorihan (kai) tuo muuten on. Virivaraakin on ja ne on helppo itekkin asentaa.
Mulla oli ennemmin G2 ja tykkäsin siitä kovasti mutta tämän nykyisen pasuunan jälkeen mikään ei voi mua vakuuttaa volsua laatuautona. Sähköt p*rseestä, ja moottori voi räjähtää milloin vaan. Katotaan nyt kauanko taas kestää. Auto ollut mulla hieman yli vuoden ja sinä aikana taitaa olla päivät yhden käden sormin laskettavissa kun on toiminut niinkuin odotan auton toimivan.
AAZ Kampiakselin pää.
Heikko esityt on VW,n tapauksessa tuo "kuningaspultti".
Ihme, ettei kukaan, eikä kenellekkään oo tullut ajatusta sen parantamiseen.
Kunkkupultin voisi koettaa löytää paremmasta aineesta tehdyn. Nyt en oo perillä, mikä on kys pultin vetomurtolujuus. Sekin on mahdollista selvittää jopa suomen oloissa. Ainakin VTT.llä siellä ne nykäisee pultin poikki ja kertovat sen vetolujuuden. Sen perusteella voi sitten hankkia lujemman pultin.
Lisäksi olisi mahdollista jyrsiä kiilaura paremalle kiilalle ja vaikkapa tuplata, eli toinen kunnon kiilaura vastakkaiselle puolelle akselia ja toinen ura myös hammashihnapyörään.
Tai sitten laittaa tippa suolahappoa kampiakselinpäähän, keinoa käytettiin aikanaan mm. AMC.n takapyörän navan "pysyvästi" asennuksessa, kun muut keinot oli kokeiltu.
Toinen keino olisi, että kampiakselinpää koneistettaisiin kylmä- kuuma sovitukselle, niin että n. 200 asteeseen lämmitetty pyörä menisi paikalleen ja jäähtyessään ottaisi kiinni akseliin jo itsestään plus sitten oikeaan kiristysarvoon pultti siihen.
Ihme, ettei kukaan, eikä kenellekkään oo tullut ajatusta sen parantamiseen.
Kunkkupultin voisi koettaa löytää paremmasta aineesta tehdyn. Nyt en oo perillä, mikä on kys pultin vetomurtolujuus. Sekin on mahdollista selvittää jopa suomen oloissa. Ainakin VTT.llä siellä ne nykäisee pultin poikki ja kertovat sen vetolujuuden. Sen perusteella voi sitten hankkia lujemman pultin.
Lisäksi olisi mahdollista jyrsiä kiilaura paremalle kiilalle ja vaikkapa tuplata, eli toinen kunnon kiilaura vastakkaiselle puolelle akselia ja toinen ura myös hammashihnapyörään.
Tai sitten laittaa tippa suolahappoa kampiakselinpäähän, keinoa käytettiin aikanaan mm. AMC.n takapyörän navan "pysyvästi" asennuksessa, kun muut keinot oli kokeiltu.
Toinen keino olisi, että kampiakselinpää koneistettaisiin kylmä- kuuma sovitukselle, niin että n. 200 asteeseen lämmitetty pyörä menisi paikalleen ja jäähtyessään ottaisi kiinni akseliin jo itsestään plus sitten oikeaan kiristysarvoon pultti siihen.
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Noita hihnapyöriä saa ilmeisesti www.tdiparts.com osoitteesta kohtuu paljon halvemmalla.
Täällä oli sama vika
Olipas hyvä keskustelu:
Passatista löytyi samat oireet: Savutti, Lähti huonosti käyntiin, ja kävi kylmänä huonosti..
Vikana oli: vuosi sitten vaihdettu kuningaspultti löysällä ja alarullan kiila oli kulunut..
Passatista löytyi samat oireet: Savutti, Lähti huonosti käyntiin, ja kävi kylmänä huonosti..
Vikana oli: vuosi sitten vaihdettu kuningaspultti löysällä ja alarullan kiila oli kulunut..
kummallisen heikko tuo kunkkupultti,vaikka itse en ole kertaakaan henkilökohtaisesti törmännännyt ko. ongelmaan.Aina kasannut uusilla osilla ja mm. hihnapyörän taaksekkin laittanut tipan laakerilukitetta,samoin kuin kunkkupulttiinkin.Itsellä on nyt työn alla variaatio hihnapyörästä jolla toivottavasti pääsis tuosta ongelmasta eroon..Projektitopicissa lisää juttua jahka saadaan se ensin valmiiksi = )
Mulla on nyt vento ollu heikko lähtemään käymään, välillä saa ihan kunnolla startata että pärähtää käymään. Ja käynnistyksen jälkeen tuommonen vaalea savupilvi tulee putkesta.
Kulkupuolikin on kyllä aika heikonlainen. Pari viikkoa aikaa käytin huollossa ja vaihettiin jakopäänhihna + kunkkupultti ja pari stefaa siinä samalla ko oli jostain hieman vuotanu. Tyhjäkäynti tasaantu ja lähti sen jälkeen ko raketti verrattuna aikasempaan, mutta veli sano ettei vieläkään kulje niinkö silloin hänen omistuksessaan. Käynnistys on vieläki samanlainen eli välistä saa pitkäänki vääntää avainta ennenkö alkaa kiisselikone kehräämään. Missä vois olla vika?
Kulkupuolikin on kyllä aika heikonlainen. Pari viikkoa aikaa käytin huollossa ja vaihettiin jakopäänhihna + kunkkupultti ja pari stefaa siinä samalla ko oli jostain hieman vuotanu. Tyhjäkäynti tasaantu ja lähti sen jälkeen ko raketti verrattuna aikasempaan, mutta veli sano ettei vieläkään kulje niinkö silloin hänen omistuksessaan. Käynnistys on vieläki samanlainen eli välistä saa pitkäänki vääntää avainta ennenkö alkaa kiisselikone kehräämään. Missä vois olla vika?
Faijalla on -98 variantissaan näköjään AAZ-kone joka vietiin neljä-viisi viikkoa sitten porvoon Laakkoselle huoltoon koska auto ei halunnut lähteä käyntiin. Siinä sitten rempattiin kaasuvivun vierestä vuotava jakopumppu ja yritettiin saada ajoitukset kohdilleen.
Neljä viikkoa myöhemmin rynkyttää, lähtee huonosti käyntiin ja viedään takaisin Laakkoselle. Marmorilla kerrotaan että kiila on paskana ja mahd. jako sekaisin. Tuliko huollolle täytenä yllätyksenä että 260 tkm ajettu AAZ:ssa voisi tällaista ongelmaa olla?!
Mikä avuksi, moottori on kuulemma käyntikuntoinen (kävi ainakin)?
Ehdottakaa itäuudellamaalla diesel-korjaamoa jossa saadaan ajoitus paikalleen ja alapään pyörät, kuningspultti ja pyörä vaihdettua please.
edit: 9.10 2007 eli vajaa kaksi vuotta sitten vaihdettiin jakopää laakkosella
ediedit: 04/2008 vaihdettiin kuningaspultti laakkosella muun huoltotyön ohessa
Neljä viikkoa myöhemmin rynkyttää, lähtee huonosti käyntiin ja viedään takaisin Laakkoselle. Marmorilla kerrotaan että kiila on paskana ja mahd. jako sekaisin. Tuliko huollolle täytenä yllätyksenä että 260 tkm ajettu AAZ:ssa voisi tällaista ongelmaa olla?!
Mikä avuksi, moottori on kuulemma käyntikuntoinen (kävi ainakin)?
Ehdottakaa itäuudellamaalla diesel-korjaamoa jossa saadaan ajoitus paikalleen ja alapään pyörät, kuningspultti ja pyörä vaihdettua please.
edit: 9.10 2007 eli vajaa kaksi vuotta sitten vaihdettiin jakopää laakkosella
ediedit: 04/2008 vaihdettiin kuningaspultti laakkosella muun huoltotyön ohessa
Kannattaa muuten viedä sellaiselle korjaamolle, jossa on se kampiakselin pään "kalvaustyökalu", jolla sen kampuran pään saa oikeasti hyväksi. Isäukon autosta (lue murheenkryyni) hajosi alkukeväästä juurikin tuo pultti ja kansi meni samalla vaihtoon. Tekivät rempan ei-VW korjaamolla, jossa kampura hiottiin kohtuu suoraksi. Nyt 20tkm jälkeen alkoi pyytämään pitkää starttia ja tarkastellessani huomasin alapyörän vipattavan reippaasti, onneksi ei mitään vielä isosti hajonnut. Nyt sitten katsotaan, josko VW-painotteinen huolto saisi homman vihdoin kuntoon. Mun omat 2 kpl aaz:taa on keväällä huollettu jakopään osalta ja samalla kalvattu toi kampuran pää varmuuden vuoksi suoraksi. Pitäisi pysyä nipussa...
Ainakin täällä Heinolassa päin keskustan Teboilin kyljessä toimiva Volkkarihuolto on noita suoristellut. Tosin ei ole ihan Uudellamaalla ja luulisi, että noita löytyy lähempääkin.
Hyvänä esimerkkinä käyköön isän AAZ Vento (kolmas lähisuvussa siis näiden mun kahden lisäksi, älkää kysykö miten, vaan miksi?), josta keväällä meni hihnan kiristin, tuhoten samalla muutakin siinä sivussa. Jakopää ja kannen vaihto teetettiin ihan yleiskorjaamolla, jossa kampuran päätä vähän hiottiin ja laitettiin kilkkeet kiinni. Nyt 20tkm myöhemmin kiila oli kulunut lähes poikki ja täystuho oli taas lähellä. Yllättäen sitten hinattiin se tuonne em. paikkaan, jossa paketti kasattiin uusilla osilla, sekä kampuran pää oikaistiin ihan oikeasti. Pitäisi kestää - onhan näitä nyt kolme testikappaletta, joista on jakopää huollettu ja kampuran pää vielä varmuuden vuoksi hieraistu. Tosin vain tuossa isän autossa oli oikeasti ongelmaa, mun kahdessa toi oli vaan varmuustoimenpide ja hyvin on tuntunut kestävän...
Ja P.S. jos ton jakopään teettää jossain, niin ilman kellotusta tuo pumpun ennakko ei läheskään varmasti osu kohdalleen. Tästäkin on kolme esimerkkitapausta, joissa kaikissa on ollut 0.6 ennakot jakopäätyön jälkeen.
Hyvänä esimerkkinä käyköön isän AAZ Vento (kolmas lähisuvussa siis näiden mun kahden lisäksi, älkää kysykö miten, vaan miksi?), josta keväällä meni hihnan kiristin, tuhoten samalla muutakin siinä sivussa. Jakopää ja kannen vaihto teetettiin ihan yleiskorjaamolla, jossa kampuran päätä vähän hiottiin ja laitettiin kilkkeet kiinni. Nyt 20tkm myöhemmin kiila oli kulunut lähes poikki ja täystuho oli taas lähellä. Yllättäen sitten hinattiin se tuonne em. paikkaan, jossa paketti kasattiin uusilla osilla, sekä kampuran pää oikaistiin ihan oikeasti. Pitäisi kestää - onhan näitä nyt kolme testikappaletta, joista on jakopää huollettu ja kampuran pää vielä varmuuden vuoksi hieraistu. Tosin vain tuossa isän autossa oli oikeasti ongelmaa, mun kahdessa toi oli vaan varmuustoimenpide ja hyvin on tuntunut kestävän...
Ja P.S. jos ton jakopään teettää jossain, niin ilman kellotusta tuo pumpun ennakko ei läheskään varmasti osu kohdalleen. Tästäkin on kolme esimerkkitapausta, joissa kaikissa on ollut 0.6 ennakot jakopäätyön jälkeen.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 30.4.2011 14:24
Omassa ventossa on käyntiinlähtö menny todella huonoksi, saa hehkuttaa pari-kolme kertaa, ja sittenki lähtee heikosti. Lämpimänäkin saa startata melko pitkään. Polttoainepuhdistajan vaihdoin uuteen mutta ei parantunut. Tämä vaiva tuli äkkiä, joten onkohan jakopäässä tuo legendaarinen vika.
Sitte kun lähtee käyntiin niin savuttaa valkoista ja sinisti, vedot tuntuu karanneen, ajoitusta en oo vielä kattonut pumpusta. Meinasin että ensin avaan tuon jakopäänkopan ja tutkin sen. Näissähän ei taida olla vapaastipyörivä kone?
Sitte kun lähtee käyntiin niin savuttaa valkoista ja sinisti, vedot tuntuu karanneen, ajoitusta en oo vielä kattonut pumpusta. Meinasin että ensin avaan tuon jakopäänkopan ja tutkin sen. Näissähän ei taida olla vapaastipyörivä kone?
voisko tuosta kampuranpäästä löytyä syy/seuraus-suhde tuohon kunkkupulttien pettämiseen? itsellä n.350tkm ajettu kone ja värinänvaimennin paketti vipotti. varaosaliikkeestä meylen osa (huomattavasti järkevämpi rakenne kuin alkuperäisessä) ja paikalleen ja eiku sama juttu. googletusta ja tuloksena jakopää auki ja tutkia tuo kampuranpää ja oikaisuunhan se meni (on muuten yksinkertainen se erikoistyökalu). ei muutaku uus alapyörä, kunkkupultti ja hilut paikoilleen. laakista käyntiin ja ei oo ikinä pyöriny toi paketti näin nätisti.
meylen osalla oli sit hinta jotain ihan muuta kuin tuo 400€ :)
edit: itse putsasin kierteet kampuran päästä ja öljysin pultin ja laitoin 90nm+90astetta kuten kuuluu laittaa. momenttina taitaa olla jotain ihan muutakuin 120nm
meylen osalla oli sit hinta jotain ihan muuta kuin tuo 400€ :)
edit: itse putsasin kierteet kampuran päästä ja öljysin pultin ja laitoin 90nm+90astetta kuten kuuluu laittaa. momenttina taitaa olla jotain ihan muutakuin 120nm
Taitaa koko ongelma lähteä liikkeelle siitä värinävaimentimesta, irtoilee ne kumet sieltä ja menee epätasapainoon koko paska joka pyöriessää rasittaa ekana kunkkupulttia, ja sen löystyessä sitämukaa sitä kampuran päätäkin kunnes lopulta pultti antaa periksi.
Motonetissä näyttäis kans olevan tuota värinävaimenninta tarjolla hieman järkevämpään hintaan.
Muutamassa AAZ-tapauksessa on ollu 1,6:n hihnapyörät, joten siinä ainaki budjettikorjaus mutta sitten tulee kiilahihnamurheet :)
Motonetissä näyttäis kans olevan tuota värinävaimenninta tarjolla hieman järkevämpään hintaan.
Muutamassa AAZ-tapauksessa on ollu 1,6:n hihnapyörät, joten siinä ainaki budjettikorjaus mutta sitten tulee kiilahihnamurheet :)
sitä minäki ajattelin mutta ei mulla muuttunu mitenkään se pyöriminen ku vaihto uuden. eli vanhaki oli ehjä ja alkuperäinen luultavasti. osakseen vois vaikuttaa myös sen värinänvaimentimen paino joka taas rasittaa tuota kampuran päätä. siinähän ei ole mitään kartiota tai mitään muutakaan mikä sen tukis. ainoastaan kaks suoraa pintaa jotka puristetaan pultilla tiukasti kiinni
Eiku nimeomaan se vanha värinäpyörä on hiljalleen rikkoontunu ja sitäkautta muljannu sen kampuranpään kieroksi ku pultti löystyny, niin eihän siinä uus limppu sillon mitään auta. Äskesessä aaz-ventossa oli limppu uusittu 250tkm kohalla ja pultti sen jälkeen jokasessa jakopäärempassa, niin kyllä pyöri luotisuoraan ja kiltisti, vaikka taulussa 430tkm. Sen suolasen hinnan takiahan porukka ei turhan innokkaasti niitä limppuja vaihtele, ja ajanmyötä pilaa sen kampuranpään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 20 vierailijaa