1.9 TDI turbon vaihto muuttuvasiipiseen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ypsilon
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.1.2007 18:42

1.9 TDI turbon vaihto muuttuvasiipiseen

ViestiKirjoittaja ypsilon » 15.1.2007 20:01

Elikkäs. Autona toimii 96 1.9 TDI passat ja lastun jälkeen haluaisin vaihtaa turbon muuttuvasiipiseen. Mietin että jos laitan 150heppasen turbon, niin tarviiko vaihtaa lastuki 150 heppaisesta?? No kytkin on pakko vaihtaa sen jälkeen mutta kuitenki. Eli se että tarviiko lastu vaihtaa, olis tärkeää. Myös se että olisko sellainen gt1749v tai joku gt15 hyvä??

ypsilon
-
Viestit: 12
Liittynyt: 9.1.2007 18:42

ViestiKirjoittaja ypsilon » 15.1.2007 20:01

niin ja auto oli alkujaan 90 hp

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.1.2007 20:08

Passattiin sopivaa 150:sen turboa ei oo tehty. Suosittelen aluksi vaikka PD130:sen 1749va ahdinta. Joudut vaihtamaan jotain oheiskomponentteja ja ohjelmoimaan ecun uudelleen.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 25.1.2007 20:36

Moottorin ohjausta menee uusiksi kokonaan, pitää vaihtaa esim afn:n moottorin boxi ja sitten n75 menee vaihtoon muutamien letkujen kera.(+dawnpipe)
Nuo toimen piteet sitä varten että alkuparäinen hukkaportillinen ahdinta ohjataan paineella ja vnt-ahtimia alipaineella.
Itsellältäni olen periaatteessa muutanut tuon 1z koneen afn:nksi ahtimen, pakosarjan, suuttimien ja ecun vaihdon myötä.
Alipaine pumpulta tulevaa alipainetta ohjaan egr:ltä vapautuneella sähköventtiilillä(1z:ssa egr:ää ohjataan alipainella joten siinä oli sopiva sähkö ohjattu venttiili)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa