T4 transporter 2.5tdi 75kw -00 käynnistys...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

T4 transporter 2.5tdi 75kw -00 käynnistys...

ViestiKirjoittaja dr_ink » 29.5.2006 10:50

Eli esim. yön seistyään käynnistyy heikosti. Hehkun merkkivaloa kun oon seuraillut niin palaa aina yhtä pitkään eli sit juuri ajettu 200km ja auto seissyt 2min tai seissyt yön yli (~8 astetta lämmintä). Autoon ku laittaa virrat päälle jarrujen kuluneisuuden merkkivalosta johtuen kuuluu se "piiiiiiip" ääni hehkunvalo on sammunut jo ennen ku ääni lakkaa. Oli sit kylmä tai kuuma moottori. Hehkunvalo sammuu suunnilleen samaan aikaan ku muutkin valot. Kun kylmänä starttaa ja auton saa käyntiin niin ei tarvii käyttää ku 20sekuntia niin lähtee taas ihan normaalisti käyntiin. Aamulla ku lähtee töihin auto ei meinaa lähteä, ajan töihin noin 20min olen töissä 8tuntia ja kotiin lähtiessä yleensä lähtee ongelmitta.

Mistä vikaa kannattaa lähtee etsimään? Mielessä käynyt hehkut, hehkun rele, ilma naftalinjassa, naftan paluuletkut, suodatin. Olenko ihan hakoteillä? Eka dieselautoni koskaan ja ollut mulla vasta pariviikkoa eli on pikkasen tuo dieseltekniikka hakusessa viel. Täältä uskoisin kuitenkin apua savani?!?

Anteeksi mahdollisesti sekava teksti, yrittäkää saada selvää, kysykää jos on kysyttävää.

Searchia kokeilin jotain löyty mut ei just vastaavaa.

EDIT: Vikakoodit luettu perjantaina, ainut koodi mikä löytyi oli kaasupolkimesta, se poistettiin kävin ajamassa autolla eikä koodi uusiutunut. Muita koodeja ei ollut ja vika oli jo ennen koodien lukemista.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 29.5.2006 13:55

Ruiskutuksen ajoitus pielessä. (liian myöhäisellä)
Pumpun remmi venyy vanhemmiten kuluessaan ja säätö vaeltaa pois optimista.

Milloin vaihdettu viimeksi jakohihnat (jakopää+pumpun remmi)??

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 29.5.2006 19:59

noin puolitoista vuotta (40tkm) takaperin jakopää, luulisin et samalla vaihdettu pumpunremmi. Mitä tuumaat tohon hehku hommaan?
En epäile etteikö vika vois olla tos ajotuksessa, ihmetyttää vaan miten ajoitus vaikuttaa jos auto seisoo pidempään?- Kuten sanoin en ainakaan toistaiseksi diisseleistä paljoa tajua ja siksi mahdollisesti tyhmä kysymys.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 30.5.2006 7:58

VAG-COM:lla voisi testata tuota ajoitusta. Ohjelmallisesta säädöstä ennakot tappiin, jos käynnistyvyys paranee, niin vika on siinä.
Kylmäkäynnistyksessä kone säätää hyvät ennakot, mutta jos ne ei toteudu, niin joutuu hetken sahaamaan, ennenkuin syttyy.
Ei ole tyhmä kysymys, kyllä näiden kanssa oppii pelaamaan kun vähän aikaa ihmettelee ja kyselee... ja merkkihuolto ei aina ole se "know-how center..."

Tuolla toisessa topicissa dealer kirjoittaa hehkuista...

dealer

Vähän asian sivusta:

Suorasuihkudiesel ei tarvitse pikkupakkasellakaan hehkuja lähteäkseen käyntiin.
Mikäli on ongelmia käyntiinlähdön kanssa, eikä ilmavutoja ole, pumpun ajoitus on pielessä tai pumppu kulunut.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 30.5.2006 13:19

Mites tuo ajoituksen säätö sit käytännössä tapahtuu? Jossain threadissa mainittiin jostain säätö vivusta, löytyykö tästä mallista ko.vipu? Millaisilla kilometreillä pumput alkaa olemaan tiensä päässä? Miten noi ilmavuodot on helpoin havaita?

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 30.5.2006 14:38

Ohjelmallinen säätö läppärillä naputtelemalla.
Mekaaninen pumppua liikuttamalla/kääntämällä. Tätä en ole itse tehnyt, joku kokeneempi osannee neuvoa...?!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa