Luin tuossa joutessani koko diesel power-osaston läpi ja en saanut oikein valmista vastausta mieltä painaviin kysymyksiin.
Eli:
1. Evry. Kärryssä on lastu (en tiedä mikä, oli jo ostettaessa), onko tuosta evry-viritelmästä hyötyä vai onko lastun ansiosta jo säätö "tappirajassa"?
2. Bleedaus. Miten tarkalleen ottaen toteutetaan? Ja jälleen, onko järkeä kun on jo lastu? Ahdot nousee mittarin mukaan 1,2 hetkellisesti ja palautuu sitten 1,0.
3. Miten paljon kiusantekoa AHU kestää ennen kuin poikii koko laite? Eli koska alkaa olla viritystaso sitä luokkaa että mekaanisen kestävyyden raja alkaa ylittymään.
4. MAF. Antaa arvoa 700-750 kolmosella vedätettäessä, siis huonon suuntaan menossa, kun pitäis olla siellä about 850, right? Jossain topicissa täällä oli linkki sivulle missä neuvottiin miten kyhätä "vahvistin" maffille. Toimiiko se?
5. V***umainen vika: pakkasessa ajoon lähtiessä toimii normaalisti, muutaman kilometrin jälkeen loppuu ahtaminen, missä vika? Ahtopaineet nousee suorassa suhteessa kierroksiin, ei siis lähde keräämään ahtoja ollenkaan. Vähintäänkin riittävän sekavasti kirjoitettu... Meno on samaa luokkaa kuin SDI:ssä, ei kiihdy kuin kuski. EGR jumittaa? Ideoita, visioita ja hyvää parempia arvauksia otetaan vastaan.
Bensakoneet ja niiden ahtaminen turbolla, mekaanisesti ja kemiallisesti on tuttua, mutta dieseleiden kanssa ei ole tullu pelattua kun ei ole ollut tarvetta. Vaan nyt kun jouduin käyttöautoksi ostamaan dieselin ajomäärien vuoksi niin tarvii paneutua asiaan. Koitin käyttää hakua, ei oikeen mitään kummempaa löytynyt, ehkä en vaan osaa.
Kiitän ja kumarran jo etukäteen.
Utelua AHUsta
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 2.4.2005 0:25
2. Bleedaus. Miten tarkalleen ottaen toteutetaan?
Coolerin putkesta pitäis lähtee ECUlle pieni alipaineputki. Siihen voi tökätä pientä reikää. Toki parempi vaihtoehto on laittaa siihen venttiili väliin josta voi tarvittaessa säädellä.
Ei ole itse kyllä tullut kokeiltua paljonko kärsii laittaa vuotoa, meneekö mahdollisesti jossain kohtaa vikatilaan?
Siitä MAFfista... Laita sitten Pierburg, niin ei tartte siitä huolehtia enää.
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 2.4.2005 0:25
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa