Paineet ylittyy ja menee vikatilaan...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

Paineet ylittyy ja menee vikatilaan...

ViestiKirjoittaja fface » 7.4.2006 13:29

Olen tullut nyt siihen tulokseen, että ko. osa on vaihdettava, koska menee koko ajan vikatilaan ahtopaineen liiallisen nousun takia. Onko tuo osa siis minkänäköinen? Onko se siis ahtopaineen säätöventtiili vai onko moottorissa ehkä kaksikin samannäköistä osaa? Laakkosella ei ainakaan tiennyt mikä tuo N75 on...Parasta olisi jos joku voisi antaa vaikka jonkun numerosarjan osasta niin näkis laakkosellakin suoraan koneelta.
-----Vaihdettu jo kertaalleen sellainen osa mihin tulee vasemmalta kaksi letkua ja oikealta yksi, sekä oikealla sähköinen liitin. Osa sijaitsee konehuoneessa ylhäällä ja edestäpäin katsottuna aika oikealla.-----
Kysymykset aika tarkkaa viilattuja, mutta kun ei viitsisi ostaa ihan sikaa säkissä, koska palautusoikeutta tällaisilla osilla ei ole.
Viimeksi muokannut fface, 21.4.2006 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 7.4.2006 13:41

olisit voinut jatkaa siihen vanhaan viestiketjuun..


ok. enemmän vaikuttaa juuttuvasiipisen ahtimen perusvialta. Kokeile ensin ahtimen vnt-säätövivusta, että jähmiikö sen liikerata vai ei.

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

ViestiKirjoittaja fface » 7.4.2006 18:15

Ei ole käsittääkseni VNT ahdin, vaan GT1749V. Onko tämäkin muuttuvasiipinen?

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 7.4.2006 18:35

On se.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 7.4.2006 22:49

Mä otan huomenna kuvan venttiilistä missä se on mun autossa

Varaosanro pitäisi olla 1J0 609 627 A

Viisaammat korjatkoon jos numero on muuttunut

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

ViestiKirjoittaja fface » 7.4.2006 23:50

Se olis hieno juttu, jos vaan viitsit Esa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.4.2006 15:38

Tossa kuva

http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... f6vena.jpg

Eli tuo valkohattuinen solenoidi jarrunestesäiliön takana, kuva on niin iso että varaosanumerokin näkyy ja se on toi mitä kirjoitin aikaisemmin

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

ViestiKirjoittaja fface » 9.4.2006 16:55

Jep ja kiitti paljon. Tästä jatketaan...

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

ViestiKirjoittaja fface » 20.4.2006 20:27

No niin, nyt on osa(ahtopaineen säätöventtiili) vaihdettu ja mitään eroa ei ole--->menee edelleen vikatilaan heti kun vähänkin enemmän painaa kaasua. Onkohan ainoa vaihtoehto alkaa miettimään turbon irroittamista ja sen puhdistamista, vai tuleeko muille muuta mieleen? Onko tietoa kuka tällaisen voisi tehdä? Laakkosella kuulemma ei tehdä, mutta sano että ehkä tammer-diesel voisi. Itsellä ei oikein ole paikkaa missä kikkailla...

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 20.4.2006 21:42

ok. enemmän vaikuttaa juuttuvasiipisen ahtimen perusvialta. Kokeile ensin ahtimen vnt-säätövivusta, että jähmiikö sen liikerata vai ei.

Eli mistäs tota säätövipua tarkalleen vois etsiskellä?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.4.2006 22:02

Tuossa kuva irto turbosta, vipu lähtee painekellolta tuosta keskeltä.
Ahdin paikoillaan voi olla kyllä mukava yrittää liikutella tota vipua.
Voi olla hieman ahdasta

http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/tdi/turpo.jpg

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 20.4.2006 22:49

kiitoksia... pitää koitaa silti ahdin kiinni ja sitten vasta irroitella! :)

Blue_vw
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 16:06

ViestiKirjoittaja Blue_vw » 21.4.2006 10:58

Itsellä nakkeli vikatilaan kiihytellessä ja korjaantu vaihtamalla toinen solenoidi sinne, tämä solenoidi varaosanumerolla 028 906 283 N. Neliskanttinen solenoidi johon tuli kolme letkua ja sähköliitin tässäkin.

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

ViestiKirjoittaja fface » 21.4.2006 14:23

Mikähän solenoidi toi mahtaa olla?

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

ViestiKirjoittaja fface » 21.4.2006 14:49

Soittelin äsken riikosen turbo huoltoon ja sieltä kerrottiin, että mikään muu ei auta kun uusi ahdin. Oli kyllä todella todella vahvasti tätä mieltä ja sanoi, että voi toimia noin viikon jos ottaa irti ja putsaa. Kuinkahan on?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 21.4.2006 15:03

omani huollettiin joulun jälkeen FIN-Turbon toimesta ja on toiminut siitä lähtien. Huolto sisälsi puhdistuksen, laakeroinnin ja tasapainotuksen - eli lopputulos on parempi kuin uusi.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 21.4.2006 17:14

ja mitäköhän tuo maksoi?

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 21.4.2006 17:22

fface kirjoitti:Soittelin äsken riikosen turbo huoltoon ja sieltä kerrottiin, että mikään muu ei auta kun uusi ahdin.

Pitäävät leivästään kiinni ;)

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 21.4.2006 19:24

ja mitäköhän tuo maksoi?


200€ puhdistus ja tasapainotus.

390€ edellisten lisäksi laakerointi.

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

ViestiKirjoittaja fface » 21.4.2006 19:43

Tuo FIN-Turbo voisi kuulostaa ihan järkevältä paikalta...Vaatiiko aina myös tuon laakeroinnin vai riittäisikö pelkkä putsaus? Onpahan vaan aika kaukana ko. paikka täältä Tampereelta...eikös tämä Toivala ole Kuopiossa päin?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 21.4.2006 21:11

Laakerointi riippuu kunnosta, kunhan ahdin on pöydällä, tiedetään paljon enemmän.

On niitä ahtimia matkahuollolla laitettu, nopeasti kulkee.

Jep, Toivala on Kuopion Pohjois-puolella, Siilinjärven maankamaralla. Nettisivuillamme on map24:sen navigointilinkki.

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 24.4.2006 13:07

ELI fin turbo on availlut ja laakeroinut juuttiksia? Ja ovat sen jälkeen toimineet?
Kyllähän kiinteillä siivulla varustetun voi laakeroida ja tasapainottaa, mutta siis juuttuvan?

Omassa kolmas ahdin menossa. Vielä 30tuhatta kunniakasta kilometriä tällä ahtimella edessä =)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.4.2006 15:15

Joo kyllä FIN-turbo kunnostaa myös VNT-ahtimet. Varmaan muutkin pajat tekee, ei niissä mitään ihmeellistä ole, mitä minä asiasta ymmärrän.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 2.5.2006 21:54

mitenkäs muuten tuo juuttuvasiipinen oireilee kun että menee vikatilaan? kun itsellä on sellanen vika et kun vähän innostuu kepittään niin vaihteen vaihtamisen jälkeen sellanen tyhjä kohta eli ei vaan lähde vetään. sekunnin parin jälkeen lähtee taas vetämään. ja kolmosella kun antaa vedättää pitemmälle niin menee vikatilaan. eli onko nyt ahdin sitten vaihdettava? mitäs muita turboja tohon ALH koneeseen saa ns. Bolt on kun ton 150heppasen ahtimen?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 5.5.2006 5:40

Sama homma täällä tuo 130heppasen turbo paikallaan ja ainakin 5:lla menee vika tilaa. Auttaneeko mitään jos alipainekellolta lähtevää siipien tankoa säätäis eri mittaseksi? Ei kehtais alkaa turboa irrottaan ku viikonloppuna just sain sen paikalleen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.5.2006 21:25

Tankoa pidentämällä yliahtamisongelma saattaa korjaantua. Liikaa jos pidentää niin ei ahda alakierroksilla ja nostaa muutenkin ahdot laiskasti.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 10.5.2006 8:01

Onko normaalia että ahdot ryntää n 0,3 yli ja laskee heti normaalille levellille täyskaasukiihdytyksessä. Jos haluttu 1.2, käy ahdot jopa 1.5 ihan hetken. Mittari on painekotelolla, joten onko järjestelmässä vaan viivettä eikä hukkaportin käyttö reagoi heti? Tämä huolettaa ennekuin alan nostamaan paineita ja tankoa lyhentämään.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 18.7.2006 19:05

pitäiskö ton n75 selvästikkin tikittää? kun jostain niin muistan lukeneeni. kuullostelin ja ei se kyllä mitään ääntä pitäny...

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 19.7.2006 7:17

Omassa AGR:ssä N75 ainakin tikittää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa