AAZ "rynkytys"ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ "rynkytys"ongelmaa
Eli alkoi käymään tyhjäkäynnillä ihan v*tun huonosti ja kone "rynkytti", pomppi ja nakutti tyhjäkäynnillä sekä savutti ihan v*tusti.Nostettaesa kierokset yli 2000 kone kävi "normaalisti" Käynnistyvyys oli myös erittäin heikkoa.
No, nytpä se ei suostunut enää käynnistymään, pikkuisen uskallettiin pyörittää kun näytti että koko auto lähtee lentoon.Sitte kuului vaimea naks ja enää ei jakohihna pyörikään.Kampiakseli pyörii startatessa läpi(eli se pultti pyörii) mutta mikään hihnapyörä ei liiku.
Jakohihnaremontti tehty reilu kymppi sitten.
Pahoittelen mahdollisesti huonoja kielikuvia "vammasta" mutta ei tässä väsymyksessä parempaan pystynyt. =D
No, nytpä se ei suostunut enää käynnistymään, pikkuisen uskallettiin pyörittää kun näytti että koko auto lähtee lentoon.Sitte kuului vaimea naks ja enää ei jakohihna pyörikään.Kampiakseli pyörii startatessa läpi(eli se pultti pyörii) mutta mikään hihnapyörä ei liiku.
Jakohihnaremontti tehty reilu kymppi sitten.
Pahoittelen mahdollisesti huonoja kielikuvia "vammasta" mutta ei tässä väsymyksessä parempaan pystynyt. =D
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
minkähänlaisessa puljussa on hihnaremppa tehty ja kauan siitä on aikaa. merkkiliikehän ainakin antaa työlle takuun mutta kyllä kai muittenkin on tekemisistään vastattava. Ja jokatapauksessahan se on rempan tekijän syy, oli se pultti sitten vanha tai väärin kiristetty. neuvottelemalla pääsee parhaaseen tulokseen. jos rupee heti kiukuttelemaan niin tulee varmasti vaikeuksia saada korvaus. Ja tuolla pajallahan on tietysti etuoikeus tehdä itse tuo korjaus tohon vehkeeseen. Itellä kävi sama juttu ja tuontiliike makso puolet kun auto hihnaremppa oli tehty saksassa.
Epäilemättä jossain nyrkkipajassa teetetty hihnanvaihto, mikä on sinänsä ymmärrettävää kun remppa on kallis ja edes työkustannuksissa olisi kiva säästää. Ikävä kyllä kun tuo jakopää ja etenkin juuri kuningaspultti on AINUT asia jossa aazissa ei pitäisi säästää senttiäkään.
Lähes varmasti jätetty pultti vaihtamatta, joka takaa että se katkeaa suurinpiirtein tuollaisen kilometrimäärän jälkeen. Asiasta vääntäminen ja oman kantansa todistelu korjaamolle on lähes mahdotonta ja täyttää yleensä aseistautuneen konfliktin merkit hyvin nopeasti. Kokemusta on.
Ei voi sanoa kuin sympatiat. Kannattaa tehdä koko koneremppa nyt sitten samantien, jos/kun alkaa korjaamaan. Vinkkejä hommaan saa ja pitääkin lukea täältä foorumilta, ettei mene älytöntä määrää työtunteja ja rahaa lopulta lopputulokseen joka naksahtaa poikki taas hetken kuluttua.
Kuten olen sitä tantraa toistellut - Kuningaspulttia kumarretaan, rukoillaan ja kunnioitetaan :).
Lähes varmasti jätetty pultti vaihtamatta, joka takaa että se katkeaa suurinpiirtein tuollaisen kilometrimäärän jälkeen. Asiasta vääntäminen ja oman kantansa todistelu korjaamolle on lähes mahdotonta ja täyttää yleensä aseistautuneen konfliktin merkit hyvin nopeasti. Kokemusta on.
Ei voi sanoa kuin sympatiat. Kannattaa tehdä koko koneremppa nyt sitten samantien, jos/kun alkaa korjaamaan. Vinkkejä hommaan saa ja pitääkin lukea täältä foorumilta, ettei mene älytöntä määrää työtunteja ja rahaa lopulta lopputulokseen joka naksahtaa poikki taas hetken kuluttua.
Kuten olen sitä tantraa toistellut - Kuningaspulttia kumarretaan, rukoillaan ja kunnioitetaan :).
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Kumma kun ykskutosessa ei ole ongelmia tuon pultin kanssa, vaikka on sama. Olisko sillä viiden kilon dampperilla jotain osuutta asiaan :/ Monesti nuo viat kyllä johtuu siitä että se pultti vedetään kiinni "luulis kyllä jo pysyvän" momenttiin. Siitä se kierre sitten lähtee kun ei sitten sitäkään korjata kunnolla...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa