Paljonko vakiona ahtoja?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jantunen
-
Viestit: 38
Liittynyt: 9.8.2004 18:40

Paljonko vakiona ahtoja?

ViestiKirjoittaja jantunen » 25.8.2006 12:35

Eli kyselisin paljoko porukalla ahtaa itellä -98 passatti 66kw AHU koneella.Rikkinäisellä n75:lla ahot kävi 1.2:ssa ja tippui sitten n:0.9. Nyt vaihdoin n75:sen ahdot käy max 1.0 ja tippuu 0.8 ja meno tuntuu jokseenkin laiskemmalta??

Onko noissa N75:ssa eroja?

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 25.8.2006 12:45

ei ne ahdot sitä tehoa tuo, vaan polttoaine.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 25.8.2006 16:00

maffi kyllä rajoittaa syöttöjä ilmamäärän mukaan joten kyllä se ahtopaine tehoihin vaikuttaa.. paitsi sitten tietysti kun menee yli 1275.

jantunen
-
Viestit: 38
Liittynyt: 9.8.2004 18:40

ViestiKirjoittaja jantunen » 26.8.2006 0:41

Trompi! Tiedän toki ettei pelkkä ilma tehoja tuo...


Mutta osaisko joku sanoa mistä vois johtua nyt taas vanha N75 kiinni ja potkua on enemmän ja myös ahtoja... Hitto ku osais vag-comin käytön paremmin/tietäs mitä lukuja noissa kentissä seisoo. Tuo maffi kyllä tuntus pelaavan ok.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 26.8.2006 7:06

Ilmamäärän mukaisesti lasketaan syöttömäärä, näin saadaan lisää syöttöä kun ilmamäärää lisätään ahtopainetta nostamalla.

Järkevämpää on kuitenkin pitää ahtopaine samana ja lisätä syöttöä. Tämän voi tehdä siten, että huijataan eculle suurempi ilmamäärä mitä se todellisuudessa onkaan.

Mikäli ecu laskee syöttömäärän ainostaan MAF:n arvojen avulla on naurettavan helppoa boostata MAF:n signaalia siten, että ECU luulee koneeseen menevän todellista enemmän ilmaa.

"Liian suuresta" ahtopaineesta ei ole kuin haittaa jos autosta halutaan tehoa ulos.

Syötön laskemisessa ECU käyttänee muitakin anturitietoja kuin MAF signaalia, eli ainakin lämpötilaa. Näin ollen myös tämän signaalin manipulointi olisi suotavaa, jos se on mahdollista.

Topicin aloittajan tapauksessa siis viallinen paineanturi (MAP) antaa väärää signaalia, ECU säätää ahtopaineen liian suureksi mutta on tyytyväinen koska ahtopaine ECU:n kannalta on oikein. ECU laskee syöttömäärän mitatun ilmamäärän mukaisesti, ja nyt ilmamäärä on suurempi, koska paine on suurempi. Lopputuloksena sadaan suurempi ahtopaine sekä suurempi syöttömäärä eikä savun häivää.

Kannattaa harkita semmosta, että laittaa sen ehjän paineanturin, ja buustaa MAF anturia. Helpointa se on tehdä poraamalla se reikä sinne, mutta voi myös rakentaa konvertterin siihen sähköjohtoon. (=3..4 transistoria plus nippu vastuksia). Hakusanalla MAF booster pitäisi löytyä.

Tuon boosterin tulisi olla sellainen, että signaali nousee nopeammin kuin vakiomapin lähtö, mutta yläpäässä sen tulee hieman taittua, ettei mennä yli alueen ja siten vikatilaan. Alkaa auto kulkea kiihdytyksen alussa ja keskivaiheillakin mukavammin.

...niin ja tämän kaiken voi tehdä ostamalla autoon lastun, pääsee helpommalla ja saa tarkemman lopputuloksen...

jantunen
-
Viestit: 38
Liittynyt: 9.8.2004 18:40

ViestiKirjoittaja jantunen » 27.8.2006 14:45

No juu eli autossa on koch:in "tehoyksikkö" ilmeisesti sillä huijataan polttoaineen lämpöä ja yksi johto menee maffin liittimeen? Kolme säätöruuvia (potikkaa) yksiköstä löytyy en tiiä mikä tuo kolmas huijattava kohde sit on? Vois kokeilla säätää ja katella mitkä arvot muuttuu vag-comilla.....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa