Golffista meni kansipahvi, normaaliako ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

IlkkaMoilanen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.6.2005 22:48

Golffista meni kansipahvi, normaaliako ?

ViestiKirjoittaja IlkkaMoilanen » 9.12.2005 13:24

Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.

Asiaan asiaan sano juhantalo

Autona Golf -02 ATD (74kw) koneella ajettu 188 tkm, ei lastutettu tai muutoinkaan tehty mitään viritys hommeleita.

Aamulla auto ilmoitteli että olis jäähyyttäjän neste vähissä ja lisäsin sinne likumenttiä. Ajattelin suuressa viisaudessa kuitenki vaihtaa kokojärjestelmän nesteet. Pörhöllä poijjaat kuiteski sano että neste on mustunu ja öljyä nesteen joukossa --> diaknoosi oli että olis kansipahvi menny. Eivät osannu selitellä että mikä sen olis aiheuttanu. Mitenkä nuinki uudesta autosta voipi olla jo pahvit sökönä.

Noo-o, asiasta viidakkoon, vaihto tulee maksamaan noin 700 € joten ajattelin että onkohan tuohon viisasta teettää samalla jotaki muuta vielä, ku kone on noinki levällään.

Lopuksi vielä, että kuinka nopeesti sitte tollanen pahvinen loppuu, kun se loppuu ? Meinaan vaan että, ku eikai siitä oo kauaakaan ku tsuumailin kaikki nestee yms. yms. talven varalle.

Kiitosta etukäteen vastanneille.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 9.12.2005 16:09

Ei ainakaan AJM koneessa ole mitenkään harvinaista. Siis ekoissa pumppareissa. Kokeile vaikka sööörtsiä hauilla AJM ja kansipahvi tms. ja lueskele vähän niitä niin tiedät vähän lisää asiasta.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 9.12.2005 21:10

Jaa, että tommonenkin mahdollisesti tulossa??? Kansipahvin pettämistä edistävät kylmäkäynnitykset tehokkaasti, kuten myös kylmän moottorin "polkeminen".


Teknisesti kysymys varmaankin on kannen ja lohkon eri nopeuksisista laajenemisista.... Eli kun moottori on kylmä, niin kansi lämpiää huomattavasti nopeammin, kuin suurimassainen ja tässätapauksessa vielä eri materiaalia oleva lohko... Ja siinä se sitten ajanmittaan "kitkuttelee" tiivisteen rikki.
Tämän tilanteen "parantamisessa" näkisin yhden esilämmityksen suurimmista merkityksistä...

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 9.12.2005 23:10

Mahtaako ATD:ssä enää olla "pahvista" tiivistettä". AJM:stä vaihdettiin tiiviste ja sen jälkeen saman sylinterin hehku oli pimeä. Mittaus näytti toimivaa, mutta virralla ei hehkunut. Syy ja seuraus ? ja missä järjestyksessä.

IlkkaMoilanen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.6.2005 22:48

ViestiKirjoittaja IlkkaMoilanen » 11.12.2005 22:39

Sitä en kyllä os osaa sanoa onko pahvinen vai mikä, mutta huoltomies sano ku lauantaina kävin vilkaseen että tiiviste oli ollu ihan loppu. Huomenissa saa kuulemma hakee auton pois.

Sehän tässä just ihmetyttää kun auto on ollu 98 % matka-ajossa vitos vaihteella ja varmasti lokilämppärissä hyvästikkin.

Mitä on muuten hyvä sitten perstuntumalla tarkistella ku auto tulee huollosta, kun ei hirveesti oo tuota kokemusta autojen rassailuta. Kun Käsittääkseni kyseisen rempan aikana käytetään kaikki maan maholliset jakopäät yms. yms. kanget ja akselit irti.

Meinaatko hese että voisivat särkeä hehkuja remontin yhteydessä. Miten tollasen sitten vois tarkistaa itte, ilman mitään erikoistyökaluja ?

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 12.12.2005 13:40

Ei ole mitenkään epätavallista tuo kannentiivisteen hajoaminen myöskään noissa koneissa, mutta AJM koneiasa tuo oli vitsaus!!

On se niin halpaa ajaa TDi volkkarilla!

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 12.12.2005 16:49

On se niin halpaa ajaa TDi volkkarilla!


no näin on!!! osat halpoja mut työ tunnit liian kalliita

VolvoTDi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 3.3.2004 10:27

ViestiKirjoittaja VolvoTDi » 12.12.2005 17:09

Ja sitten kun niitä osia menee tavallista enemmän ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.12.2005 17:31

Olikos tämä nyt sitten niitä joissa on käytetty viallista tiiviste-erää?

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 12.12.2005 20:37

Miten em. tapauksen voi selvittää/toteennäyttää?

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 12.12.2005 22:30

Minusta osat ja työ ovat halpoja verrattuna tutun 9000 Aero Saabiin, eikä niitä edes mene paljon. Kytkin + vauhtipyörä vaihdettuna Metro-Autossa 1750€. Katalysaattori 1700e +työt. Ja katti oli ehjä, mutta suuttimet paskaiset, joten toinen korjaamo korjasi Fortella alle 100€.

En siis epäillyt, että särkevät hehkuja, vaan sitä että rikkinäinen hehku on voinut itsellä edistää tiivisteen menoa?

IlkkaMoilanen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.6.2005 22:48

ViestiKirjoittaja IlkkaMoilanen » 14.12.2005 0:29

Joopasen joo...

Homma tuli tehtyä pörhöllä, lisäksi vaihdettiin vesipumppu ja kampiakselin joku ihme stefa + joku rulla jakopäähän ja muutamat mutterit...... he!#¤¤%&ti 1020 euroo.

Tuntityö 780 euroo
osat 240 euroo

Mutta käy ja kukkuu tosi hyvin nyt, että todennäköisesti asentaja osas hommansa.

fellowII
-
Viestit: 7
Liittynyt: 3.12.2005 22:39

ViestiKirjoittaja fellowII » 16.12.2005 22:48

Missäs vaiheessa tuo AJM poistui vai poistuiko? Vanha mies hommasi juuri -04 maaliskuussa rek. Golf variantin 74kW TDI:llä. Moottorikoodista ei tietoa... autolla ajettu vasta 45tkm.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 17.12.2005 9:22

AJM:ää käytetty seuraavissa malleissa (perässä valmistusajankohdat)

Audi A4 : 08/98 - 09/01
Audi A6 : 01/98 - 07/98 + 11/00
Bora : 11/98 - 07/01
Golf : 05/99 - 07/01
Passat : 01/99 - 12/99

IlkkaMoilanen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.6.2005 22:48

ViestiKirjoittaja IlkkaMoilanen » 17.12.2005 13:11

Miten tuo AJM eroaa ATD:stä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 100 vierailijaa