2.0 TDI tehot hävisi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

samoik
-
Viestit: 9
Liittynyt: 5.7.2006 22:56

2.0 TDI tehot hävisi

ViestiKirjoittaja samoik » 5.7.2006 22:59

Normaali kiihdytys motarille ja yhtäkkiä tehot hävisi. Yli 2000rpm kone hyytyi täysin. Kevyesti kaasuttamalla pääsi kotiin. Sammutin auton pariksi minuutiksi ja sen jälkeen kulkee normaalisti !

Onko tietoa mikä voi tällaista aiheuttaa? Maf vaihtoon?

Auto on Golf V 2.0 TDI.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.7.2006 23:01

Vikakoodit lukuun...

samoik
-
Viestit: 9
Liittynyt: 5.7.2006 22:56

ViestiKirjoittaja samoik » 6.7.2006 8:48

Auto oli tutkittavana VW-liikkeessa ja testeri ilmoitti, että ahtopaineen säätöraja ylittynyt.

Ei vielä osattu tehdä autolle mitään. Onkos täällä tietoa?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 6.7.2006 9:02

voiskohan vnt siivet jumittaa niin että ahtaa liikaa?

Ari K
-
Viestit: 58
Liittynyt: 13.10.2005 12:11

ViestiKirjoittaja Ari K » 6.7.2006 9:51

Tai sitten siellä on joku alipaineletkuvuoto / letku irronnut.

samoik
-
Viestit: 9
Liittynyt: 5.7.2006 22:56

ViestiKirjoittaja samoik » 6.7.2006 10:13

Ei kuulemma ole 2.0 TDI koneissa ollut tämmöistä vikaa huoltomiesten mukaan...

Mitkä on vnt siivet? Vika turbossa?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 6.7.2006 14:42

.
Jos on takuu voimassa, niin ei ehken kannata itse arvuutella, tai tehdä mitään.

Kärsivällisesti vaan sinne liikkeen puoleen.

Kunhan se tieto viasta lopulta kiertelee sinne maahantuoja/valmistaja tasolle, niin eiköhän viimeistään silloin jo apukin vaivaan löydy.

Siellä ahtopainetta säätävissä järjestelmissähän sen vian/häiriön täytyy olla.
Nykyäänhän autoissa on tavattoman pienet ahtimet, jolloin myös ahtopaineen säädössäkään ei juuri "virhemarginaalia" ole.

Toisille olisi varmaan sitten suureksi avuksi, jos täällä lopussa kertoo, mikä auttoi.
.

samoik
-
Viestit: 9
Liittynyt: 5.7.2006 22:56

ViestiKirjoittaja samoik » 6.7.2006 17:04

Takuu ei ole voimassa, siksi kyselenkin neuvoa, ettei tarttis turhasta vianetsinnästä maksaa liikkeeseen... No, katotaan mitä ne seuraavaksi keksii.

Kirjottelen kyllä tänne kun/jos vika selviää.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.7.2006 19:47

Paljonko autolla ajettu? Onko lastutettu?

samoik
-
Viestit: 9
Liittynyt: 5.7.2006 22:56

ViestiKirjoittaja samoik » 6.7.2006 20:24

Ajettu 92tkm ja ei tietääkseni lastutettu.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 6.7.2006 20:37

Jos moottoi joutuu yliahdoille, menee se vika tilaan, eli turbo tiputetaan kokonaan pelistä pois, eli tehoa kumpuaa mallista riippuen ~60hv (?)
Kuitenkin, vian saa nollattua kääntämällä virrat pois ja takaisin, uskaliaimmat tekevät tuon vauhdista, ja taas matka jatkuu, mutta pysähtyminen ja virran katkaisu on tietysti turvallisempaa..

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 6.7.2006 21:47

.
Jos auto on ollut sinulla uudesta asti.
Ja huollot on jossain teetätetty.
Niin, eikun vaan myyjäliikkeeseen takaisin, vaikka sitten kuluttajansuoja- asiamiehen kautta.
Diiseliauto on kestohyödyke, jonka täytyy kestää pidempään.
Kokeile nyt se tie ensin.
Varsinkin, jos ko. tekniikka ei ole tuttua.
.

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 8.7.2006 11:02

Vauhdistahan tuota on aina tehty ilman ongelmia. Varsinkin lastutetuissa tahtoo "pikku" polkemisen jälkeen joskus tuota vikatila ongelmaa esiintyä. Myös jos ajaa pitkään isoa lujaa niin on tuota tehny.

samoik
-
Viestit: 9
Liittynyt: 5.7.2006 22:56

ViestiKirjoittaja samoik » 26.7.2006 22:46

Autoa tutkittiin taas huollossa. Ei vikakoodia, ei korjatattavaa....
Tehot pysynyt päällä ja auto toimii muutenkin OK.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa