Kyseessä on 102 hv versio. Onko kenelläkään kokemuksia siitä, mikä vika mahtaa aiheuttaa seuraavat oireet:
Kaupungissa auto tuntuu pääosin normaalilta, mutta maantiellä puutuu totaalisesti, selvimmin vaikutuksen huomaa 5. vaihteella (osin myös nelosella). Nyt auto on tosin jo täysin hengetön pienemmilläkin vaihteilla. Kaupungissa tulee ajettua enimmäkseen jonomatelua, joten oireet jäävät todennäköisesti useimmiten huomaamatta. Oire tuntuu ilmenevän satunnaisesti siten, että toisinaan meno normalisoituu (eli tehot palaavat) kun auto on välissä sammutettu, mutta nyttemmin oireet ilmenevät lähes koko ajan. Lähinnä tämä tuntuu siltä kuin turbo ei olisi pelissä mukana lainkaan.
perävaunua vetäessäni huomasin myös, että kiihdytettäessä veto loppui kuin seinään kierrosten noustessa noin 2500 rpm lukemiin. Mittarin mukaan auto kulki moottoritiellä vaunu perässä n. 85 kmh kun piti tallan pohjassa. Tavallisesti saman vaunun kanssa tahtoo nopeudet karata huomaamatta reilusti kovemmiksi, eikä nelosta ole esimerkiksi oulu-hki välillä vastamäessäkään tarvinnut käyttää kuin parissa tiukimmassa vastamäessä vaunun kanssa.
edit: tarkennettu oireita, eikö kenelläkään ole ollut vastaavaa? Saan vag.comin lainaan joten täytyy katsoa antaisiko se mitään vihjeitä.
Caravelle 2.5 tdi '97 hyytyy
Valvoja: ffp jäsenet
No niin. Nyt on vikalista luettu ja sieltä löytyi seuraavaa:
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Pitäisi vain saada kartoitettua mikä tämän aiheuttaa. Eikö kenelläkään ole ilmennyt vastaavaa? Kaikki vihjeet ovat tervetulleita. N75 ainakin ilmeisesti on yksi mahdollinen ongelman aiheuttaja.
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Pitäisi vain saada kartoitettua mikä tämän aiheuttaa. Eikö kenelläkään ole ilmennyt vastaavaa? Kaikki vihjeet ovat tervetulleita. N75 ainakin ilmeisesti on yksi mahdollinen ongelman aiheuttaja.
Tuo vikakoodi kyllä viittaisi MAP-anturiin, mutta ajatuksena tuli vain mieleen, että onko näissä "suorissa vitosdiiseleissä" samanlailla MAF-anturiongelmia kuin pienemmissä TDI:ssä? Vika kuvaus on hyvin samanlainen kuin nelipyttyisissä TDI:ssä MAF-ongelmien kanssa.
Skodassa on ainakin huoltokirjassa ohje, että MAF-anturi tulisi vaihtaa 100 tkm välein.
e: Myöhässä, eli ei sitten mitään :D
Skodassa on ainakin huoltokirjassa ohje, että MAF-anturi tulisi vaihtaa 100 tkm välein.
e: Myöhässä, eli ei sitten mitään :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa