Mikä lastu/softa 2.0TDI? (passat)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pakemppa
-

Mikä lastu/softa 2.0TDI? (passat)

ViestiKirjoittaja pakemppa » 8.7.2006 19:08

Millaisia kokemuksia teillä on 140hv 2.0TDi koneen virityksestä, mikä softa olisi hyvä/mitä voitte suositella? Löytyykö sellaista jonka saisi huollon katsastuksen yms. ajaksi kytkettyä pois? Autoni on siis Passat 2.0TDI 4Motion. Onko kokemuksia/tietoa paljonko vääntöä Passatin kytkin kestää?

Aikaisemmassa 1.8TQ Audissa minulla oli APR:n softa, jonka sai vakionopeudensäätimestä pois eli auton vakioksi, samanlaisia en ole kuitenkaan dieseleihin nähnyt.

tuikku
-

ViestiKirjoittaja tuikku » 8.7.2006 22:56

.
Ei lastua tarvi ottaa "pois päältä" minkään syyn takia, jos ei sitten muuten halua.

Lastuja on tuohon saatavana monenlaisia, vaikkapa sen mukaan, saako savuttaa, vai ei.

Jos valitaan täysin savuton vaihtoehto, niin silloin tehot ja väännöt nousee hiukan vähemmän, mutta kuitenkin selvästi.
Kierroksille hiukan jo elämää.

Jos savuttelua sallitaan, niin silloin on mahdollista myös tuon moottorin ominaisuuksiakin hiukan muokata paremmiksi.
Siis "ahtamatonta" syöttöä hiukan lisää, jolloin se alapään elämän ja kuoleman raja hiukan tasottuu, sekä voimaa hiukan kierroksillekkin.

Vakionahan siinä teho tulee yhtenä potkuna parin tonnin molemmin puolin ja sitten muuten on tasaisen harmaata.
Vääntöjen kesto taitaa kytkimessä olla max. ~400nm, tietenkin riippuen käyttäjästä.

Minä olen omaa nokikeppiäni käytellyt tuolla, http://www.turbotec.com/Mika Karala.
.

pakemppa
-

ViestiKirjoittaja pakemppa » 9.7.2006 14:04

Softan pois kytkeminen olisi haluttu ominaisuus silloin jos jotain sattuu hajoamaan...esim. kytkin. Edellisestä vaihdettiin takuuseen kaksoismassavauhtipyörä ja vakiona vein auton korjaukseen (oli APR:n softa).

www.turbotec.com/Mika Karala olen kuullut hyvää, mutta onko vielä muita mitä suosittelisitte? Lehtonen/MTM olisi varmaan myös hyvä, mutta on hieman hinnakas...ainakin sivujen mukaan ovh. oli 1190€.

tuikku
-

ViestiKirjoittaja tuikku » 9.7.2006 22:41

.
Mä olen kyllä kirjoitellut tästä liiankin kanssa.

Ei sellaista softaa kannata autoonsa laitattaa, joka sen heti särkee.

Lastun tekee hyväksi, tai huonoksi melkolailla täysin muut asiat, kun ne numeeriset arvot, jotka siitä ilmoitetaan.
Mahdollisimman suuret luvut ei tosiaankaan ole mikään hyvyyden mittari.

Auto on mekaaninen laite, jonka kaikilla osilla on jokin kestotaso, minkä ylittävällä tasolla ne särkyvät.
Puheet, toiveet, tai halut ei lisää osien kestävyyttä.
Näissä nykyisissä autoissa se on yleensä kytkin, joka ensin pettää.
Kytkimen kestävyyttä lisää se, jos se suurimman vääntömomentin kierrosluku ei ole kovin alhaalla, vaan reilusti yli kahden tonnin.

Koko auton tekniikkaa taas rasittaa suuresti se, jos (vakio)suuttimien kapasiteetti (ruiskutusaika) vedetään aivan tappiinsa.
Tästä seuraa, että max tehon kierrosluku tipahtaa reilusti alle neljän tonnin, ja vääntöjä tulee kamalasti ja vieläpä tavattoman pienille kierroksille.
.

pakemppa
-

ViestiKirjoittaja pakemppa » 12.7.2006 14:34

Vielä kaipaisin suosituksia ja kokemuksia 140hv 2.0TDI konetta piristäneiltä!

volksvääken
-

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.7.2006 16:07

oon kans samaa jo tääl ennemmin kyselly, tuntuu et ei oikei hirveesti oo porukalla kokemusta...

andeRS
-

ViestiKirjoittaja andeRS » 12.7.2006 17:00

No teidän pitää olla pioneerejä hommassa jos ei muilta kokemusta löydy ja jakaa kokemukset meidän muiden kanssa. Näin se homma etenee ;)
Eiköhän nää perinteiset maineikkaat ole varmoja valintoja, joskaa tuskin edullisia.

Itse kysyisin Karalalta.

tuikku
-

ViestiKirjoittaja tuikku » 13.7.2006 12:13

.
No siinä ei paljon kertomista ole.
Yhtä olen ollut lastuttamassa, samalla keinon tuo muuttui, kun muutkin autot, siis eron huomasi.
Ei siitä mitään rakettia tullu.

Kyllä nuita on varmaan jo aikalailla lastutettu.
Kaikki ei vaan halua kirjoitella.
Kun on hiljaista, niin yleensä se merkitsee sitä, että ihmiset on tyytyväisiä, kun ne ei valita.

Jos ei saa savuttaa, niin ~170hv.
Jos taas saa, niin ~180.
Vääntöjä en antaisi laittaa yli 400,a, vaikka sanoisivat mitä.
Jos on jotain raskasta tarkoitus vedellä paljonkin, niin väännöt lähemmäs 350,tä.

Yksi savolainen (kalamies) väittää, että ahtimen päivityksen, sekä pakoputken parantelun jälkeen jopa 200 horseen riittää suuttimet.
Voihan se olla tottakin.
Sellaista vaan ei ole yhtään tiedossa.
(Ja eikä se taida kalamieskään olla, kun omasta ja äitinsä mielestä. :-)) )
.

ViestiKirjoittaja Ville » 13.7.2006 12:58

Omia kokemuksia on Golf 2.0 TDI:n kohdalta.
1 ½ vuotta ja 50tkm. MTM softalla ja tyytyväisempi ei voi olla.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 13.7.2006 14:00

Tuikku: Nothellelta löytyy ~200hv 2.0 TDI eli ahtimen vaihdolla tuosta pitäis selvitä.

Ko. Lafkan setistä:
Beim nothelle 210 GLADIUS z.B. wählten wir einen High Performance-Turbolader in Verbindung mit optimierten Luftwegen sowie angepaßtem Motormanagement. --->Turbo, optimaalinen ilmansaanti + lastu

Das Ergebnis der unabhängigen Fachpresse POWERCAR 03/2004, Vergleichstest Audi A3 2.0 TDI von Abt, Oettinger, Kamei, nothelle: "...Tatsächlich wartet der A3 aus dem Ruhrpott mit Fahrleistungen auf, die in diesem Vergleich keine Konkurrenz kennen: Nur 7,8 Sekunden vergehen zum Beispiel für den Spurt von null auf 100 km/h, und auch auf der Autobahn stürmt der GLADIUS den anderen A3 davon..."

SeaBass
uusi tulokas

Apr lastun "päälle kytkeminen"

ViestiKirjoittaja SeaBass » 26.3.2013 2:40

Tuossa oli puhetta lastun kytkemisestä pois päältä ja päälle uudestaan. Itse ostin tuossa vuosi sitten käytettynä vm. -06 olevan Audi A3 2.0T quattron ja edellinen omistaja väitti asentaneensa APR:n lastun autoon. Hän juuri mainitsi tästä ominaisuudesta. Vakionopeudensäätimen viiksestä sen jotenkin pystyi aktivoimaan tai deaktivoimaan. Osaako joku neuvoa tietämätöntä miten tämä onnistuu? Mielestäni lastua, mikäli sellainen autossa on, ei ole kytketty päälle sillä auto tuntuu liian tavalliselta väännön ja vedon suhteen. Muistaakseni hän jotain puhui vakionopeudensäätimen viiksen painamisesta auton ollessa sammuneena mutta virrat päällä..?!
Kaikki mahdollinen apu, miten tämä tehdään on tarpeen!
Kiitos!

jjj84
-

ViestiKirjoittaja jjj84 » 26.3.2013 19:00

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”