Eli, jos tulee tommoseen aatamin aikaseen diiselivehkeeseen pantua bensaa, pitääkö sekaan laittaa 2-tahtiöljyä?? Vanhat "jarrut" sanoo, et jos tankkaat vaikka 10l bensaa vanhan naftavehkeen tankkiin, ni pitää laittaa sekaan 2-tahtiöljyä ?-litraa ja mielellään loppu tankillinen naftaa.
Onko noissa puheissa mitään perää? Ja jos jollain on esittää jotain laskukaavaa ton 2-tahti öljyn lisäämiseen, ni laittakaahan ihmeessä!!
Naftat ja bensat sekasin 2-T öljy ratkaisu??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
10 litraa bensiiniä diesel-henkilöauton tankissa on suhteessa niin paljon, että on viisaampaa vaihtaa koko tankin sisältö pelkkään dieseliin.
Pienemmän bensiini määrän voitelua heikentävän vaikutuksen voi yrittää kompensoida lisäämällä 2-T öljyä, mutta "säästö" verrattuna mahdollisen remontin hintaan on joka tapauksessa niin pieni, että on parempi korvata seos puhtaalla dieselillä.
Kesälaadun jähmepistettä on tavattu hätätapauksissa laskea lisäämällä petrolia tankkiin. 2-T öljyä voi sitten hieman lisätä tuon jääneston lisäksi varmistamaan pumpun voitelua. Tällöin sekoitussuhde on kuitenkin luokkaa 1:100 ja tuossa esimerkissä 1:5. Uusimpiin dieseleihin tuota jääneston lisäämistä ei kovasti olla suositeltu.
Bensiinin kuivattava vaikutus taitaa olla petroolia voimakkaampi tai ainakin sen vaikutus pa:n setaanilukuun on suurempi, että itse en lähtisi leikkimään 2-T öljyn kanssa virhetankkauksen jälkeen, ellei oikeasti olisi muuta vaihtoehtoa. Varsinkaan noin ison tankkauksen kanssa.
Pienemmän bensiini määrän voitelua heikentävän vaikutuksen voi yrittää kompensoida lisäämällä 2-T öljyä, mutta "säästö" verrattuna mahdollisen remontin hintaan on joka tapauksessa niin pieni, että on parempi korvata seos puhtaalla dieselillä.
Kesälaadun jähmepistettä on tavattu hätätapauksissa laskea lisäämällä petrolia tankkiin. 2-T öljyä voi sitten hieman lisätä tuon jääneston lisäksi varmistamaan pumpun voitelua. Tällöin sekoitussuhde on kuitenkin luokkaa 1:100 ja tuossa esimerkissä 1:5. Uusimpiin dieseleihin tuota jääneston lisäämistä ei kovasti olla suositeltu.
Bensiinin kuivattava vaikutus taitaa olla petroolia voimakkaampi tai ainakin sen vaikutus pa:n setaanilukuun on suurempi, että itse en lähtisi leikkimään 2-T öljyn kanssa virhetankkauksen jälkeen, ellei oikeasti olisi muuta vaihtoehtoa. Varsinkaan noin ison tankkauksen kanssa.
Ei tuota tuohon "aatamin aikaiseen" mitään ongelmaa. Pistä pari desiä 2t öljyä ja tankkaa aina kun mahtuu lisää naftaa.
Minä runnoin tdi:hin taannoin tankillisen (yli 50litraa bensaa) Ei hajonnu pumppu, eikä mitään muutakaan, kiitos 2 t öljyn ja "vanhojen" diesel ukkojen neuvojen.
(tehtiin kyllä autoon vatsahuuhtelu, heti kun vika todettiin, eli ei se kännykkään puhuminen kielto tankkauksen aikana ihan persiistä ole =)
...ja samainen auto käy ja kukkuu yhä hienosti reilu 100tkm myöhemmin
Ja noin 5% bensaa naftan sekaan on se hyvä nyrkkisääntö (jos sitä on pakko laittaa), oli sitten uusi tai vanha rousku kyseessä. Ja jos ne siitä hajoaa, ne on heikkoa tekoa =)
Minä runnoin tdi:hin taannoin tankillisen (yli 50litraa bensaa) Ei hajonnu pumppu, eikä mitään muutakaan, kiitos 2 t öljyn ja "vanhojen" diesel ukkojen neuvojen.
(tehtiin kyllä autoon vatsahuuhtelu, heti kun vika todettiin, eli ei se kännykkään puhuminen kielto tankkauksen aikana ihan persiistä ole =)
...ja samainen auto käy ja kukkuu yhä hienosti reilu 100tkm myöhemmin
Ja noin 5% bensaa naftan sekaan on se hyvä nyrkkisääntö (jos sitä on pakko laittaa), oli sitten uusi tai vanha rousku kyseessä. Ja jos ne siitä hajoaa, ne on heikkoa tekoa =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa