1z ja automaatti, EVRY vai ohjelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

1z ja automaatti, EVRY vai ohjelma

ViestiKirjoittaja weasel » 2.3.2007 18:14

Kyse siis Audi 80 TDI -95 ajokista, 1z moottori jonka jatkeena automaatti.

Uskaltaako Evrytellä kun peli on automaatti? Vai olisiko lastu ns. turvallisempi?

Millainen olisi sopiva kiinteä evry? Jos nyt haetaan maltilista lisätehoa niin ettei tuon automaatin kestävyyden suhteen tule murhetta..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.3.2007 14:13

Evryllä ja lastulla ei automaatin suhteen mitään väliä.

Itellä oli Evrynä sarjaan kytkettynä 240ohmin vastus + 1kohm:n potikka säätöä varten.
Käytännössä säätö oli aina tapissa eli se 240 ohm.
Lisäksi vaihdekepin nupissa oli katkaisija, jolla sai evryn päälle ja pois.
Käytinkin sitä vain tarvittaessa. Tasakaasulla noin pieni vastus aiheuttaa jo aika pahoja käyntihäiriöitä.

Jos kiinteää asennusta ajattelee, niin silti suosittelisin suht pientä (250-350ohm) vastusta alarajaksi sekä 1kohm:n potikkaa. Siitä voi sitten ajan kanssa säädellä semmosen toimivan paketin, jota käyttää..

Asennuksen suoritin alkuperäistä johtsarjaa rikkomatta. Juotin evryltä tuleviin johtoihin nuppineulat ja tökkäsin ne pumpun liittimeen 2 ja 3-johtojen sisään.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 4.3.2007 16:02

Itse kans tein ensimmäisenä tuolla "nuppineula" viritelmällä, mutta siinä on yksi haittapuoli; ne tärisee ajan oloa irti niistä pumpulle menevistä piuhoista.
Joten suosittelen vähän kuorimaan niitä punpulle meneviä piuhoja ja juottamaan kiinni
yhtä kyytiä, ei tarvitse montaa kertaa tehdä.
Ja säästyy semmoisilta ikäviltä yllätyksiltä että ewry katoaa kesken ohituksen piuhan irrottua :P

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 11.3.2007 23:59

Muuten, kun tuon EVRY:n tekee, niin kannattako bleedailla ahtoja samalla? -Miten menee väännön kanssa? Ajattelin sääliä tuota automaattia, ja EVRYtellä maltillisesti.. Eikä tavoitella max poweria tässä, pieni lisäys ohituskiihtyvyyteen yms ei vain ole pahitteeksi.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.3.2007 6:13

Saahan sillä bleedauksella hitusen savua vähemmäksi, mutta pitemmän päälle se mandariinin kokoinen mötikkä, jota ahtimeksikin kutsutaan sanoo kyllä sopimuksen irti. jiisimula, olet antamassa paholaiselle pikkusormeasi. Muistaakseni Putkolla on holysmoke foorumissa sigussa teksti: "EVRYstä se kaikki alkoi" :D

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 12.3.2007 9:31

Evrystä kaikki alkaa...vähän aikaa 1Z Golffissa evry riitti ja mietiskely isommasta turbosta, suuttimista ja softasta alkoi mutta lääkkeeksi tuli 96kw passatti.

Eihän tuokaan riittäny kuin hetkeksi ennenkuin mietiskely isommasta turbosta ja softasta alkoi. Onneksi kannentiivisteen vaihto hoitaa likviditeettitilanteen siihen kuntoon ettei asiaa tarvitse miettiä ennen kesää ;)

Rakentele säädettävä evry audiin. 330ohm vastus alarajaksi ja 0-1kohm säätöpotikka ja on/off kytkin. Hyvä etsiä sopiva säätö ettei savuta ja rynkytä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.3.2007 13:36

Ilmeisesti evrytys-vastuksen alaraja vaihtelee tapauskohtaisesti: joskus kärsii vetää alarajan 190ohmiin ja yli240ohm ei tapahdu mitään, kun toisessa ihan samanlaisessa autossa saa vikatilan 450ohmilla ja säätö pelaa välillä 500ohm-1kilo-ohm...
Mielestäni kannattaa ensin vähä protoilla sen kanssa ja tutkia min/maks rajat. Sen perusteella kun hommaa kiinteän vastuksen ja sille sopivan potikan, niin saa tarkemman säädön ja paremmin toimivan setin.

Rinkelinokka
-
Viestit: 36
Liittynyt: 12.1.2004 16:15

ViestiKirjoittaja Rinkelinokka » 14.3.2007 10:03

Uskaltaa Evrytellä automaatilla kun teet sen maltillisesti, varoen erityisesti 3:lle vaihtokohtaa, siinä tuppaa helpoiten 'luistavan'.

Oma AFN + automaatti toimii moitteetta kun ei rääkkää kirstua suotta. Käytän pääasiassa isommissa nopeuksissa.

Huomaat kyllä laatikon oikut, jos käännät potikan kaakkoon.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.5.2007 13:27

Nyt laittelin 330ohm + 1k potikan tuohon. Saa olla ns. tapissa että liikahtaa iloisesti. Varmaan voisi inan pienemmän vastuksen laittaa tuohon.. Millaisen evryn voisi ajatella tekevänsä ns. jatkuvasti päällä ajatuksella?

Entäs tuo rajumpi ohitusversio? Voisko jollaan venttiilillä inan Bleedata, ja lisää taas evryllä soppaa? Mitenkä paljon tuo käynee kirstun päälle..? Eniten kun evrylle tarvetta ohituksissa... Muutoin isoa tarvetta ei minusta ole.

Mitään hyviä ajatuksia millainen olisi hyvä tehdä?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 22.12.2011 11:41

voisinko saada listan sopivista osista listattuna afn koneeseen, joita sähköliikkeen mies ymmärtää että saan rakennettua sen ewryn..koneena siis afn..putkistolla ja keula coolerilla..:) eli minkä ohmin vastus, minkä kiloohmin säätö pötikkä ja on/of katkasija onki jo tiedossa :)..mikä liitin se afn koneessa on johon se pitää laittaa ja mihinkä karvoihin?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.12.2011 14:20

Vähän viitseliäisyyttä taas... KLIK. Tällä foorumilla ei taida sellaista kysymystä olla mihin ei vastausta löydy. Ja jos ei löydy, niin sitä ei tarvitse tietää..

Evrystä lähti juu... ny on menny rasua niin pirusti tuohon mokomaan. Mutta onhan sillä kiva ajella kun ei tarvihe "urheilu-autojen" jaloissa pyöriä. Vielä ku yhyttäs kevyemmän korin....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa