Vakionopeuden säädin nyiskelee.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Vakionopeuden säädin nyiskelee.
10kk sitten kävi skoda jakopää remontissa ja sen jälkeen alkoi vakionopeuden säädin nykimään satunnaisesti, välillä parinsadan metrin jälkeen ja välillä päivän viiveellä.
Sain homman korjattua muuttamalla mekaanista ruiskutusennakkoa huollon asettamasta 77 asteesta 44 asteeseen.
Nyt kulutus on hieman noussut ja kokeilin piruuttani pidentää VNT vartta parilla kierroksella ja sama ongelma ilmaantui =O
pistin pari kierrosta tankoa takaisin päin, mutta ongelma jäi.
Eilen värkkäilin mekaanisen ennakon kanssa, se oli remmin venymisestä johtuen vailtunut 37 asteeseen.
jumppasin säätöä 56 koeajoin, ongelmaa oli edelleen ja tiputin ennakon 45 asteeseen.. nyt se kuitenkin nykii edelleen.
Inhottavan ongelmasta tekee että viimeksi minulla meni lopulta nopeusmittarin anturi rikki?? ja vaihtaessani uuden sain vasta vian korjattua.. nyt auto myös nyki, mutta kun oli lyhyt muisti, niin en muistanut anturin rikkoutumista.
Viikollahan tuo sitten meni taas rikki.
Olis hauska keksiä mitä arvoja vois kyttäillä / mistä voisi etsiä vikaa, kun noi anturit on kuitenkin useamman kympin kappale.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
..pitäisköhän tää viedä lastutukseen jos vaikka toi on jostain raja arvoista kiinni.. tosin viime kerralla ei ollut kuin isommat suuttimet konehuoneessa verrattuna vakioon.
Sain homman korjattua muuttamalla mekaanista ruiskutusennakkoa huollon asettamasta 77 asteesta 44 asteeseen.
Nyt kulutus on hieman noussut ja kokeilin piruuttani pidentää VNT vartta parilla kierroksella ja sama ongelma ilmaantui =O
pistin pari kierrosta tankoa takaisin päin, mutta ongelma jäi.
Eilen värkkäilin mekaanisen ennakon kanssa, se oli remmin venymisestä johtuen vailtunut 37 asteeseen.
jumppasin säätöä 56 koeajoin, ongelmaa oli edelleen ja tiputin ennakon 45 asteeseen.. nyt se kuitenkin nykii edelleen.
Inhottavan ongelmasta tekee että viimeksi minulla meni lopulta nopeusmittarin anturi rikki?? ja vaihtaessani uuden sain vasta vian korjattua.. nyt auto myös nyki, mutta kun oli lyhyt muisti, niin en muistanut anturin rikkoutumista.
Viikollahan tuo sitten meni taas rikki.
Olis hauska keksiä mitä arvoja vois kyttäillä / mistä voisi etsiä vikaa, kun noi anturit on kuitenkin useamman kympin kappale.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
..pitäisköhän tää viedä lastutukseen jos vaikka toi on jostain raja arvoista kiinni.. tosin viime kerralla ei ollut kuin isommat suuttimet konehuoneessa verrattuna vakioon.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
tossa mulla tippuu veto pois ehkä puoleksi sekunniksi.. ahdot tippuvat ja piikittävät hieman taas noustessa.
en tiedä voiskohan olla kyse samasta viasta.
Ihan niinkuin syöttö katkeaisi hetkellisesti kokonaan, jotenkin se kyllä liittyy vakionopeuden säätimeen kun normaali ajossa ei tuollaista ilmene.
en tiedä voiskohan olla kyse samasta viasta.
Ihan niinkuin syöttö katkeaisi hetkellisesti kokonaan, jotenkin se kyllä liittyy vakionopeuden säätimeen kun normaali ajossa ei tuollaista ilmene.
ATD myöskin
Ciao,
hittolainen mulla on just ATD vakkariasennuksessa, kun tätä kirjoitan. Toivottavasti ei esiinny tuota nykimistä - Onko teillä esiintynyt sitä tieheästikkin (joka päivä?)
hittolainen mulla on just ATD vakkariasennuksessa, kun tätä kirjoitan. Toivottavasti ei esiinny tuota nykimistä - Onko teillä esiintynyt sitä tieheästikkin (joka päivä?)
-
- -
- Viestit: 147
- Liittynyt: 11.9.2003 22:21
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
Moro
Jos eka postauksella lämmittelis tätä aihetta. Onkohan kukaan saanut asiaa vielä sen kummemmin selvitettyä?
Itse hommasin 5 päivää sitten TDi Boran 81kw, 202tkm vm.2000. Autoon olen ollut todella tyytyväinen, mutta juurikin tuo aiheena ollut nykäys on tullut itselläkin nyt 700km aikana kerran esille. Autossa ei vakionopeuden säädintä, ja hehku-valo vilahti puoli sekunttia eli saman aikaa kun auto puutui/nykäisi. Tie oli tasamaalla, vauhtia n.70km/h ja tasakaasu.
p.s. asiallinen foorumi, tattista!
Jos eka postauksella lämmittelis tätä aihetta. Onkohan kukaan saanut asiaa vielä sen kummemmin selvitettyä?
Itse hommasin 5 päivää sitten TDi Boran 81kw, 202tkm vm.2000. Autoon olen ollut todella tyytyväinen, mutta juurikin tuo aiheena ollut nykäys on tullut itselläkin nyt 700km aikana kerran esille. Autossa ei vakionopeuden säädintä, ja hehku-valo vilahti puoli sekunttia eli saman aikaa kun auto puutui/nykäisi. Tie oli tasamaalla, vauhtia n.70km/h ja tasakaasu.
p.s. asiallinen foorumi, tattista!
Olen taistellut nyt kaksi vuotta Skeidan vakkarinypyttelyn kanssa. Yli kymmenen kertaa auto on ollut tutkittavana ja osien vaihdossa tuloksetta. Lopulta jopa maahantuojan verstas heitti hanskat tiskiin kun eivät vikaa löydä. Maahantuoja: "Automaattivaihteisen auton kuuluukin käyttäytyä siten".
Jos automaattivaihteisen auton kuuluu tasamaalla hetkellisesti vaihdella vaihdetta jopa kaksi pykälää alaspäin ja kierrosten tuplaantua nopeuden muuttumatta, niin ihmettelen suuresti niiden suosiota.
Näitä VW-Groupin nypyttely- ja ryntäilyautoja tuntuu olevan joka palstalla, joten luulisi asiaan löytyvän lääke.
Jos automaattivaihteisen auton kuuluu tasamaalla hetkellisesti vaihdella vaihdetta jopa kaksi pykälää alaspäin ja kierrosten tuplaantua nopeuden muuttumatta, niin ihmettelen suuresti niiden suosiota.
Näitä VW-Groupin nypyttely- ja ryntäilyautoja tuntuu olevan joka palstalla, joten luulisi asiaan löytyvän lääke.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa