KCR tehoboksista kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
KCR tehoboksista kokemuksia?
Tekisi mieli saada edes pikkaisen lisätehoa 66kW ALH koneiseen Boraan. Nimenomaan erillinen tehoboksi kiinnostaisi. Onko kellä kokemusta näistä uusimmista KCR tehobokseista? Olen lukenut, että ainakin vanhempien boksien kanssa olisi nykimisongelmia pakkaskelillä. Onko nuo boksit täysin hukkainvestointi vai onko niistä oikeesti jotain iloa? Vai olisiko PSI parempi vaihtoehto?
Arvelin laittaa oman kokemukseni tänne, eli siis boksini on Carpower Vebox 2.0 rc, eli kauko-ohjaimella varustettu vehje, jolla saa ajaessa boksin päälle/pois. Ei pahaa sanottavaa boksista, säätöruuvi löytyy ja hyvin on toiminut auto sen kanssa. Boksi on oletusarvoisesti aina käynnistyksen jälkeen pois päältä, näin ei vikavalokaan ala vilkkumaan vaikka syötöt olis maksimissaan. Suosittelen!
Tuota, laitas tuonne kyselyä englanniksi, niin eiköhän selvyyttä tule asiaan. Ja jos onnistuu niin kannattaa varmaan kysellä oisko täältä muitakin tilaajia tuolta moista boksia, en voi muuta kuin suositella. Toimituksessa menee viikko kun lähettäjä on saanut rahansa, ja paketti tulee suoraan ovelle. eli eikun kyselyä osoitteeseen:[email protected]
Itse maksoin muistaaksen alle 150€,eli ei kaikkein kallein, mutta toimiva ja hyvä ;)
Itse maksoin muistaaksen alle 150€,eli ei kaikkein kallein, mutta toimiva ja hyvä ;)
Nyt tuli vastaus CarPowerilta http://www.CarPower-Ltd.de, boxeja ei saa Suomesta, mutta tilaamalla 45,90+10 euroa sen saa suomeen. Ilmeisesti tämä käy uuteen VW:n 77 kW:n dieseliinkin. Eihän tuo ole kyllä kallis kapistuskaan, mutta edelleen jäin ihmettelemään mitä nämä oikeasti sisältää ?
Oikea tuote Pumppusuutindieseliin on ilmeisesti nyt "PdBox" ! http://www.powerbox-int.de/product_info ... ucts_id=44
Asennus näyttää yksinkertaiselta http://www.powerbox-int.de/forum/viewtopic.php?p=37 , eli PdBox palikka kuvassa näkyvien liittimien väliin, thats it ?. Mitenkähän takuuhuollossa suhtautuvat jos tuo merkki (sinetti?) lakka on liittimestä hajonnut ?
(vastaus tuli osoitteesta [email protected] vaikka pyysin infoa alunperin [email protected] )
Oikea tuote Pumppusuutindieseliin on ilmeisesti nyt "PdBox" ! http://www.powerbox-int.de/product_info ... ucts_id=44
Asennus näyttää yksinkertaiselta http://www.powerbox-int.de/forum/viewtopic.php?p=37 , eli PdBox palikka kuvassa näkyvien liittimien väliin, thats it ?. Mitenkähän takuuhuollossa suhtautuvat jos tuo merkki (sinetti?) lakka on liittimestä hajonnut ?
(vastaus tuli osoitteesta [email protected] vaikka pyysin infoa alunperin [email protected] )
Juu, tuota selvisikö onko tuo boksimalli juurikin sellainen kauko-ohjattava? Koska minulle lähettivät ensin normaalin boksin, sen kanssa vikavalo välkytteli kun liikaa ruuvasi, mutta kun tuli tuo remote controll versio ni ei mitää ongelmaa ollu. Eli jos on tarjota, niin maksa vähän enemmän ja samalla hanki tuo kauko-ohjattava malli ehdottomasti! Asennus on todella yksinkertainen, ainakin mulla oli. Pisin aika menee miettiessä mihin järkevään paikkaan boksin laittaa kiinni, hyvä paikka löytyi akun suojakotelon kyljestä, pääsee vähin ongelmin säätämään jos tarvis =)
Juu, tuota selvisikö onko tuo boksimalli juurikin sellainen kauko-ohjattava?
Todennäköisesti ei. Yritin selvittää sitä noilta sivuilta, mutten saanut kunnon käsitystä. Pitääpä laittaa yksinkertaista mailia,niin jospa sieltä tulisi vastaus (viimeksi vastasivat yhteen kysymykseen kolmesta)
sen kanssa vikavalo välkytteli kun liikaa ruuvasi
Tarvitseeko sitä ruuvailla ? Eikös se pitänyt olla "plug in" ja menoksi ?
No tottakai se boksi täytyy säätää siinä olevasta tehoruuvista "sopivaksi", eli ei kummonen homma ole.
No ei varmaan, mutta tässä digiaikana osaa odottaa jo jotain kehittyneempää :)
Mutta taitaa olla että sisällä on vain säätöpotikka eikä mitään muuta...vai oletko avannut ko laitteen ?
Kysäsin muuten siitä PDBoxin kauko-ohjattavuudesta...ei ole, eikä siihen saa.
Kyllä niissä "säätövastusbokseissa" on muutakin elektroniikkaa kuin pelkkä potikka. Minulla on tämän tyyppinen http://home.zonnet.nl/leeoscar/volkswagen_TDI.htm
Eilempä tuli sitten tuo Vebox 2.0 RC postissa. Toimitusaika oli pitkä (4 vkoa), johtuen jostain toimitusongelmista kauko-ohjain systeemiin liittyen.
Asentelin boksin heti autoon ja eikun testaamaan. Alakierrosvääntöä tuli kyllä lisää. Varsinkin nelos- ja viitosvaihteella kiihtytettäessä eron kyllä huomaa. Tehoista en oikein osaa mennä vielä mitään sanomaan.
Tänään töihin ajaessa huomasin, että ajotietokone näytti noin 3-4 dl pienempää keskikulutusta kuin mitä aiemmin ilman boksia samanlaisella ajolla (pelkkää maantieajoa 90km/h). En tiedä mistä tuo johtuu ja onko se todellista vai sekoittaako boksi jotenkin mittausta.
Asentelin boksin heti autoon ja eikun testaamaan. Alakierrosvääntöä tuli kyllä lisää. Varsinkin nelos- ja viitosvaihteella kiihtytettäessä eron kyllä huomaa. Tehoista en oikein osaa mennä vielä mitään sanomaan.
Tänään töihin ajaessa huomasin, että ajotietokone näytti noin 3-4 dl pienempää keskikulutusta kuin mitä aiemmin ilman boksia samanlaisella ajolla (pelkkää maantieajoa 90km/h). En tiedä mistä tuo johtuu ja onko se todellista vai sekoittaako boksi jotenkin mittausta.
--------------------------------------------------------------------------------
Kyllä niissä "säätövastusbokseissa" on muutakin elektroniikkaa kuin pelkkä potikka. Minulla on tämän tyyppinen http://home.zonnet.nl/leeoscar/volkswagen_TDI.htm
Mistä sait ja paljonko maksoi, vai kasasitko itse? Tuolla näytti oleven ohjeet, kaaviot ja osaluettelot, mut koko dokumentti taitaa olla hollannin kielellä, joten ei ihan suoraan uskalla ruveta hommiin..
Eilempä tuli sitten tuo Vebox 2.0 RC postissa. Toimitusaika oli pitkä (4 vkoa), johtuen jostain toimitusongelmista kauko-ohjain systeemiin liittyen.
Asentelin boksin heti autoon ja eikun testaamaan. Alakierrosvääntöä tuli kyllä lisää. Varsinkin nelos- ja viitosvaihteella kiihtytettäessä eron kyllä huomaa. Tehoista en oikein osaa mennä vielä mitään sanomaan.
Tänään töihin ajaessa huomasin, että ajotietokone näytti noin 3-4 dl pienempää keskikulutusta kuin mitä aiemmin ilman boksia samanlaisella ajolla (pelkkää maantieajoa 90km/h). En tiedä mistä tuo johtuu ja onko se todellista vai sekoittaako boksi jotenkin mittausta.
Hienoa että sait oikeen laitteen heti eka kerralla!
Käys koittaa kuinka paljon on eroa vakiolla/boksi päällä noita kiihdyttelyjä, nii voi kattoo sit vähä suuntaa.
Täällähän on jossain topicci kiihdyttelyjä 60-100km/h vai oliko se nyt 80-120km/h, itellä läksi sen sekunnin pari verrattuna vakioon...
Nyt tuli ajettua yksi pidempi reissu boksin kanssa. Kyllä tehoero on tuntuva. Eipä viitsisi kyllä nyt ajella ilman boksin päälläoloa. Toistaiseksi ollut kyllä erittäin hyvä ostos. Hinta/teholisä -suhde on kyllä kohdallaan. Kulutusta en ole vielä saanut mitattua, kun ei ole ollut tankillista samanlaista ajo kuin mitä on aiemmin ollut. Ajotietokoneen mukaan mennään kyllä vähemmällä kuin ennen boksia.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Onkos joku käyny penkittämässä noiden boxien kanssa? ja tuloksia ilman boxia ja boxin kanssa???
Tuosta omasta boksista sen verran,että taas kun lumet suli, pitihän se heittää takas paikalleen. Ja käy ja kukkuu niinku ennenkin! Boksi on ollu nyt sen 2 vuotta käytössä ja ajettu n.60tkm,eikä mitää ongelmia. Ai niin, kerran se teki viime kesänä sen, kun porukkaa auto täys ja syötöt suurella, sit täyskiihdytys niin rykäs auton vissii vikatilaan tai johonkin,ku ei enää kulkenu juur mihinkään. Aivan kuin olisi ilam turboa ajellu. Auton sammutti ja käynnisti,taas mentiin ja vauhdilla :) Eli eipä koko aikana muuta ole ollut,eli aika hintansa arvonen vehje mielestäni. Tuo kaukosäätö mahdollisuus ehdotonta plussaa ;)
http://www.finnautomobile.net/dieselboksit.html
onkos kellään kokemuksia tuosta boksista?? onko turha kapine??
onkos kellään kokemuksia tuosta boksista?? onko turha kapine??
jees elikkä mitähän varten auto rupeaa nykimään kun tekee täys kiihdytyksen ja kierrokset menee yli 2500 rpm..
tuo ylepänä oleva boksi on kiinni..ja säädetty oikein..mutta ei tunnu säätely auttavan nykimiseen..
mikähä vois olla syynä moiseen??
tuntuis ettei saa polttoainetta tarpeeksi.. olisko mahdollista??
Olis kiirettä saada selville...??
autona toledo 1.9 tdi agr koneella..
tuo ylepänä oleva boksi on kiinni..ja säädetty oikein..mutta ei tunnu säätely auttavan nykimiseen..
mikähä vois olla syynä moiseen??
tuntuis ettei saa polttoainetta tarpeeksi.. olisko mahdollista??
Olis kiirettä saada selville...??
autona toledo 1.9 tdi agr koneella..
Moro.
Asentelin VW 1.9TDI AGR-koneeseen KCR:n boxin. Tehonlisäys on huomattava, mutta yksi ongelma esiintyi. Ajossa kone käy normaalisti, mutta hidastaessa rupeaa rytkyttämään. Kun auto pysähtyy, kone käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Onkohan tämä boxin tai AGR:n jokin "ominaisuus" vai jokin säätöjuttu?
Asentelin VW 1.9TDI AGR-koneeseen KCR:n boxin. Tehonlisäys on huomattava, mutta yksi ongelma esiintyi. Ajossa kone käy normaalisti, mutta hidastaessa rupeaa rytkyttämään. Kun auto pysähtyy, kone käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Onkohan tämä boxin tai AGR:n jokin "ominaisuus" vai jokin säätöjuttu?
Moro.
Asentelin VW 1.9TDI AGR-koneeseen KCR:n boxin. Tehonlisäys on huomattava, mutta yksi ongelma esiintyi. Ajossa kone käy normaalisti, mutta hidastaessa rupeaa rytkyttämään. Kun auto pysähtyy, kone käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Onkohan tämä boxin tai AGR:n jokin "ominaisuus" vai jokin säätöjuttu?
Kyllä se on tuo nykiminen näiden boxien ominaisuus. En usko, ettö KCR boxi olis kovin paljon parempi kuin vaikkapa PSI. Itsellä PSI:N boksi ja nykii lievästi ilmasta riippuen. Kone tosin AHU, mutta saman tyyppinen kone kuitenkin.
Kaikki boksit on turhia! Evry-modin vaan teet niin ajaa saman asian.
Vähän vanha kirjoitus mutta kommentoin silti. Itse olen vähän eri mieltä. Oma PSI:n boksi on toiminut paremmin ja on huomattavasti käyttökelpoisempi kuin evry ikinä. Moottorin käytös parempi tuolla boksilla kuin evryllä, ei tarvi napin kans säätää päälle pois jatkuvasti. Itselläni evrypäällä nyki melkoisesti jos halusi että saa edes jotain tehoja irti vakioon verrattuna. Savutti myös paljon, PSI:n kanssa tuskin ollenkaan. Evryllä sai tosin hivenen enemmän tehoja irti. PSI:lläkin tehon lisäys kuitenkin huomattava.
Itellä oli kcr:n boksi. Evry päällä tuntuis että on samallalailla tehoa kun boksin kans. Boksille tuleva virta tais vähän pätkiä ku välillä tuntu että ei kulje ja taas välillä kulki (olis ehkä kannattanu kaikki johdot tinata kuten evryn kanssa). Tai sitten boksissa joku muu pätki, käytettynä kun sen ostin. Evry-modin tein niin ajattelin että olis vaan heti pitäny se tehdä, paremmin toiminu sillä koko ajan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa