Uuden 2.0 tdi jetan sisäänajo yms

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TdiMax
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.7.2006 21:59

Uuden 2.0 tdi jetan sisäänajo yms

ViestiKirjoittaja TdiMax » 10.7.2006 22:10

Moro! Mentiin ostaa päräyttää tollanen jetta. Kovana "moottorimiehenä":) tekis mieli kokeilla Vauhdin maailman artikkelin mukaista sisäänajoa. Uskaltaako diesel konetta polettaa siis jo uutena niinkuin ohjeissa luki. Eli hetkellisiä täyskaasukiihdytyksiä. ilmeisesti pitäs tehdä 5-10 osakaasukiihdytystä? Kestääkö kone ja turbo siis heti uutuuttaan tollasta polentaa? Jetassa ilmeisesti on vakiona jo ll öljyt toisin kuin artikkelissa olevat mineraaliöljyt. Eli pitääkö noi ll öljyt vaihtaa sisäänajon jälkeen vai ajelenko valomerkkiin asti. Gurut kertokaa:)

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 11.7.2006 7:14

mä olen ainakin ajanut / ajattanut KAIKKI rakentamani koneet tuollaisella pumppaus metodilla sisään.

eli aluksi joku kymmenkunta osakaasu kiihdytystä esim kolmosella ja sitten saman verran täyskaasu kiihdytyksiä kolmosella.

sitten saman verran täydellä kaasulla nelosella vetoja.. aina vedon jälkeen moottorijarrutusta niin että kierrokset seilaavat jossain 2000-4000rpm.

sisäänajossa ei nykymoottorissa juurikaan hiudu muuta sisään kuin männänrenkaat ja sylinteri putket, mutta niistäkin irtoaa metallia ja aina noissa koneissa on asausrasvoja ja muuta paskaa sisällä joten itse kyllä vaihtaisin öljyt muutaman satkun jälkeen.

vanhankansan miehet tissuttelevat ensimmäisen kymmenen tonnia ja sylinteriputket / männänrenkaat eivät ajaudu kunnolla sisään ja öljynkulutus sekä ohivuoto ovat hieman suuremmat.

ainoastaa ilma jäähdytteisiä olen käskenyt ajamaan hieman rauhalloisemmia aluksi etteivät männänrenkaat lämpene liikaa ja mene veteläksi.

joku muu varmaan kertoo oman kantansa =)

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 11.7.2006 7:37

no en ainakaan tätä jälkimmäistä golffia pahemmin sisäänajellu johtuen DSGstä... se kun ei siihe paljo jättäny mahdollisuuksia... ja muuten jos huollosta meet kysymään et saaksä vaihtaa siihe uudet paremmat öljyt tai vaihtaako ne nii ne varmaan tappaa sut (älkää tehkö niin jos täälä huollon miehiä lymyilee)

:)


miksei sitä vähä kannata aluksi säästellä ja olal väännättämättä täysiä

TdiMax
-
Viestit: 14
Liittynyt: 10.7.2006 21:59

ViestiKirjoittaja TdiMax » 11.7.2006 8:17

Kiitos! Kokeilen ihan piruuttani ajella tollasia spurtteja. Ajettelin alkaa kiihdyttämään 3 vaihteella 1750 rpm ja päätyen vaikka 2500 rpm ensimmäisen 200 km aikana ja sen jälkeen vaikkapa seuraavat 200 km 1750-->3000. Sen tiedän itsekin, että liian varovainen sisäänajo tekee autosta lussun.

tapi0
-
Viestit: 62
Liittynyt: 19.12.2004 18:53

ViestiKirjoittaja tapi0 » 11.7.2006 9:03

Mä ajelin oman autoni sisään noin 1500 kilometrin matkalla suhkoht rauhallisesti ajaen...oli myös uudet nastarenkaat alla samalla ni piti nekin sisäänajaa...kiihdyttelin kyllä kolme neljäsosa kaasulla melkein päivittäin moottoritie rampeilla.
Autolla ajettu ny ~18k ja ei ole syönyt öljyä...tai ainakaan mittatikusta ei näy että olisi kulunut.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 11.7.2006 11:37

ton motinhan pitäis uutena syödä öljyä, senhän takia siel on se öljypurkkikin vakiovarusteena...
mulla on ny 12tkm mittaris ja 3/4 litraa menny ölppää.. tosin nyt on tuntunu loppuvan maiskuttaminen

tapi0
-
Viestit: 62
Liittynyt: 19.12.2004 18:53

ViestiKirjoittaja tapi0 » 11.7.2006 16:50

En tiiä onko mun motissa sit jotain vikaa kun se long life-öljypurkki on vieläkin avaamattomana takaluukussa. :P

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.7.2006 7:33

se voi olla :) aja huoltoon ja kauhee hätä päällänsä marmoritiskille et pian varmaa hajoo kone ja laatikko ja ja ja...! :]


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa