tekniikan kestävyys viritettäessä
Valvoja: ffp jäsenet
tekniikan kestävyys viritettäessä
Kuinka paljon 81 kilowattiseta myllysta voi ottaa tehoa irti vakio kamoilla että kytkin ja muu voiman siirto sekä itse kone kestää. ja mitä ylipäänsä koneesta on mahdollista saada ilman suuria muutoksia.
Kiinnostais minuakin tämä aihe.
Minkälaisia tehoja on otettu esim. AFN-koneista (81kW) ohjelmoitavilla lastuilla? Ns. P-Boxeillahan saadaan noin 20hp ja 50Nm (riippuu kait yksilöstä), mut mua kiinnostais erityisesti noi 'säädettävät' lastut.
Mitähän mahtaa pannun eliniälle tapahtua? En ole itse mikään erityisen raskasjalkainen, mut ohituksissa kierrokset ja auton nopeus ajoittain nousee kohtuu korkeiksikin..
Minkälaisia tehoja on otettu esim. AFN-koneista (81kW) ohjelmoitavilla lastuilla? Ns. P-Boxeillahan saadaan noin 20hp ja 50Nm (riippuu kait yksilöstä), mut mua kiinnostais erityisesti noi 'säädettävät' lastut.
Mitähän mahtaa pannun eliniälle tapahtua? En ole itse mikään erityisen raskasjalkainen, mut ohituksissa kierrokset ja auton nopeus ajoittain nousee kohtuu korkeiksikin..
Samoissa kysymyksissä painitaan. Omasta fööni lähes vainaa ja siten menossa nyt vaihtoon/"suurennusleikkaukseen". ja seuraava mietityttävä onkin, et mihin lukemiin vakio suuttimilla päästään? Niidenkin aika kun alkaa olla täynnä 200 tkm jälkeen- vai onko? Päivitys boxille kait jo "pakollinen" suuremman ahtimen vuoksi, mut suuttimien vaihto suurempiin vielä mietityttää. Kysymys on ainakin omalla kohdalla käyttöesineestä, joten "tappiin" asti ei lähdetä muutoksia tekemään. Ehdotuksia, kommentteja?
Missä kohtaa noi föönit tarttee huoltoa, onko joku tietty kilometrimäärä, jonka jälkeen alkaa puhallin olla sökö?
Oma kiesi (81kW-Passat) tuntuu jotenki ponnettomalta ukon lastutetun (66-->81kW) '00 Golffin jälkeen ja autojen pitäs olla kuitenki saman painoset.. Vai onko toi lastutus tuonu vääntöä niin paljon lisää, tai niiden lootat välitetty niin eritavalla?
Penkissähän toi selviäis, onko konit vielä tallissa vai karanneet jo laitumille, mut oisko jotaan muuta tapaa selvittää puhaltimen kunto?
*mikähän prkleen kyselyikä mulla oikeen on.. XD*
Oma kiesi (81kW-Passat) tuntuu jotenki ponnettomalta ukon lastutetun (66-->81kW) '00 Golffin jälkeen ja autojen pitäs olla kuitenki saman painoset.. Vai onko toi lastutus tuonu vääntöä niin paljon lisää, tai niiden lootat välitetty niin eritavalla?
Penkissähän toi selviäis, onko konit vielä tallissa vai karanneet jo laitumille, mut oisko jotaan muuta tapaa selvittää puhaltimen kunto?
*mikähän prkleen kyselyikä mulla oikeen on.. XD*
-
- -
Miten muuten noin yleensä, onko normaalia että boksi tai lastuttaminen aiheuttaa dieselin tyhjäkäyntiin epätasaisuutta? Käytin tänään autoa pajalla kun pellin alta kuului ihmeellistä vaikerrusta ja mekaanikko epäili vahvasti laturinhihnaa äänen aiheuttajaksi, kiristäjä näytti liikkuvan sen verran että se selittää oireet.
Samainen mekaanikko totesi nähdessään powerboxin että joskus ne aiheuttavat epätasaisuutta nimenomaan tyhjäkäyntiin, ja rasittavat siten esim. juuri hihnan kiristintä. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Steinbauer-boxissa on päällä "rajummat" asetukset, voisiko tilanne rauhoittua jos sen saisi ohjelmoitua takaisin normaalitilaan?
Itse olin vähän huolissani että eikai ääni vain kuulu vesipumpusta/jakopäästä, mutta sen suhteen nyt ei liene suurta syytä olla huolissaan...autolla ajettu 74tkm ja nuohan tulevat vaihtoon seuraavassa huollossa. Sikäli mielenkiintoista että tuohon 3-sylinteriseen 1.4TDI:hin ei Laakkosen mukaan ole myyty vielä yhtään vesipumppua Suomessa eikä Ruotsissa?!
Samainen mekaanikko totesi nähdessään powerboxin että joskus ne aiheuttavat epätasaisuutta nimenomaan tyhjäkäyntiin, ja rasittavat siten esim. juuri hihnan kiristintä. Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia? Steinbauer-boxissa on päällä "rajummat" asetukset, voisiko tilanne rauhoittua jos sen saisi ohjelmoitua takaisin normaalitilaan?
Itse olin vähän huolissani että eikai ääni vain kuulu vesipumpusta/jakopäästä, mutta sen suhteen nyt ei liene suurta syytä olla huolissaan...autolla ajettu 74tkm ja nuohan tulevat vaihtoon seuraavassa huollossa. Sikäli mielenkiintoista että tuohon 3-sylinteriseen 1.4TDI:hin ei Laakkosen mukaan ole myyty vielä yhtään vesipumppua Suomessa eikä Ruotsissa?!
No saahan sen säädettyä silleen että rynkyttää tyhjä käynnillä mut eikai kukaan ole niin idiootti että säätäs sillain
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”