Paljon 1.6td kestää..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

caddy mies
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.9.2006 0:02

Paljon 1.6td kestää..

ViestiKirjoittaja caddy mies » 15.9.2006 0:14

Joo olen uusi turbo dieselin omistaja ja kiinnostaisi ,että paljon tuo 1.6td kone kestää painetta? Tällä hetkellä on 2.5" tuumanen putkisto,välijäähdytin sekä vapaavirtaus suodatin. auto caddy tietenkin.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 15.9.2006 0:23

Konehan kestää kyllä, jos jäähdytys pelaa, mutta vakioturbo ei. Ainakaan yli kahta kiloa en pitäis paineita. Jos pidempiä vedätyksiä tekee niin varmaan 1.5 tai kenties vähän jopa alle.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.9.2006 0:28

Minä taas en vakioturbolla menis paljon baria ylemmäs!!

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 15.9.2006 10:49

No konehan itsessään kestää vaikka mitä kunhan vain on ehjä ja kunnossa, kuten tuossa on jo mainittukin.

Pitää kuitenkin muistaa, ettei se ahtopaine itsessään ketään sen autuaammaksi tee. Ei se teho kuumasta ilmasta tule. Ruokaa sen koneen pitää saada, ja tietysti riittävästi sitä ilmaa . . .

Mutta vielä kerran : rusinan kokoinen vakioturbo on sen luokan pakokaasujarru, että yli 1bar paineita ei kannata sillä edes suunnitella. Nousee pakopaineet ja -lämmöt sellaiseen kategoriaan, että vauriot ovat tosiasia.

Jos turbon vaihtaa kunnolliseen, esim paljon puhuttuun VNT:hen, laittaa kunnollisen coolerin, pakoputken poikkileikkauspinta-alan ja pakovastuksen asianmukaiselle tasolle, syöttöpumppuun riittävä nestepää ja pumppu muutenkin kuntoon, niin aivan "asiallisia tehoja" se ykskuutonen järkevällä käytöllä tuottaa. 100kW pitäisi irrota sen kummemmin pyllistelemättä, onpa kuulunut puhetta yli 150kW:n 1.6-koneistakin.

Pakolämpö- ja painemittarit ovat aika halpa henkivakuutus viritetylle dieselikoneelle. Ahtomittari on pakkovaruste.

Seuraavaksi porsii sitten kytkin ja vaihdelaatikko ;)

Tällä foorumilla yksi kovakulkuinen ykskuutonen on "Jetman":illa

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.9.2006 11:35

No konehan itsessään kestää vaikka mitä kunhan vain on ehjä ja kunnossa, kuten tuossa on jo mainittukin.

Pitää kuitenkin muistaa, ettei se ahtopaine itsessään ketään sen autuaammaksi tee. Ei se teho kuumasta ilmasta tule. Ruokaa sen koneen pitää saada, ja tietysti riittävästi sitä ilmaa . . .

Mutta vielä kerran : rusinan kokoinen vakioturbo on sen luokan pakokaasujarru, että yli 1bar paineita ei kannata sillä edes suunnitella. Nousee pakopaineet ja -lämmöt sellaiseen kategoriaan, että vauriot ovat tosiasia.

Jos turbon vaihtaa kunnolliseen, esim paljon puhuttuun VNT:hen, laittaa kunnollisen coolerin, pakoputken poikkileikkauspinta-alan ja pakovastuksen asianmukaiselle tasolle, syöttöpumppuun riittävä nestepää ja pumppu muutenkin kuntoon, niin aivan "asiallisia tehoja" se ykskuutonen järkevällä käytöllä tuottaa. 100kW pitäisi irrota sen kummemmin pyllistelemättä.

Aamen!!

K.Puska
-
Viestit: 40
Liittynyt: 1.4.2005 0:10

ViestiKirjoittaja K.Puska » 15.9.2006 12:56

kytkin varsinkin vakio ja alkuperäinen saattaa porsia. Mutta laatikko ei pitäs mennä kun ei turhaa kiirehdi vaihdon yhteydessä ;) Eli vaihe kunnolla pesässä ja sitten kytkin ylös... Olettaen että laatikossa on öljyä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa