Tänään saatiin viimein vaihdettua vakio KKK lintan tilalle GT2052v hyrrä. Ongelmana vaan on se että se pitää ihan järkyttävää mekkalaa. Tai en ole ihan varma että kuuluuko se meteli sieltä turbosta vai jostain ahtoputkistosta.
Ongelman kuvaus: Check engine valo palaa, ja vag com herjaa jotain EGR juttua ja MAFia. Luultavasti johtuu vaan siitä ettei tämä USA mallin ecu tykkää tuosta tulpatusta EGR vekottimesta. Paikallaan pokiessa ei mitään ihmeempää ääntä kuulu muttei myöskään ahda oikein mitään. Piikkinä saa vapaalla käymään jossain 0.5bar hujakoilla. ajaessa sitten onkin aivan eri meininki. Eli kun ahdot nousee jonnekkin ~0.4 kohdille alkaa jostain kuulua aikamoinen vinkuna ja vonkuna. Alle tuon ei sieltä kuulu mitään normaalista poikkeavaa. Metelin taajuus ja äänenväri muuttuu ahtojen mukaan.
Eikä ota päähän juuri yhtään.
Ahdin vaihettu, mutta ei ongelmitta.
Valvoja: ffp jäsenet
Karalan kanssa tänään asiaa tutkiskeltuamme löytyi imusarjan ja kannen välistä ilmiselvä vuoto. Nyt kun parantelin pulttien kiristystä (apumies "kiristi") niin meteli hävisi.
Enää ei ongelmana olekkaan kuin VAG COMilla saada MAFin ja EGRn herjaamiset pois. Kyseessä on siis USA mallin ALH koneen ecu joka ei ilmeisesti tykkää tuosta nykyisestä MAFista eikä tulpatusta EGR turhuudesta. Vai onko noita edes mahdollista saada koneella säätämällä toimimaan yhteen?
Enää ei ongelmana olekkaan kuin VAG COMilla saada MAFin ja EGRn herjaamiset pois. Kyseessä on siis USA mallin ALH koneen ecu joka ei ilmeisesti tykkää tuosta nykyisestä MAFista eikä tulpatusta EGR turhuudesta. Vai onko noita edes mahdollista saada koneella säätämällä toimimaan yhteen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa