-90heppenen tdi nykii tasakaasulla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

-90heppenen tdi nykii tasakaasulla

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 26.10.2006 19:14

eli heti kärkeen, seartsia oon käyttäny mutta en löytäny samoja oireta vanhoista..... eli: 90hp tdi(niitä ensimmäisiä) nykii tasakaasulla ajaessa, kierroksilla ei tunnu olevan merk. muutenkuin pienillä kier. kone "tärähtää" tietenkin kovemmin....... jos hiukankin vedättää tai moottorijarruttaa niin ei nyi? missä vois olla vika? vikakoodien lukuun ikävä kyllä ei ole mahd.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 26.10.2006 21:18

3.suuttimen anturi..?

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 26.10.2006 21:33

mitä se anturi tekee?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 27.10.2006 1:10

joskus aikoinaan mulla teki polo sdi tuota samaa nykimistä tasakaasulla..lääke oli että kaadettiin pullollinen suuttimen puhdistus ainetta tankkiin (forte )merkkistä.moottori ajettiin lämpimäksi,sitten 3 vaihde pesään ja baanalle..

noin 3000 kierrosta jenkakelloon (kierroslukumittariin) muutaman kilometrin verran ajoa ja
jumaliste nykiminen loppui.

voi olla myös tuo 3 suutin niinkuin LM sanoi mutta mulla ainakin auttoi tuo yllämainittu.


3 suuttimen anturi on ns:neulannousun tunnistin. kun katsot suuttimia niin 1,2 ja 4 suutin ovat samanlaisia mutta 3 suuttimessa on sellainen valkoinen rinkula ympärillä johon tulee sähkö jonto

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 27.10.2006 9:13

Ensin kannattaa tosiaan kokeilla sitä fortea.
Forte maksaa jotain 25e/puteli ja siitä riittää kahteen tankilliseen. Kun taas uusi kolmossuutin on merkkiliikkeessä luokkaa 250e.

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 27.10.2006 9:21

täytyypä kokeilla tuota fortea.........

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 27.10.2006 10:04

Sitä ei sitten saa ihan mistä vaan.
Esim. varaosaliikkeet joilla sitä on, eivät saa myydä/eivät myy sitä kuin ammattilaisille, eli autokorjaamoille.
Sitä ei kaiketi saa kuin korjaamoilta jotka myyvät myös litkuja ja varaosia ja tietysti fortea. Ja silti sitä ei kait saisi myydä kuin ammattilaisille.
Pitkin hampain ne minullekin möi niitä aineita ja kyselivät moneen kertaan, että osaathan nyt varmasti käyttää näitä.
Tiedä sitten oliko vaan normaalia tiukempaa nipottamista...
Yksi vaihtoehto on ajaa korjaamolle ja pyytää forte käsittelyä tankin puolelle.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 27.10.2006 17:42

^ Asentaja kävelee ulos aukasee bensatankin korkin kaataa fortet sinne. Ja kävelee takasin sisälle :)

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 27.10.2006 18:14

ei auttanu suuttimien puhdistus aine...... nyt löysin tosta uuden jutun, eli siinä on ilm. ns"evry" löysin katkasijan ja vieressä potikka kun potikasta vääntää niin koneen saa käymään tosi hakkaamalla, mutta vaikuttaako tommonen jotenkin jos se on off asennossa?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.10.2006 19:50

Ei pitäisi vaikuttaa off asennossa, mutta tuttu oire jos siinä evry tai boxi on. itsellä oli psi-boxi...pakkasilla ja kesällä ihan ok, mutta kosteat kelit ihan p......stä, eli nyki tuossa 2000 mrpm armottomasti.

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 27.10.2006 21:14

joo, ihan per...tä.... tuntuu että ei siinä isoa voi olla kuhan vaan löytäs sen vian...... puhelimessa eräs ehdotti taas sitä 3.pytyn suutinta.... voiskohan se olla siinä? pystyyköhän joku/mikä mittaamaan sen anturin? ettei turhaa ostas uutta, kun ei auton arvo kumminkaa oo kun pikkusen toista tuhatta........

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 29.10.2006 19:36

joo, nyt vähän uutta tietoa.... eli nyt kun oli ilmanlämpötila muutaman asteen pakkasen puolella niin ei nyki lähellekkään niin paljoa kuin nollan vaiheilla..... mikä ihme tuossa oikein on?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 30.10.2006 20:52

Liekkö lämpötila-anturi kappaleina. Mulla näyttää pumpun ajotusta tsekatessa että olis kylmä kone vaikka on niin kuuma kun olla voi ja nykii myös, mutta vain silloin kun esim moottorijarrutuksen jälkeen painaa taas kaasua. Tai ei nykytä mutta nykäsee vittumaisesti.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 31.10.2006 12:39

^eli tismalleen sama oire kun mulla, joka hävisi kun heitin boxin mäkeen.Pitäisikö purkaa ne evry härpäkkeet vaikka väliaikaisesti poijes ja kokeilla onko vaikutusta.
lämpötila-anturiahan nuo huijaa eikö?

McBonehill
-
Viestit: 25
Liittynyt: 23.7.2003 12:31

ViestiKirjoittaja McBonehill » 31.10.2006 12:55

Pumpparikoneissa lämpötilaa, tosin polttoaineen... Jakajapumpullisissa viilaillaa syöttömäärän dataa.

Edit: Oothan muistanu tuolta käydä vilkasee, jos vaikka joku avulias sattuis olee hollilla..?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa