-90heppenen tdi nykii tasakaasulla
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
-90heppenen tdi nykii tasakaasulla
eli heti kärkeen, seartsia oon käyttäny mutta en löytäny samoja oireta vanhoista..... eli: 90hp tdi(niitä ensimmäisiä) nykii tasakaasulla ajaessa, kierroksilla ei tunnu olevan merk. muutenkuin pienillä kier. kone "tärähtää" tietenkin kovemmin....... jos hiukankin vedättää tai moottorijarruttaa niin ei nyi? missä vois olla vika? vikakoodien lukuun ikävä kyllä ei ole mahd.
joskus aikoinaan mulla teki polo sdi tuota samaa nykimistä tasakaasulla..lääke oli että kaadettiin pullollinen suuttimen puhdistus ainetta tankkiin (forte )merkkistä.moottori ajettiin lämpimäksi,sitten 3 vaihde pesään ja baanalle..
noin 3000 kierrosta jenkakelloon (kierroslukumittariin) muutaman kilometrin verran ajoa ja
jumaliste nykiminen loppui.
voi olla myös tuo 3 suutin niinkuin LM sanoi mutta mulla ainakin auttoi tuo yllämainittu.
3 suuttimen anturi on ns:neulannousun tunnistin. kun katsot suuttimia niin 1,2 ja 4 suutin ovat samanlaisia mutta 3 suuttimessa on sellainen valkoinen rinkula ympärillä johon tulee sähkö jonto
noin 3000 kierrosta jenkakelloon (kierroslukumittariin) muutaman kilometrin verran ajoa ja
jumaliste nykiminen loppui.
voi olla myös tuo 3 suutin niinkuin LM sanoi mutta mulla ainakin auttoi tuo yllämainittu.
3 suuttimen anturi on ns:neulannousun tunnistin. kun katsot suuttimia niin 1,2 ja 4 suutin ovat samanlaisia mutta 3 suuttimessa on sellainen valkoinen rinkula ympärillä johon tulee sähkö jonto
Sitä ei sitten saa ihan mistä vaan.
Esim. varaosaliikkeet joilla sitä on, eivät saa myydä/eivät myy sitä kuin ammattilaisille, eli autokorjaamoille.
Sitä ei kaiketi saa kuin korjaamoilta jotka myyvät myös litkuja ja varaosia ja tietysti fortea. Ja silti sitä ei kait saisi myydä kuin ammattilaisille.
Pitkin hampain ne minullekin möi niitä aineita ja kyselivät moneen kertaan, että osaathan nyt varmasti käyttää näitä.
Tiedä sitten oliko vaan normaalia tiukempaa nipottamista...
Yksi vaihtoehto on ajaa korjaamolle ja pyytää forte käsittelyä tankin puolelle.
Esim. varaosaliikkeet joilla sitä on, eivät saa myydä/eivät myy sitä kuin ammattilaisille, eli autokorjaamoille.
Sitä ei kaiketi saa kuin korjaamoilta jotka myyvät myös litkuja ja varaosia ja tietysti fortea. Ja silti sitä ei kait saisi myydä kuin ammattilaisille.
Pitkin hampain ne minullekin möi niitä aineita ja kyselivät moneen kertaan, että osaathan nyt varmasti käyttää näitä.
Tiedä sitten oliko vaan normaalia tiukempaa nipottamista...
Yksi vaihtoehto on ajaa korjaamolle ja pyytää forte käsittelyä tankin puolelle.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
joo, ihan per...tä.... tuntuu että ei siinä isoa voi olla kuhan vaan löytäs sen vian...... puhelimessa eräs ehdotti taas sitä 3.pytyn suutinta.... voiskohan se olla siinä? pystyyköhän joku/mikä mittaamaan sen anturin? ettei turhaa ostas uutta, kun ei auton arvo kumminkaa oo kun pikkusen toista tuhatta........
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 23.7.2003 12:31
Pumpparikoneissa lämpötilaa, tosin polttoaineen... Jakajapumpullisissa viilaillaa syöttömäärän dataa.
Edit: Oothan muistanu tuolta käydä vilkasee, jos vaikka joku avulias sattuis olee hollilla..?
Edit: Oothan muistanu tuolta käydä vilkasee, jos vaikka joku avulias sattuis olee hollilla..?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa