viri nokka-akseli tdi:hin?
Valvoja: ffp jäsenet
viri nokka-akseli tdi:hin?
osaako joku kertoa että mistä löytyy viri nokka-akseli tdi moottoriin? moottori tyyppi anf.
Dbilas valmistaa ainakin TDI:n virinokkaa.
http://www.dbilas.com
Näyttää olevan ainakin kolmea erilaista nokkaa 240,260 ja 272/256 asteisia löytyy.
http://www.dbilas.com
Näyttää olevan ainakin kolmea erilaista nokkaa 240,260 ja 272/256 asteisia löytyy.
Tuollaista 260 ast. vastaava vakiosta hiottu nokka tekee pakopainetta 0,5 bar lisää vakioon verrattuna ja käryyttää tyhjäkäynnillä. Eikä mitään suurta hyötyä tunnu olevan yläkierroksilla, tosin vertailutestit dynossa puuttuu eikä muutenkaan ole eri nokkia tullut vertailtua, vielä.
135 kW/390 kuulostaa aika vähälle noilla palikoilla. Oliko väännöt leikattu, jossain taisi käyriäkin olla näkyvillä?
135 kW/390 kuulostaa aika vähälle noilla palikoilla. Oliko väännöt leikattu, jossain taisi käyriäkin olla näkyvillä?
TDIfreak: Mistä tuo pakopaineen nousu johtuu? mites on overlapin laita?
Olen myös itselleni etsimässä "hyvää/parempaa nokkaa" ja tuo idea pelkän peruskehän hiomisesta ei houkuttele vaikka siitä onkin jo jonkunlaisia kokemuksia. Mallikin on olemassa, mutta ero ei ole mitenkään radikaali toiminnassa, mittauksia ei tästäkään ole vielä saatavilla.. savua tosin on vahemmän täysikaasulla kuin vakionokalla..
Olen myös itselleni etsimässä "hyvää/parempaa nokkaa" ja tuo idea pelkän peruskehän hiomisesta ei houkuttele vaikka siitä onkin jo jonkunlaisia kokemuksia. Mallikin on olemassa, mutta ero ei ole mitenkään radikaali toiminnassa, mittauksia ei tästäkään ole vielä saatavilla.. savua tosin on vahemmän täysikaasulla kuin vakionokalla..
-
- -
- Viesti:
Veikkaisin että aikaisemmin aukeavasta pakoventtiilistä.
Olisikohan kuitenkin järkevämpi pitää puristuspaineet kohtuu pitkälle ja jatkaa pako ramppia mahdollisimman pitkälle toiseen suuntaan.
Järkevämpää lienee pakoaukon rassailu ja isompi pakoventtiili..
overlapille ei kyllä ole montaa kymppiä tilaa..
Olisikohan kuitenkin järkevämpi pitää puristuspaineet kohtuu pitkälle ja jatkaa pako ramppia mahdollisimman pitkälle toiseen suuntaan.
Järkevämpää lienee pakoaukon rassailu ja isompi pakoventtiili..
overlapille ei kyllä ole montaa kymppiä tilaa..
"Olen kuullut huhupuhetta että Jäähdytinhuolto Raatikainen pystyisi tekemään orkkis paikalle vastaavan kokoisen mutta tehokkaamman välijäähdyttimen. "
Raatikainen tekee parhaat coolerit mitä tiedän ja mittatilaustyönä.
Mulla on MB:ssä hiukan kiristetty nokka mutta ehkä suurin hyöty tulee kasvaneista nostoista. Tehokäyrä on laajempi kuin vakionokalla. Tyhjäkäynti on aavistuksen tupsuttavampi mutta jo 800-900rpm kohdalla alkaa käymään tasaisesti.
Raatikainen tekee parhaat coolerit mitä tiedän ja mittatilaustyönä.
Mulla on MB:ssä hiukan kiristetty nokka mutta ehkä suurin hyöty tulee kasvaneista nostoista. Tehokäyrä on laajempi kuin vakionokalla. Tyhjäkäynti on aavistuksen tupsuttavampi mutta jo 800-900rpm kohdalla alkaa käymään tasaisesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”