eli jos jos vaihdan jettaan 1.6td:n tilalle 1.9td:n koneen niin sehän taitaa mennä sinne ihan suorilta.mutta olikohan joskus juttua että 1.9 kone on himpun verran korkeampi kuin 1.6?ja imusarja ilmeisesti on erilainen mutta pakosarja ilmeisesti sama kuin 1.6:ssa?sillä vaan että saisikohan nykyisen vnt 20:n vaihdettua ilman muutoksia 1.9 koneeseen kun on nytkin aika ahdasta että sopii kunnolla olemaan konehuoneessa.
ja onkos tuon 1.9:n kansi paremmin virtaavampi?ilmeisesti koneessa heikoin lenkki on nuo runkolaakerin pukit mutta mikäs on seuraava paikka mikä pettää seuraavaksi?jos nyt sanotaan että tehoja haetaan 150-200hv:n väliltä niin pitääkö tai kannattaako koneelle tehdä jotain että se myös kestää?ainakin 1.6D kone on kestänyt rääkätä vakio sisuskaluilla hyvin ainakin toistaiseksi:)
1.9 td:n vaihto,viritys ja kesto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
mielestäni 1.6 ja 1.9 kannet on samoja.
olikohan niin että 95 ja uudemmat koneet on kestävämpiä, eri kansi pahvi ja runkupukit on jämympiä. kyllä 1.9 kestää sen mitä 1.6.
kaikkihan saadaan rikki, toisilla kestää ihan melkein mitä vaan toisilla ei.
kaikki on vain yksilöitä. jossain vaiheessa kanget antaa periksi, jos paineet on kovat matalilla kierroksilla.. sehän sen tappaa..
ei minunkaan ex 1.9 td olis kestänyt nilkkasuorana ajoa kilometri kaupalla, 1.7bar ahdoilla ja täysillä syötöillä. mutta kesti kuitenkin normi ajot täysin.
olikohan niin että 95 ja uudemmat koneet on kestävämpiä, eri kansi pahvi ja runkupukit on jämympiä. kyllä 1.9 kestää sen mitä 1.6.
kaikkihan saadaan rikki, toisilla kestää ihan melkein mitä vaan toisilla ei.
kaikki on vain yksilöitä. jossain vaiheessa kanget antaa periksi, jos paineet on kovat matalilla kierroksilla.. sehän sen tappaa..
ei minunkaan ex 1.9 td olis kestänyt nilkkasuorana ajoa kilometri kaupalla, 1.7bar ahdoilla ja täysillä syötöillä. mutta kesti kuitenkin normi ajot täysin.
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
joo puhutaan esikammio vehkeestä eikä tdi koneesta,kyllähän noista tdi virityksistä juttua riittää tällä foorumilla mutta aika vähän aaz koneella olevista.
ei kai nyt "ihan sama" kansi taida olla kuiteskaan 1.6 ja 1.9:ssä?!?ihan kuin joskus olisi jossain maininta että 1.9:n kansi ois himpun virtaavampi.tai sitten kuvittelen..;P
tuo uudempi ja kestävämpi paffi käyneen myös alkupään vanhempiin 1.9 koneisiin?
ei kai nyt "ihan sama" kansi taida olla kuiteskaan 1.6 ja 1.9:ssä?!?ihan kuin joskus olisi jossain maininta että 1.9:n kansi ois himpun virtaavampi.tai sitten kuvittelen..;P
tuo uudempi ja kestävämpi paffi käyneen myös alkupään vanhempiin 1.9 koneisiin?
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
tuo runkopukkien vahvistus oli ainakin tarkoitus tehdä jos tulee 1.9 kone laitettua.ai että kanget ei kestä enää jos alkaa tehot lähennellä sitä 200hv:tä:O!?! eipä kyllä kiiinnostas rueta(kalliita?)kankia vaihtelemaan..
toinen vaihtoehto olis jatkaa tuon 1.6 koneen jalostusta,sinne n.150hv:n tai ainakin lähelle(arvio)tehoille asti on kestänyt hyvin tuo 1.6D kone *koputtaa puuta* =)
toinen vaihtoehto olis jatkaa tuon 1.6 koneen jalostusta,sinne n.150hv:n tai ainakin lähelle(arvio)tehoille asti on kestänyt hyvin tuo 1.6D kone *koputtaa puuta* =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa