Mistä johdosta ruiskutussignaali ECU/EDC:ltä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

Mistä johdosta ruiskutussignaali ECU/EDC:ltä?

ViestiKirjoittaja Una » 24.12.2005 23:31

Eli minkävärisestä johdosta saan otettua ruiskutustiedon jälkiasennettavalle ajotietokoneelle (Econen) Ecun johtosarjasta? Autona on Seat Leon 110 TDi -05 ja moottorikoodi ASV.

Joskus aikoinaan olin mukana kun faija ja asenteli SDI golfiin tuon ecosen ja nyt se pitäisi siirtää Leoniin, mutta tuo oikea johto on hukassa. Netistä olen yrittänyt ecun pinouttia kaivella mutta tuloksetta. Golfissa muistelisin hämärästi että se olisi ollut valko-vihreä tai valko-sininen johto mutta en ihan sen perusteella aio lähteä alkuperäistä johtoa kuorimaan ja kolvailemaan siihen toista johtoa kiinni. Oskilloskoopillahan tuon saisi selville mutta silti joutuisi mahdollisesti johtoja kuorimaan eikä sellaista nyt ole käytettävissä.

Kiitoksia jo etukäteen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.12.2005 23:35

Olisko paha jos konetilasta laittasit suuttimilta johdot ni ei tarvis arpoa?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 24.12.2005 23:40

Tuon ecosen asennusohjeessa sanotaan että moottorinohjausyksiköltä se pitäisi ottaa, eli varmaankin samasta johdosta josta myös ajotietokoneellinen mittaristo saa kulutustiedon. Ruiskutuksen katkaisuhetkellähän suuttimilla muodostuu useiden kymmenien volttien jännitepiikki jota ei välttämättä siinä eculta tulevassa johdossa ole, joten olettaisin että saattaa pahimmassa tapauksessa tehdä tuhoja tuon ecosen liityntäyksikköön.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.12.2005 0:36

Jos purkin lähdöistä ottaa signaalin kuten ohje sanoo niin erotteleeko se että saako ottaa suoraan suuttimien signaalista ohjauksen?

Ja laittaa takapotkudiodin siihen johtoon jos pelkää että joku hajoaa...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.12.2005 2:14

Mistäs suuttimien johdoista pojat oikein puhelee..? ;)

Ekana tuli mieleen että tommosen kulutusmittarin kytkentään tarvitaan samoja piuhoja kuin mitä evry-modissa käytetään. Ja kun noita www.paetronics.fi -sivujen asennusohjeita EDC-malleille vilkasin, niin näyttäisi tarvitsevan molempia evryn johtoja, kierroslukutieto käyntinopeusanturilta ja laatikolta ajonopeus.
Ja mittasutavaksi valitaan edc.

En nyt ihan takuuseen men tuosta evry-olettamuksestani, mutta äkkiseltään tuntuisi hyvinkin looogiselta.

Edit. Paljos tommoset ecoset makselee?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 25.12.2005 10:49

Joo, nuo ohjeet koskee tätä econen 2.0 mallia, mutta mulla on se eka versio. Tuota asennusohjetta lueskelin ja se kyllä sanoikin että sen signaalin saa suoraan suuttimeltakin ottaa mutta siistimmin sais tehtyä kun ottaa eculta niin ei tule ylimääräisiä johtoja konehuoneen puolelle.

Tuohon vanhempaan versioon kytketään vain tuo suihkutussignaali konehuoneen puolelta. Ajonopeustiedon saa radion takaa. Kierroslukutieto saadaan samasta suihkutussignaalista.

Tuon uudemman mallin hinnasta ei ole mitään käsitystä mutta aikanaan tämä ensimmäinen kehitysversio oli muistaakseni suunnilleen 2000 markan laite.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa