110hv TDI koneella (AFN) varustetussa Passatissani seuraavanlainen
outo vika:
-satunnaisesti mutta yhä useammin autosta katoaa veto
-useimmiten veto katoaa moottorijarrutuksen jälkeen, siis kun polttoaineen
syöttö on ollut hetken katkaistuna (välillä kyllä muutenkin)
-vika ilmenee useimmiten niin että auto ei ensin meinaa lähteä vetämään, sitten hetken päästä veto palautuu
-tasakaasulla yleensä kulkee hyvin, mutta joskus kadottaa vedon ja nykii kuin meinaisi tukehtua
-vedon puutteeseen liittyy myös savutusta
-ilmamäärämittari vaihdettiin juuri ja ensin tuntuikin että ongelma katosi, mutta
parin päivän päästä sama meno jatkuu
-vika jatkuu joskus ilmaannuttuaan myös paikallaan vapaalla kaasutettaessa
LISÄTIETO: Nyt huomasin, että vian ilmaantuessa ja voimakkaasti kaasutettaessa välijäähdyttimelle menevä kumiletku menee kasaan. Imee mutta ei saa ilmaa. Siis jotain on tukossa tai joku venttiili ei toimi. Mikähän olisi?
Hyvät neuvot ottaisin kiitollisena vastaan.
Pekka
p.050 66980
Imupuolen ongelma TDI Passatissa
Valvoja: ffp jäsenet
Imupuolen ongelma TDI Passatissa
Viimeksi muokannut crk1, 10.7.2006 18:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ilmanputsari ja sen kotelo ainakin kannattaa tarkistaa. Siellä on sellainen metalliverkko jonka läpi tuleva ilma joutuu tulemaan. Ainakin molemmista
omistamistani passateista sieltä on löytynyt melkoinen lehti/roskakätkö...
Mulla olisi Vantaalla vag-com kaapeli mutta multa taas puuttuu läppäri jolla sitä voisi käyttää...
Asiasta seitsämänteen...
mistähän saisi sovituskappaleen jolla saisi HP 1710 kämmenkoneen kytkettyä
vag-com piuhaan. Tuo HP tulee tietokoneeseen USB:llä ja Vag-com kaapelissani taas on rs-232 sarjaporttiliitäntä...
Kiinnostaisi kokeilla tuota Vag chek ohjelmaa.
omistamistani passateista sieltä on löytynyt melkoinen lehti/roskakätkö...
Mulla olisi Vantaalla vag-com kaapeli mutta multa taas puuttuu läppäri jolla sitä voisi käyttää...
Asiasta seitsämänteen...
mistähän saisi sovituskappaleen jolla saisi HP 1710 kämmenkoneen kytkettyä
vag-com piuhaan. Tuo HP tulee tietokoneeseen USB:llä ja Vag-com kaapelissani taas on rs-232 sarjaporttiliitäntä...
Kiinnostaisi kokeilla tuota Vag chek ohjelmaa.
Mulla on ittellä kans Ross-Techin HEX-COM+CAN ja itte tehty sync-com-kaapeli iPAQ 3660:lle. Ei kyllä toimaa ihan kunnolla...pystyy yhdistämään ainoastaan Engine-moduliin...voisi auttaa jos tekisi paremman kaapeli jossa kaikki karvat kiinni...tossa kun ei ole kun kolme; GND, TX ja RX.
En kyllä muista tukiko VAG-Check ees HP:n kämmenmikroja.
En kyllä muista tukiko VAG-Check ees HP:n kämmenmikroja.
Jostain ahdistaa joo. Täytyy tarkistaa tuo ilmanputsari aluksi.
Mahdolliset tukospaikat on siis minusta ilmanputsari, turbo ja välijäähdytin.
Nuo kaikki on siis ennen sitä välijäähdyttimeltä imusarjalle menevää
letkua joka litistyy kun moottori imee mutta ilmaa ei tule.
Voisko muuttuvasiipisen turbon mekanismin jumittaminen aiheuttaa noin
kovaa ilmapulaa että ihan letkut menee lyttyyn? Minun järki sanoisi että
ei voi.
Entä onko kellään ollut välijäähdytin tukossa tai oletteko kuulleet sellaisesta?
Saiskohan tähän tolkkua VAG-COMilla? Jos jollain sellainen on Espoon lähellä
niin avun voisin korvata vaikka mäyräkoiralla.
-Pekka
Mahdolliset tukospaikat on siis minusta ilmanputsari, turbo ja välijäähdytin.
Nuo kaikki on siis ennen sitä välijäähdyttimeltä imusarjalle menevää
letkua joka litistyy kun moottori imee mutta ilmaa ei tule.
Voisko muuttuvasiipisen turbon mekanismin jumittaminen aiheuttaa noin
kovaa ilmapulaa että ihan letkut menee lyttyyn? Minun järki sanoisi että
ei voi.
Entä onko kellään ollut välijäähdytin tukossa tai oletteko kuulleet sellaisesta?
Saiskohan tähän tolkkua VAG-COMilla? Jos jollain sellainen on Espoon lähellä
niin avun voisin korvata vaikka mäyräkoiralla.
-Pekka
Tarina jatkuu:
Ilmanputsarissa vika ei ole eikä verkkosuodattimessa. Ne on nyt tutkittu. Tukos on siis jossain muualla. Lähinnä nyt sitten kai turbo tai välijäähdytin.
EGR:aa aloin jo irroittelemaan myös. ei kyllä näyttäisi kovin likaiselta.
En vielä saanut kokonaan irti, pitää odottaa että jäähtyy vähän. Mun
logiikkaan ei kyllä sovikaan että vika olis siellä. Sehän ei voisi aiheuttaa
sen välijäähdyttimeltä imusarjalle menevän letkun litistymistä kun EGR on imusarjasta katsoen jo ennen sitä letkua.
Olisko näkemyksiä tai VAG-COM apuja? Olen siis Espoossa.
Ilmanputsarissa vika ei ole eikä verkkosuodattimessa. Ne on nyt tutkittu. Tukos on siis jossain muualla. Lähinnä nyt sitten kai turbo tai välijäähdytin.
EGR:aa aloin jo irroittelemaan myös. ei kyllä näyttäisi kovin likaiselta.
En vielä saanut kokonaan irti, pitää odottaa että jäähtyy vähän. Mun
logiikkaan ei kyllä sovikaan että vika olis siellä. Sehän ei voisi aiheuttaa
sen välijäähdyttimeltä imusarjalle menevän letkun litistymistä kun EGR on imusarjasta katsoen jo ennen sitä letkua.
Olisko näkemyksiä tai VAG-COM apuja? Olen siis Espoossa.
Siis välijäähdyttimeltä imusarjalle menevä n. 5 cm paksu letku menee ihan kasaan. Ylipainehan siellä pitäisi olla mutta kun
imusarja nimensä mukaisesti imee, ja ilmaa ei tule ylipaineella eikä kai
ollenkaan niin kasaan se menee.
Tässä siis etsitään nimenomaan syytä miksi ylipaine muuttuukin alipaineeksi.
Pekka
imusarja nimensä mukaisesti imee, ja ilmaa ei tule ylipaineella eikä kai
ollenkaan niin kasaan se menee.
Tässä siis etsitään nimenomaan syytä miksi ylipaine muuttuukin alipaineeksi.
Pekka
koita ottaa imusarjasta ahtopaineputki irti ja coolerille tuleva putki myös irti jonka jälkeen paina paineilmaa coolerin päästä (coolerin läpi) näin ainakin tiedät onko cooleri tukossa..siihen cooleriin joudut jonkun supistajan kehittelemään että saat paineilman virtaamaan..
golffissa ainakin en tiedä onko passatissa on coolerin jälkeen semmoinen muovista valettu ontto lättänä kotelo (näkyy kun katsoo vänkärin pyöräkoteloon) jonka läpi menee muovi putki jossa on reikiä.
luulen sen olevan jonkinlainen öljynkeräys kotelo tms..ainakin omassa sieltä tuli puoli kaffi kupillista oljyä kun avasin sen joten voisi olla yx mahdollinen tukkeutunut paikka.
golffissa ainakin en tiedä onko passatissa on coolerin jälkeen semmoinen muovista valettu ontto lättänä kotelo (näkyy kun katsoo vänkärin pyöräkoteloon) jonka läpi menee muovi putki jossa on reikiä.
luulen sen olevan jonkinlainen öljynkeräys kotelo tms..ainakin omassa sieltä tuli puoli kaffi kupillista oljyä kun avasin sen joten voisi olla yx mahdollinen tukkeutunut paikka.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”