Hei.
Kuinka paljon vaikuttaa ruiskupumpulla yhdellä hampaalla heitto ajoituksessa?
Meni nokkahihna ja samalla joutui kannenkin vaihtamaan. Ohjeet löysin ajoitukseen. Olisi pitänyt nokka-akseli säätää 6mm lattaraudalla ja rakotulkilla... Minä laitoin krhöm aikalailla silmämääräisesti :|
Pumppu kohdilleen niin että 13mm tappi sinne pumpun rattaan läpi johonkin koloseen. Käytin 13mm poranterää, sitä istukkapäätä. Pumpusta löytyi se kolo ja oli just sopiva siihen, mutta rattaalla oleva kolo oli hieman suurempi. Ehkä jokin 14mm halkaisijaltaan. Eli tuohon varmaankin pitäisi olla jokin vasiten tuota hommaa varten tehty tappi, tai sitten pitäisi sorvata 14mm tanko jossa päässä 13mm paksu kohta...
Eli tämäkin meni silmämääräisesti. :|
Käyntiin lähtee todellä hyvin. Pakkasestakin jopa. Vetoja on sen verran että satasta pääsee, enempää en ole kokeillut kun ei ole kilvissä tuo auto vielä. Menisi enemmänkin. Kiihtyy niinkuin... niinkuin nyt 40 heppanen vaparidieseli yleensäkin... Eli ei mikään raketti. Automaattilaatikko vielä vähän haittaa kiihdyttelyä, kun en ole ihan sinuiksi päässy sen kanssa. Paljon ajettu, taitaa vaatia lievää remonttia sekin..?
Kävin savutusmittauksessa. Arvoja tuli 3.5 --> 4.5 välillä, ja se suurin sallittuhan taitaa olla 2.5. Jos tuosta syöttöjä ruuvaa pienemmälle, niin meneehän se kyllä savutuksen läpi, mutta pelkään että sitten sillä ei pääse kuin 80km/h enään!
Joku isäntä sanoi, että jos on syöttöpumpulla hampaalla väärin hihna, niin aiheuttas tuota savutusta. Mitä muuta se aiheuttaa? Kone kuitenkin toimii muuten hyvin! Mitä nyt huohottaa aika hurjasti...
1.6d ajoitukset
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa