AAZ "rynkytys"ongelmaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

AAZ "rynkytys"ongelmaa

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.10.2006 0:20

Eli alkoi käymään tyhjäkäynnillä ihan v*tun huonosti ja kone "rynkytti", pomppi ja nakutti tyhjäkäynnillä sekä savutti ihan v*tusti.Nostettaesa kierokset yli 2000 kone kävi "normaalisti" Käynnistyvyys oli myös erittäin heikkoa.

No, nytpä se ei suostunut enää käynnistymään, pikkuisen uskallettiin pyörittää kun näytti että koko auto lähtee lentoon.Sitte kuului vaimea naks ja enää ei jakohihna pyörikään.Kampiakseli pyörii startatessa läpi(eli se pultti pyörii) mutta mikään hihnapyörä ei liiku.

Jakohihnaremontti tehty reilu kymppi sitten.

Pahoittelen mahdollisesti huonoja kielikuvia "vammasta" mutta ei tässä väsymyksessä parempaan pystynyt. =D


Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 16.10.2006 0:31

Hihnaremontissa kuningaspultti kiristetty ilmeisesti väärin, tai pulttia ei ole vaihdettu. Pultti venynyt -> nokkahihnan hihnapyörä päässyt löysälle ja rynkyttänyt kiilansa paskaksi. Tiedossa massiivinen kansiremppa ja kampiakselin pään korjaus.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 16.10.2006 8:03

"AAZ, always living on the EDGE"

Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.10.2006 15:19

Itsekin epäilemme että korjaamolla jäänyt pultti vaihtamatta. Kuinka pystymme toteamaan sen onko se uusi vai käytetty? ts. todistamaan mahdollinen syyllinen kuka maksaa remontin?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.10.2006 16:25

no se näyttää uudelta :)

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 16.10.2006 19:33

Tuossapa taitaisi olla yksi syy, miksi pyytää vaihdetut osat aina mukaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.10.2006 19:39

no se näyttää uudelta :)

No tuon mä jo osasin päätelläkin mutta jotain muuta. =D
Tuossapa taitaisi olla yksi syy, miksi pyytää vaihdetut osat aina mukaan.

Itse näin teenkin mutta ko. auto ei ole minun.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 16.10.2006 22:23

minkähänlaisessa puljussa on hihnaremppa tehty ja kauan siitä on aikaa. merkkiliikehän ainakin antaa työlle takuun mutta kyllä kai muittenkin on tekemisistään vastattava. Ja jokatapauksessahan se on rempan tekijän syy, oli se pultti sitten vanha tai väärin kiristetty. neuvottelemalla pääsee parhaaseen tulokseen. jos rupee heti kiukuttelemaan niin tulee varmasti vaikeuksia saada korvaus. Ja tuolla pajallahan on tietysti etuoikeus tehdä itse tuo korjaus tohon vehkeeseen. Itellä kävi sama juttu ja tuontiliike makso puolet kun auto hihnaremppa oli tehty saksassa.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 17.10.2006 7:40

Epäilemättä jossain nyrkkipajassa teetetty hihnanvaihto, mikä on sinänsä ymmärrettävää kun remppa on kallis ja edes työkustannuksissa olisi kiva säästää. Ikävä kyllä kun tuo jakopää ja etenkin juuri kuningaspultti on AINUT asia jossa aazissa ei pitäisi säästää senttiäkään.

Lähes varmasti jätetty pultti vaihtamatta, joka takaa että se katkeaa suurinpiirtein tuollaisen kilometrimäärän jälkeen. Asiasta vääntäminen ja oman kantansa todistelu korjaamolle on lähes mahdotonta ja täyttää yleensä aseistautuneen konfliktin merkit hyvin nopeasti. Kokemusta on.

Ei voi sanoa kuin sympatiat. Kannattaa tehdä koko koneremppa nyt sitten samantien, jos/kun alkaa korjaamaan. Vinkkejä hommaan saa ja pitääkin lukea täältä foorumilta, ettei mene älytöntä määrää työtunteja ja rahaa lopulta lopputulokseen joka naksahtaa poikki taas hetken kuluttua.

Kuten olen sitä tantraa toistellut - Kuningaspulttia kumarretaan, rukoillaan ja kunnioitetaan :).

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.10.2006 8:19

Huollon teki ihan paikallinen autokorjaamo, ei kuitenkaan merkkiliike koska sellaista ei sillä paikkakunnalla ole.

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 17.10.2006 9:14

pitääkö tuo pultti tosiaan vaihtaa, vaikkei sitä hihnanvaihdon yhdeydessä auki ottaisikaan?

ja tiedän ettei se pultti paria euroa enempää maksa, mutta lähinnä kiinnostaisi että johtuuko se pultin katkeaminen siitä aukomisesta.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 17.10.2006 11:35

Pitää vaihtaa hihnanvaihdon yhteydessä, maksaa alkup. 2,5eur. Samalla tulee tarkistaa hihnäpyörän ja kampiakselin kiilauran kunto. Hinapyörä oli jotain 25eur.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 17.10.2006 18:17

Ikävä kyllä, monet korjaamotkaan eivät ole tietoisia että AAZin pultti täytyy vaihtaa hihnan yhteydessä.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 18.10.2006 2:51

Kyseessä on varmaan pultin väsyminen, sillä koneen sepelimyllymäinen käynti aiheuttanee sopivanlaatuisia värähtelyitä kuningaspulttiin, jonka johdosta se ajan myötä väsyy, murtuu ja katkeaa. Tai sitten venyy, jolloin hihnapyörän kiila rikkoutuu.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.10.2006 9:59

Kumma kun ykskutosessa ei ole ongelmia tuon pultin kanssa, vaikka on sama. Olisko sillä viiden kilon dampperilla jotain osuutta asiaan :/ Monesti nuo viat kyllä johtuu siitä että se pultti vedetään kiinni "luulis kyllä jo pysyvän" momenttiin. Siitä se kierre sitten lähtee kun ei sitten sitäkään korjata kunnolla...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa