Audi 100 2,5 tdi+ evry

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

Audi 100 2,5 tdi+ evry

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 5.4.2006 19:54

Terve,
Alkoi tuo evryttäminen kiinnostamaan aina vaan enemmän tänään kun olin evrytetyn Passatin kyydissä.
Yritin etsiskellä tietoa tuon aat moottorin evryttämisestä, mutta aika heikoin tuloksin ja yritin tuolla toisessa topicissakin kysellä ilman vastauksia, joten siksi uusi topic tutusta aiheesta.
Eli asiaan, tapahtuuko tuo operaatio tuossa vitosessa samoin kuin esim. Ahussa?
Pumpulta lähtevän johtonipun liitin on audimaiseen tapaan pyöreä, mutta 8 pinninen ja 2 ja 3 piuhojen värit täsmäävät ahun johtosarjan vastaaviin.
Tästä voisi hätäisempi päätellä jotain, mutta mukava olisi saada varmistusta asiaan, ennenkuin polttelee koko boksin.
Itsessään tuo evryttäminen on siis teoriassa hanskassa, ainoastaan tuo kytkentä askarruttaa.
Vastukset valmiina odottelen täällä varmistusta :)

ile69
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.10.2005 22:58

ViestiKirjoittaja ile69 » 7.4.2006 20:13

ois voinut huonomminkin onnistua,vai mitä oot mieltä?
Viimeksi muokannut ile69, 8.4.2006 3:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juhuli10
-
Viestit: 11
Liittynyt: 2.7.2005 8:48

ViestiKirjoittaja juhuli10 » 8.4.2006 0:19

Kannattaa jättää tekemättä jos ei tiä mitä tekee.

ile69
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.10.2005 22:58

ViestiKirjoittaja ile69 » 8.4.2006 2:55

no nyt satuttiin tietämään mitä tehtiin ja se kyllä perstuntumalta kannatti,eli
kytkentä on sama C4 audissa kun ahu passatissa-->vastus arvo tosin suurempi,mutta potikalla se oikea sieltäkin löytyy.

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 8.4.2006 12:14

Juu kyllähän tuo repii aika hurjasti tuolla pienemmällä vastuksella kierroksilla 2000-4000, alle ja yli vähän hengetön ;) ei taida korjaantua ku isommalla puhkulla ja kylmemmällä ilmalla.
Onkos muilla ollut ongelmia automaattilaatikollisen tdi:n evryttämisessä? Hiljaisemmasta vauhdista täyskaasukiihdytys pistää laatikon vikatilaan, eikä se vaihda kakkosta isommalle, kuitenkaan häiriö, eikä hehkuvalo syty.
Ei sillä, jos tuo olisi manuaali, niin luultavasti antautuisi kytkin samassa tilanteessa, senverran tuntuu olevan vääntöä.
Pitää kokeilla tuota 60-120 km/h tuossa joku päivä sekkarin kanssa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 18.5.2006 0:08

Mä sain tuon oman evo-lötkön repimään suunnilleen samoilla vastus-arvoilla kun 90hv passatinkin...

aleksit
-
Viestit: 8
Liittynyt: 27.6.2006 17:22

ViestiKirjoittaja aleksit » 27.6.2006 17:34

Mikä mahtoi mennä pieleen oman 2.5 tdi AAT evrytyksessä, kun 8 napaisen liittimen 2 ja 3 johtojen väliin kytketty 1 kohm potikka sarjassa 240 ohm kiinteän vastuksen kanssa katkaisijalla ei tuonut mitään vaikutusta mihinkään millään vastusarvolla 240-1240 ohm?
Kaikki juotokset ja johdot mitattu ja katsottu moneen kertaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa