Octavia (AHF) käy öljyllä??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

Octavia (AHF) käy öljyllä??

ViestiKirjoittaja Roger » 10.7.2006 10:34

Mikähän hajosi autossa (Octavia AHF race-suuttimilla), kun tehokkaan kiihdytyksen jälkeen tehot hävisi ja alkoi savuttamaan niin ettei takana tulijoita näkynyt. Kierrokset tapissa ja sammui vain vaihteella. Öljyä kerkesi kulua arviolta 1,5-2 litraa tuon noin 20 sekunnin tapahtuman aikana. Lisäsin öljyä ja käytin konetta, hetken käynti jo kuulosti normaalilta, mutta sitten taas alkoi käymään öljyllä. Huohotinputki oli kohtalaisen siistin näköinen, välijäähdytin taas näytti olevan täynnä öljyä.

Aiheuttaako turbon hajoaminen öljyllä käyntiä? Vai voisko vika olla venttiiliohjurin kumessa vai männän renkaassa? Vai missä?

-GTD-
-
Viestit: 17
Liittynyt: 21.8.2005 4:43

ViestiKirjoittaja -GTD- » 10.7.2006 13:50

Itelle kävi samoin joskus raju kiihdytys sen jälkeen kuului pam turbon akseli poikki ja auto kävi öljyllä piti sammuttaa vaihteella.:D

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 10.7.2006 15:20

akselihan siellä on poikki.. oliko sulla vielä vakio ahdin / paljonko oli ahtoja?

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 10.7.2006 22:16

Vakio ahdin ja vakio ohjelma. IQ 1.6 Ahdot piikkiä 1.5baariin sietä laskee 1.2-1.3bar. Toisinaan kolmosella pitkissä vedätyksissä menee vikatilaan.
Irrotin imuputken turbolta ja sieltä tuli m8 mutteri irrallaan vastaan. Siivet liikuu noin 5mm pitkittäin ja poikittain. Siivet näyttää kuitenkin ihan ehjiltä.

Onhan tuo turbo jo muutan kerran pyörähtänyt (mittarissa 340000km)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 11.7.2006 6:15

Riks raks poks. Uutta turboa vaan peliin. Ja mielellään vakota isompaa.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 19.7.2006 13:36

Kuinkahan muuten tuommoinen >300 000 km ajettu kone kestää virityksiä (isompi turbo, lastu tms.)? Riippuu tietenkin niin monesta tekijästä (kuten ajotapa ja huollot) mutta jos oletetaan kaiken olevan "normaalisti" ennen virityksiä.

Itsellä on vaan 303 000km mittarissa (AGR) ja potkua voisi olla enemmänkin..:)

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 19.7.2006 22:38

Turbo vaihdettu ja auto pelaa entiseen malliin. Tulipa sammalla putsattua imusarja ja cooleri. Nostin IQ:n kolmen pintaan niin ahdot pysyy aisoissa.

Kiitokset pipo_esalle toimivasta turbosta.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.7.2006 0:37

Ollos hyvä, mukava kuulla että ahdin on ok ja auto pelaa


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa